Jag var en manipulativ jävel

Sv: Jag var en manipulativ jävel

Underbar historia! :D
Och jäklar vad duktig du var på skriva
redan som tioåring!
 
Sv: Jag var en manipulativ jävel

Ja, jag fick ju det!!! :love:

Zakuro: Jag har alltid älskat att skriva så jag skrev nog ganska bra relativt tidigt. Brevet innehöll dessutom fler fel än det brukar, eftersom det var mycket känslor som spelade in :angel:
 
Sv: Jag var en manipulativ jävel

Klockrent. Jag gillar särskilt den mycket kreativa värderingsberäkningen samt den känslomässiga utpressningen på slutet. Först lägga upp bollen fint och sen smack!

=)
 
Sv: Jag var en manipulativ jävel

Självklart! Man måste ha med alla punkter i beräkningen så att det inte finns några som helst chanser att bli ifrågasätt på något plan! Både tid, pengar och känslor måste argumenteras för ;)
 
Sv: Jag var en manipulativ jävel

Helt fantastiskt! :bow: :bow: Och att du har kvar hästen fortfarande! :love:

Alltså, ALLT är med! Jobbade som tonåring som jobbig säljare så detta brevet sammanfattar det jag fick lära mig :D

- Fånga intresse
- "Sense of urgency" - det är bråttom, du har bara en chans
- Let's talk siffror: du kommer vinna på den här affären
- Känslomässigt: tänk om du ångrar dig?
- Avslut: Du är världens bästa och jag VET att du gör det rätta valet. Ok, ska vi skriva på kontrakt eller? :D
 
Sv: Jag var en manipulativ jävel

Haha nej, det fick jag däremot inte, men vi köpte loss mammas häst ett år senare och betäckte henne i stället så 2008 fick vi denna sköning som idag mäter 184cm över vattenytan:

894059_4529567112947_536579972_o.jpg


:D
 
Sv: Jag var en manipulativ jävel

Ja, och hon är lika fantastisk och älskad än idag :love:

sofia11_52c6f99d88e59d1ffca83551.png


Jag borde kanske satsa på att bli säljare alltså? Den talangen verkar ju liksom vara medfödd på något vis :D
 
Sv: Jag var en manipulativ jävel

Underbart, jag både skrattade och fick tårar i ögonvrån :love: envishet lönar sig :D
 
Sv: Jag var en manipulativ jävel

Ja, varför inte? :D Själv var jag en usel säljare, alldeles för velig och medgörlig. Men det verkar ju inte du vara:p
 
Sv: Jag var en manipulativ jävel

Haha, jag får ställa mig in på att jag verkligen verkligen vill att köparen ska köpa, då kommer min övertalnings- och argumentådra fram och då går ingen säker! :devil:
 
Sv: Jag var en manipulativ jävel

:love: Tror att min envishet har räddat Sofia ett hundratal gånger till genom åren, vi har varit med om en hel del!
 
Sv: Jag var en manipulativ jävel

(off topic, typ)

Aha! Var det så det var!! Har funderat på det där (haha) vad det var för häst som var så stor då jag läste det någonstans i nån tråd du skrivit i, för Sofia är ju inte stor... har verkligen satt giller i mitt huvud :D Nu var det utrett!
 
Sv: Jag var en manipulativ jävel

Haha! Ja det är inte lätt, särskilt med tanke på att mamma häst nu är såld och därför inte nämns särskilt mycket :D Men nog blev Olgis stor ändå i förhållande till sin mor som bara är 162 i mankhöjd :eek:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 482
Senast: Tofs
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 525
Senast: Imna
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 899
Senast: Fraegd
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 595
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp