Bukefalos 28 år!

Kattsnack #8

Megaras tänder kliar inte och hon är inte ungkatt längre men hon tuggar glatt på allt möjligt, inklusive kartong, men även kablar, trä, metall och mig. Inte PICA utan hon bara tuggar, och ja strimlar papper. Dvs, hon sitter bredvid mig på ett papper och sliter loss små, små bitar och spottar ut dem.
 
Junos svullna kastreringssår är äntligen mycket bättre! :love: Nu är det bara pyttesvullet istället för en stor boll. Vi ska ändå in till veterinären imorgon för en liten koll för säkerhets skull, men jag känner mig mycket lugnare nu. Så pass lugn att Juno idag fick bli av med sin body. Det är hon glad över. :up:
 
Megara är tjurig som fasiken, hon har blivit rundare och rundare så nu dras det in på portionerna Bozita och hon är ettersur - nej det är absolut ingen svältdiet vad än hon än anser. Så nu går hon runt, runt mig och gnager, hoppar upp på datorn. Knuffar till usb uttaget till mus/tangentbord och skriker. Samt försöker bryta sig in under och bakom datorn så hon kan äta på kablarna där. :meh:

Man ska inte antromorfiera djur, men jag är nog beredd att tro att Megara gör precis vad hon vet får effekt, inte för att jag ger henne mat när hon klagar men att hon avsiktligt visar sitt (tydliga) missnöje genom att vara precis som ett barn som vill ha godis eller inte gå och lägga sig.
 
Megara är tjurig som fasiken, hon har blivit rundare och rundare så nu dras det in på portionerna Bozita och hon är ettersur - nej det är absolut ingen svältdiet vad än hon än anser. Så nu går hon runt, runt mig och gnager, hoppar upp på datorn. Knuffar till usb uttaget till mus/tangentbord och skriker. Samt försöker bryta sig in under och bakom datorn så hon kan äta på kablarna där. :meh:

Man ska inte antromorfiera djur, men jag är nog beredd att tro att Megara gör precis vad hon vet får effekt, inte för att jag ger henne mat när hon klagar men att hon avsiktligt visar sitt (tydliga) missnöje genom att vara precis som ett barn som vill ha godis eller inte gå och lägga sig.
Alltså, katter är listiga som f-n. På riktigt. Lärde mig det av Pipen för med honom kom man inte undan med något. 🤪😳
 
Megaras tänder kliar inte och hon är inte ungkatt längre men hon tuggar glatt på allt möjligt, inklusive kartong, men även kablar, trä, metall och mig. Inte PICA utan hon bara tuggar, och ja strimlar papper. Dvs, hon sitter bredvid mig på ett papper och sliter loss små, små bitar och spottar ut dem.
Hon är en förklädd hund. :idea:
 
Hur gör ni som har korthåriga katter med borstning? Vad funkar? På semilånghåret funkar kam utmärkt. Men den korthåriga fäller så jag håller på att bli galen (och täckt med päls) men håren följer varken med karda eller kam.

Gummihandske? Klädroller?

MVH - Ganska Desperat...
 
Katten fortfarande dålig och inlagd, så ingen hemgång idag :down: Högt njurvärde (400-någonting), men det har gått ner medan han varit inlagd i alla fall så han svarar på behandling. Högt CRP, höga vita. Misstanke om att inflammationen i tänderna gått ut i blodet. Ingen feber (ännu...). Lite förändringar på njurarna men inget alarmerande. En njursten. Har ont i njurarna. Dålig på att äta utan aptitstimulerande.

Nu väntar vi på förhandsbesked för att se om Agria ersätter hela kalaset, får förhoppningsvis reda på det idag.
 
Katten fortfarande dålig och inlagd, så ingen hemgång idag :down: Högt njurvärde (400-någonting), men det har gått ner medan han varit inlagd i alla fall så han svarar på behandling. Högt CRP, höga vita. Misstanke om att inflammationen i tänderna gått ut i blodet. Ingen feber (ännu...). Lite förändringar på njurarna men inget alarmerande. En njursten. Har ont i njurarna. Dålig på att äta utan aptitstimulerande.

Nu väntar vi på förhandsbesked för att se om Agria ersätter hela kalaset, får förhoppningsvis reda på det idag.
Usch, så jobbigt. 😔 Vi håller alla tummar och tassar här för att det snart vänder för din fina så att han får komma hem. :heart Och så hoppas vi så klart också att Agria täcker veterinärkostnaderna!
 
Hur gör ni som har korthåriga katter med borstning? Vad funkar? På semilånghåret funkar kam utmärkt. Men den korthåriga fäller så jag håller på att bli galen (och täckt med päls) men håren följer varken med karda eller kam.

Gummihandske? Klädroller?

MVH - Ganska Desperat...
Furminator
 
Katten fortfarande dålig och inlagd, så ingen hemgång idag :down: Högt njurvärde (400-någonting), men det har gått ner medan han varit inlagd i alla fall så han svarar på behandling. Högt CRP, höga vita. Misstanke om att inflammationen i tänderna gått ut i blodet. Ingen feber (ännu...). Lite förändringar på njurarna men inget alarmerande. En njursten. Har ont i njurarna. Dålig på att äta utan aptitstimulerande.

Nu väntar vi på förhandsbesked för att se om Agria ersätter hela kalaset, får förhoppningsvis reda på det idag.
Fy så jobbigt. Tumme för missen.
 
Kunde man väl gett sig fan på att försäkringsbolaget skulle hitta ett kryphål... Var långt ifrån oväntat men kommer ta striden. Är glad att vi har de ekonomiska möjligheterna att dels betala veterinärvården trots allt och att vi inte behöver ta hem i förtid för att försäkringen inte täcker. Räknar med att det kommer landa på runt 30’. Betalar 20.000 årligen i försäkringspremier så nu är frågan om det ens är lönt att fortsätta ha djuren försäkrade. Har inte kommit upp i en självrisk på ett år, och då var det kanske ett par tusen det handlade om bara. Enda självrisken vi kommit upp i sedan... 2010.

Det viktigaste:
Katten mår bra och får äntligen komma hem imorgon. Det är det viktigaste.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 830
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 451
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 669
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
101 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp