Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på varför man blir så fruktansvärt stel när man har gjort något fysiskt. Kan ju knappt röra mig.
 
Anatomi? Kanske menar du fysiologi?

Jag var rätt körd förra året också, hela säsongen. Tycker ändå inte att det är vettigt att bli stel av rörelse.
Okej, fysiologi då. :D Normal kropp i alla fall, träningsvärk och stelhet får man ju när man utför kroppsarbete man inte är van vid. Särskilt när man inte är purung längre!
 
Okej, fysiologi då. :D Normal kropp i alla fall, träningsvärk får man ju när man utför kroppsarbete man inte är van vid. :)
Det här är inte träningsvärk. Det är stelhet. Och träningsvärk går väl över. Det gör inte min stelhet. Dessutom kommer väl träningsvärk med en fördröjning, typ dagen efter eller så? Jag blir stel direkt när jag gjort något.
 
Det här är inte träningsvärk. Det är stelhet. Och träningsvärk går väl över. Det gör inte min stelhet. Dessutom kommer väl träningsvärk med en fördröjning, typ dagen efter eller så? Jag blir stel direkt när jag gjort något.
Stretcha lite när du avslutar arbetsdagen?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det här är inte träningsvärk. Det är stelhet. Och träningsvärk går väl över. Det gör inte min stelhet. Dessutom kommer väl träningsvärk med en fördröjning, typ dagen efter eller så? Jag blir stel direkt när jag gjort något.
Okej, du kanske behöver uppvärmning, stretching eller massage? eller en spikmatta eller något. :) Jag tycker i alla fall inte att det är konstigt att bli stel när man kör igång med fysiskt heltidsarbete efter ett halvår eller så.
 
Okej, fysiologi då. :D Normal kropp i alla fall, träningsvärk och stelhet får man ju när man utför kroppsarbete man inte är van vid. Särskilt när man inte är purung längre!
Håller med om åldersfaktorn. Muskler, leder, etc har ju ändå hängt med i 50+ år nu. Och det är ju dessutom ett rätt vanligt klimakteriesymtom att ha ont i muskler och leder, så det spelar säkert in för mig också.
Efter två dagar med att släpa skräp på och av hästtransporten är jag också stel i rygg, axlar, ben, osv. Ser fram emot massagen på torsdag... :)
 
Börja med något enkelt?:) denna video är lugn, men stretchar ändå lite:)
Jag hade inte riktigt tålamod att titta på hela och råkade göra något med videon så den inte gick att titta på, men jag är skeptisk. Jag vill köra med något som är beprövat och forskat på.

Sen vet jag inte var jag skulle yoga. Det är så förbannat kallt överallt hemma.
 
Jag hade inte riktigt tålamod att titta på hela och råkade göra något med videon så den inte gick att titta på, men jag är skeptisk. Jag vill köra med något som är beprövat och forskat på.

Sen vet jag inte var jag skulle yoga. Det är så förbannat kallt överallt hemma.
Ok, nä lite plats behövs, och förstår att det inte är lockande om det är för kallt.
 
Jag hade inte riktigt tålamod att titta på hela och råkade göra något med videon så den inte gick att titta på, men jag är skeptisk. Jag vill köra med något som är beprövat och forskat på.

Sen vet jag inte var jag skulle yoga. Det är så förbannat kallt överallt hemma.
Jag tänkte mer att en kan peta in två-tre simplare stretchningar i omklädningsrummet innan en går hem, som inte behövs matta och grejer till. Över en vecka har det då blivit något på alla viktiga ställen där en stelnar, vilket ändå bör göra någon skillnad mot inget.
 
Om det finns samma sorts "dejtar vi samma person"grupper i Sverige på sociala medier som jag idag fått veta av en amerikansk bekant att det finns i USA. Jag dejtar inte så det är inte relevant för mig, men jag undrar lite beroende på vad som sägs där när man varnar för människor hur det i sådana fall skulle fungera med förtals-lagstiftningen. Utifrån hur man slog ner på de som varnade i samband med metod är det antagligen inte kompatibelt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
6 881
Senast: Lilla
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 826
Senast: MJLee
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 282
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
498
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp