Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag blir förkyld (Alltså lite snuvig men inte feber eller särskilt allmänpåverkad) så känner jag mig hungrig och sugen hela tiden och känner mig lite stressad av det. Tog upp det med en kollega som kände precis samma sak. Ingen av oss hade hört det innan men nu funderar jag på om det är vanligt?
 
Vad som är rimligt att kräva/förvänta sig i lön som ledsagare på en inrikes resa över kristiflygare. Tors-sön
 
När jag blir förkyld (Alltså lite snuvig men inte feber eller särskilt allmänpåverkad) så känner jag mig hungrig och sugen hela tiden och känner mig lite stressad av det. Tog upp det med en kollega som kände precis samma sak. Ingen av oss hade hört det innan men nu funderar jag på om det är vanligt?
Jag har samma sak. Har lite problem med mitt kortisol så blodsockret dippar när jag blir sjuk och därav blir jag hungrig konstant.
 
Ordet kvinna, som jag avskyr. Men det finns visst folk som avskyr ordet tjej på alla som inte är barn eller ungdomar (och det kan jag i och för sig strunta i men om jag nu vill låta bli att strunta i det). Vilket ord skulle då gå att använda istället? Jag är ingen tant, än i alla fall. Fruntimmer tilltalar mig verkligen inte.

Äsch, jag får nog hålla mig till tjej. Eller hitta på ett nytt ord.

På andra använder jag tjej eller kvinna om jag nu skulle behöva omnämna någon så. Farmor 87 år skulle jag nog omnämna som äldre kvinna. De närmare min ålder skulle nog bli "en tjej jag känner" om det inte passade med "en kompis till mig".

Men oftast så behöver jag nog inte ens använda något av dessa ord.
 
Just nu funderar jag på vilken typ av relationer som hissar har. De måste vara omfattande eftersom det behövs en hel pärm för att avhandla dem alla. Har faktiskt aldrig vetat att hissrelationer ens existerar och att de uppenbarligen är så noga undersökta.

IMG_20230403_140640.jpg
 
Just nu funderar jag på vilken typ av relationer som hissar har. De måste vara omfattande eftersom det behövs en hel pärm för att avhandla dem alla. Har faktiskt aldrig vetat att hissrelationer ens existerar och att de uppenbarligen är så noga undersökta.

Visa bifogad fil 115911
Jag tycker att pärmen ändå ser rätt tunn ut. Tänk så många som åker hiss, det måste finnas miljontals relationer där. Den lilla räcker liksom inte till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
5 822
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 734
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 185
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
489
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp