Bukefalos 28 år!

Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte inte ens tanken att inlägget kunde missuppfattas på det viset. Var (av annan anledning) på väg att ta bort det, men tidsfristen gick precis ut innan jag hann :(.

Tror inte jag vågar mig på att försöka förklara på något annat sätt.

Eller okej. Ett exempel. Min ena bästa vän som har ADHD har svårt att hålla ordning hemma för att hon har ADHD. Jag har svårt att hålla ordning hemma fast jag inte har ADHD. (Man är inte en sämre människa för att man inte kan hålla ordning hemma, men jag ). Fast jag är den enda som stökar ner hemma. Jag kan tycka att med de förutsättningar jag har borde det vara skitenkelt att hålla ordning hemma.

Alla mina tankar är inte direktkopplade med varandra.

Men jag borde nog bara inte skrivit.
Tack för förklaring.🌸
 
Funderar på om tanken är att skriva om förvaltningslagen? Eller om de kanske tänker att det inte behövs? 😅 Att gynnande beslut bara ska ändras hipp som happ? 🫠🫠

34028305-F73C-404B-88D9-8EC26D0F3E3A.jpeg
 
Mint halva nöjet med att sticka är ju att köpa mjuka fina garner! Tyvärr har jag redan mjuka fina garner och stickar sällan så får tyvärr inte unna mig det nöjet längre.
Jag älskar riktigt rustika ullgarner också, både att sticka i och att bära, så det är nog väldigt olika men håller helt med om att garnet är halva nöjet med stickning!
 
Dagens fundering: Vem är människorna som passar i byxor med väldigt vida ben? Har förstått att det är väldigt inne just nu, och jag gav det en chans idag när jag var på byxjakt. Men det såg så knasigt ut att jag fick hålla mig från att börja skratta högt i provrummet 😅 Såg ut som om jag hade två elefantben. Jag är rätt lång så trodde ändå det skulle finnas en liten chans att se ok ut, men bevisligen inte :laugh:


(OBS! Inte en seriöst fundering från min sida, jag förstår att alla kroppar ser olika ut och såklart får man ha vilka kläder man vill. Men det var just min tanke som dök upp i provrummet: "VEM kan ha såna här byxor?" :p)
Jag kan :D
Får t.o.m. beröm för snygga byxor. Fast en kompis sa att hon inte kunde begripa att jag kunde bära sådana och se bra ut

Det handlar verkligen om kroppstyp Det finns inte mycket min udda kropp kan bära bra. Men vida "fladderbyxor" funkar.
 
Jag kan :D
Får t.o.m. beröm för snygga byxor. Fast en kompis sa att hon inte kunde begripa att jag kunde bära sådana och se bra ut

Det handlar verkligen om kroppstyp Det finns inte mycket min udda kropp kan bära bra. Men vida "fladderbyxor" funkar.
Jag är visst lite svårstartad idag. Lade nån halv minut på att fundera över hur sjukt det är att du SICKAR BYXOR och tycker att de är snygga. 😅
😄
 
Jag funderar på om det är ett tecken på att man blivit gammal när man allt oftare lyssnar på Star fm?
Star är riktigt bra och ett alternativ till rockklassiker när jag inte får in den. Jag är född 83 och grämer mej så över att jag missade 70 och 80-talet, när hårdrocken var som bäst.
I alla fall, du är inte gammal. Du har bra smak!
 
Skönt, då slipper jag fundera mer över det nu då :D
Jag kan också, kom jag på! Senast förra helgen ett nytt par. [världens smidigaste övergång till min egen fundering] Funderar på om jag ska lägga upp dem eller inte. De har perfekt längd för snyggt fall om jag har klackar, men blir för långa om jag har flats.
 
Hur folk orkar ha hus. Jag har dammtorkat och dammsugit mitt vardagsrum plus rensat ut en del gammal skit och det tog tre timmar.
 
Hur olika personer känner mättnad av olika livsmedel. Funderingen kom efter ett relativt stort och välkommet middagsintag.

En del tycker att de blir mätta av att äta ett äpple. Jag tycker frukt inte mättar alls utan bara tar udden av hungern.

En del säger att de inte blir mätta på soppa. Det blir jag, men beroende på soppa kan man behöva ta in rätt stor volym.

Någon här på bukefalos skrev en gång att pannkakor är så bra för att man blir mätt på ett par stycken. Kanske någon som har mycket ägg i? Vill nog ha åtminstone fyra stycken för att bli ohungrig.

Det jag upplever mest mättande tror jag är tårta, typ prinsesstårta. Är inte jätteförtjust i grädde och sockerkaksbottnar, men även om jag vore det skulle jag vara mätt efter en tårtbit.

Jag har fått för mig att många tycker att jordnötssmör kan man bara äta lite av. Jag kan lätt äta över ett hekto vid samma tillfälle 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
382
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 461
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 660
Senast: Voeux
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 877
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp