Javascript hjälp

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare lawless
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 723
L

lawless

Försöker att lära mig javascript, kul när det funkar. Har kört fast. Ska med hjälp av denna kod göra en trekant med "*" och det blir det. MEEEN jag ska spegelvända trekanten med hjälp av blanksteg " " . Var stoppas blanksteget in i koden? Bilden nedanför är resultatet av den kod jag skrivit nedanför, men som sagt spegelvända kan jag inte.

*
**
***** osv.

Har skrivit följande kod.

nextRow:
for( var row = 1; row <= 10; ++row )
{
document.writeln( "<br />" );
for( var column = 1; column <= 10; ++column )
{
if( column > row )
continue nextRow;
document.write("*");
}
}

Sv: Javascript hjälp

Med ett blanksteg? :confused:

Vi fick göra en liknande övning när jag läste Java (dvs inte Javascript, utan Java) och då fick vi ju byta ut ena for-loopen så att den minskar, inte ökar.
Kod:
var column = 10; column >= 10; --column
Typ så kanske? Nu har jag inte testat och kanske är helt ute och cyklar, men du kan ju prova. ;)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter "There once was a man who lived a life so strange, it had to be true. Only he could see what no one else can—the darkness inside... the... 56 57 58
Svar
1 159
· Visningar
39 176
Senast: Paddington
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme... 51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
41 677
Senast: Intejag
·
Tjatter "There once was a man who lived a life so strange, it had to be true. Only he could see what no one else can—the darkness inside... the... 40 41 42
Svar
824
· Visningar
39 285
Senast: Myrten
·
S
IT & mobiler Behövet lite hjälp med javascript som jag är så kass på. Jag har den här koden: <script language="javascript"> // Variabler som...
Svar
12
· Visningar
984
Senast: Laban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka