Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens fundering: Vem är människorna som passar i byxor med väldigt vida ben? Har förstått att det är väldigt inne just nu, och jag gav det en chans idag när jag var på byxjakt. Men det såg så knasigt ut att jag fick hålla mig från att börja skratta högt i provrummet 😅 Såg ut som om jag hade två elefantben. Jag är rätt lång så trodde ändå det skulle finnas en liten chans att se ok ut, men bevisligen inte :laugh:


(OBS! Inte en seriöst fundering från min sida, jag förstår att alla kroppar ser olika ut och såklart får man ha vilka kläder man vill. Men det var just min tanke som dök upp i provrummet: "VEM kan ha såna här byxor?" :p)
 
Kan man ta ut pengar som är låsta med fast sparränta? Mot ngn form av straff?

Det är olika beroende på avtalet så det får kontrolleras från fall till fall, men där det tillåts blir det inget svårare straff än att du blir av med den upplupna räntan eller får betala en avgift på kanske 2-3 procent av det du tar ut.
 
Vad det magiska talet 2000 har för grundläggande begränsande effekt på en forumtråds absolut maximala längd mätt i antalet textstarter? Jag kan ana en förståelse för att det finns en finess med att inte ha oändligt många inlägg i en tråd men har svårare för att första att det är katastrof om bilan faller vid 2047 inlägg jämfört med just det magiska 2000.
 
En sträcka på väg från stallet. Jag kör alltid för fort där, helt utan mening. Det är något med den.
Även om jag tänker att "här brukar det gå för fort" och släpper på gasen, blir det för fort. Jag måste aktivt titta ner på hastighetsmätaren då och då för att se till att det inte kryper iväg i hastighet.

Är så fascinerad, vad är det som gör att det blir så just exakt där? Är kanske en sträcka på 1-2km.
 
Vad det magiska talet 2000 har för grundläggande begränsande effekt på en forumtråds absolut maximala längd mätt i antalet textstarter? Jag kan ana en förståelse för att det finns en finess med att inte ha oändligt många inlägg i en tråd men har svårare för att första att det är katastrof om bilan faller vid 2047 inlägg jämfört med just det magiska 2000.
Vem är det som uttrycker att det är katastrof vid 2047?

Jag tycker personligen att det är skönt att veta att det är vid 2000 (+) en tråd låses, för då kan man vara förutseende och starta del 2 och länka in i den, så att diskussionen kan fortgå :)
 
Vem är det som uttrycker att det är katastrof vid 2047?

Jag tycker personligen att det är skönt att veta att det är vid 2000 (+) en tråd låses, för då kan man vara förutseende och starta del 2 och länka in i den, så att diskussionen kan fortgå :)

Den något ironiska formuleringen triggades av ett inlägg i en Vad gör vi?-tråd som krävde en jobbig omflyttning av inlägg och användare ombads att inte skriva inlägg i trådar som hade mer än 2000 inlägg. Av @Gunnar

Det triggade en fundering kring just magiska talet 2000 inlägg per tråd eller om en mer laid-back inställning om att låsa tråden nånstans 2000+ när det uppmärksammas utan att flytta inlägg av just den anledningen skulle vara ett tänkbart och bättre alternativ? Eller om jag har missat något som gör att siffran 2000 faktiskt är extra magisk?
 
Den något ironiska formuleringen triggades av ett inlägg i en Vad gör vi?-tråd som krävde en jobbig omflyttning av inlägg och användare ombads att inte skriva inlägg i trådar som hade mer än 2000 inlägg. Av @Gunnar

Det triggade en fundering kring just magiska talet 2000 inlägg per tråd eller om en mer laid-back inställning om att låsa tråden nånstans 2000+ när det uppmärksammas utan att flytta inlägg av just den anledningen skulle vara ett tänkbart och bättre alternativ? Eller om jag har missat något som gör att siffran 2000 faktiskt är extra magisk?
Ah, ok! Har aldrig varit med om att inlägg flyttas när en tråd överskridit 2000. Tycker det ofta blir 2000+moms i vgv-trådarna. Men då är jag med på var du menar 👍
 
Den något ironiska formuleringen triggades av ett inlägg i en Vad gör vi?-tråd som krävde en jobbig omflyttning av inlägg och användare ombads att inte skriva inlägg i trådar som hade mer än 2000 inlägg. Av @Gunnar

Det triggade en fundering kring just magiska talet 2000 inlägg per tråd eller om en mer laid-back inställning om att låsa tråden nånstans 2000+ när det uppmärksammas utan att flytta inlägg av just den anledningen skulle vara ett tänkbart och bättre alternativ? Eller om jag har missat något som gör att siffran 2000 faktiskt är extra magisk?
Jag har för mig att trådarna blir för tunga att ladda när de kommer över 2000, därför gör man nya då.
 
Den något ironiska formuleringen triggades av ett inlägg i en Vad gör vi?-tråd som krävde en jobbig omflyttning av inlägg och användare ombads att inte skriva inlägg i trådar som hade mer än 2000 inlägg. Av @Gunnar

Det triggade en fundering kring just magiska talet 2000 inlägg per tråd eller om en mer laid-back inställning om att låsa tråden nånstans 2000+ när det uppmärksammas utan att flytta inlägg av just den anledningen skulle vara ett tänkbart och bättre alternativ? Eller om jag har missat något som gör att siffran 2000 faktiskt är extra magisk?
Nu var det nog inte vad jag skrev eller menade.

Problemet denna gång var att det startades två nya trådar, varav den ena länkades men hade fel rubrik och den andra inte länkades och att det sedan diskuterades om detta i de nya trådarna.
Det inkom sedan tre rapporter om vad som borde göras. Vilket jag sedan efter bästa förmåga försökte utföra.

Gränsen med 2000 inlägg är ingen absolut gräns, men som sagts det kan vara bra om trådar inte blir enormt långa.
I någon äldre version av forumet tror jag forumet kunde sega ner lite om trådarna blev långa vilket var grundorsaken till införandet, sedan har det fortsatt vilket jag tycker är helt ok.
 
Nu var det nog inte vad jag skrev eller menade.

Problemet denna gång var att det startades två nya trådar, varav den ena länkades men hade fel rubrik och den andra inte länkades och att det sedan diskuterades om detta i de nya trådarna.
Det inkom sedan tre rapporter om vad som borde göras. Vilket jag sedan efter bästa förmåga försökte utföra.

Gränsen med 2000 inlägg är ingen absolut gräns, men som sagts det kan vara bra om trådar inte blir enormt långa.
I någon äldre version av forumet tror jag forumet kunde sega ner lite om trådarna blev långa vilket var grundorsaken till införandet, sedan har det fortsatt vilket jag tycker är helt ok.

Tack för förklaring! Fundering avslutad.
 
Nu var det nog inte vad jag skrev eller menade.

Problemet denna gång var att det startades två nya trådar, varav den ena länkades men hade fel rubrik och den andra inte länkades och att det sedan diskuterades om detta i de nya trådarna.
Det inkom sedan tre rapporter om vad som borde göras. Vilket jag sedan efter bästa förmåga försökte utföra.

Gränsen med 2000 inlägg är ingen absolut gräns, men som sagts det kan vara bra om trådar inte blir enormt långa.
I någon äldre version av forumet tror jag forumet kunde sega ner lite om trådarna blev långa vilket var grundorsaken till införandet, sedan har det fortsatt vilket jag tycker är helt ok.
Jag gjorde en sökning på det nya trådnamnet men hittade ingen ny tråd så startade en ny. Sen upptäckte jag att numreringen var fel så jag hade sökt på fel trådnamn. Därför blev det rörigt. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 550
Senast: Voeux
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 442
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp