Bukefalos 28 år!

Kan min häst va sjuk,han svettas så otroligt mkt när han körs!

L

lie

Efter ett vanligt pass i lugnt tempo på kanske 7-9 km så när jag är tillbacka med han i stallet så är han dyngsur! jag vet inte om han varit så hos när han var i proffsträning.. det är ett vbl,6 år! han har inte tappat kondition heller sen han kom men kan han va sjuk? han har inge feber, och har inte kunnat mäta hans puls för pulsmätaren är sönder..
han stressar inte upp sig för han är jätte lugn!
men hans skit är väldigt löst ibland,i boxen..

jag har nu haft han i 3 månader och jag har sett nu att han inte slickar på sin saltsten,den var helt ny när han kom,och han har fortfarande inte rört den!
jag ska åka och köpa nått tillskott till han här i veckan,eftersom han har i alla fall brist på salt.. men kan det vara nått annat???

:confused:
 
Det är ett friskhetstecken att dom svettas, ju bättre kondis ju mer svettningar har dom om dom är friska, iannat fall så kan dom "överhettas" om dom inte får ut svetten...ge honom elektrolyter om han inte dricker nog mycket eller får i sig salter......
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst vill inte slicka på saltsten. I över huvud taget. Jag har gett salt i maten men hon äter då sämre och lämnar gärna. Överlag...
2
Svar
22
· Visningar
6 080
Hästvård min häst har varit "sjuk" eller ja, konstig sen ca 1 år tillbaks... innan nån skriker nåt om att jag ska åka till vetten å talar jag om...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
15 566
Senast: SiZo
·
Hästvård Håller på att utbilda en travare, som ännu inte står i mitt stall, men åker ut ibland o jobbar honom. Gått i proffsträning, o blev...
2
Svar
24
· Visningar
2 615
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp