Jag tänkte börja föda upp lantbruksmaskiner.

Screenshot_20210807_202145_com.google.android.apps.photos.jpg

Tråkigt nog verkar Valle inte hitta någon att para sig med, eller så är han infertil.
Kanske inte orimligt med tanke på hans ålder?
Men dra (och backa) en nästintill full vagn halm gör han ju bra.
 
Tyvärr är det inte så enkelt som att avkomman blir ett genomsnitt av föräldrarna. Du kan lika gärna få en stor drönare för tung för att lyfta . Eller en liten klen maskin som möjligtvis kan användas för att skyffla gem i hemmakontoret. I värsta fall står man där med något slags konstinstallation
Men har inte även maskinerna rätt att njuta av konst? 😇🙈
 
Tyvärr är det inte så enkelt som att avkomman blir ett genomsnitt av föräldrarna. Du kan lika gärna få en stor drönare för tung för att lyfta . Eller en liten klen maskin som möjligtvis kan användas för att skyffla gem i hemmakontoret. I värsta fall står man där med något slags konstinstallation
Kontorsdrönare kunde ju jobba på stora kontor kommunen behöver säkert någon som skyfflar gem och flyger papper :p
Markbundna tunga drönare får jobba hemmavid alternativt med rivningsjobb
Och konstiga konstinstallationer verkar alltid gå hem någonstans :D
 
Jag har sett en betäckning!! :love:

Jag vågade inte gå alltför nära, för jag var rädd att störa dem, men herr skördetröska brydde sig inte alls om mig och fortsatte visa upp sig på åkern även efter själva betäckningen. Jag undrar om de kanske tom kommer att göra ett nytt försök lite senare i eftermiddag.
_MG_8540.jpg
 
Vad har hänt med de här äggen? :eek:

Det var bara en i hela kullen som var nästan helfärgad, men den hade lite blått också (rosa grundfärg). Har de fått någon sjukdom? Eller blir det skäckar av dessa?
Äh det är ju solklart, någon uppfödare har fått för sig att prova avla fram randiga traktorer! :idea: Återstår att se om de kläcks fram så också 🤔
 
Jag har sett en betäckning!! :love:

Jag vågade inte gå alltför nära, för jag var rädd att störa dem, men herr skördetröska brydde sig inte alls om mig och fortsatte visa upp sig på åkern även efter själva betäckningen. Jag undrar om de kanske tom kommer att göra ett nytt försök lite senare i eftermiddag.
Visa bifogad fil 75234
Åh det var det som de gjorde när vi körde förbi ... nu rodnar jag :o de vi såg gjorde det bara några meter från en rätt livlig väg, att bönderna inte kan tänka på deras privatliv?! Eller mitt!? Jag vill ju kanske inte se någon parning helt plötsligt mitt framför mig sådär på dagen? :mad:
 
Åh det var det som de gjorde när vi körde förbi ... nu rodnar jag :o de vi såg gjorde det bara några meter från en rätt livlig väg, att bönderna inte kan tänka på deras privatliv?! Eller mitt!? Jag vill ju kanske inte se någon parning helt plötsligt mitt framför mig sådär på dagen? :mad:
Alltså, den svenska kränktheten. Hur tror ni vi ska få mat på bordet om aveln av lantbruksmaskiner ska behöva döljas i någon maskinhall. Snart kommer det väl EUrestriktioner påhittade av någon blyg lättkränkt stadsbo som fått för sig att det bara är att gå in . Nu när hemligheten om hur det går till ändå är avslöjad så måste det väl förklaras att väderförhållandena är viktiga.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 384
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 107
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 287
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 592
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp