Kattsnack #8

Har vakat till och från hela natten 🙃 han började piggna till lagom till jag skulle sova vid 21, sedan höll han på till och från hela natten. Vält ner en kruka t.ex. Nu är han vaken, men seg och kisseriet funkar inte ännu. Verkar lite smärtpåverkad, har nästan fått i honom allt smärtstillande. Är intresserad av mat men reder inte riktigt ut att äta. Åt en hel del i natt när han fortfarande hade mycket smärtstillande i kroppen. Druckit lite kattmjölk nu under morgonen. Tittat på fåglarna utanför fönstret.
Räknar med att få fortsätta hålla koll på honom resten av dagen🙃
 
Jag rakade ju Alice på låren för att få bort tovor och jag har klappat henne där för att det har känts så skönt, och igår dök det upp en tanke om att raka hela katten då det känns så skönt ... :angel: Känns lite extremt kanske dock :D

Plus att det troligen skulle knappast bli snyggt :rofl:
 
Ja jag börjar tro att det var meningen.
Men jag vill ha en ”mild” katt. Börjar fundera lite på en ung katt istället för kattunge.
Känns svårt att veta var man ska leta om man ens ska leta.
Idag har jag saknat Millie så där sjukt mycket så jag tror att jag ska gå sönder.
Jag hade också en väldigt mjuk katt. Jag tror att våra katter var lite lika.
Jag har också tänkt tanken att det kan vara bra att skaffa en lite mer vuxen katt för att se mer av personligheten. Men man ska ju träffa den där katten också.
 
Jag hade också en väldigt mjuk katt. Jag tror att våra katter var lite lika.
Jag har också tänkt tanken att det kan vara bra att skaffa en lite mer vuxen katt för att se mer av personligheten. Men man ska ju träffa den där katten också.
🥰
Ja. Jag får förlita mig på ödet. Jag tänker inte stressa.
 
Det är tur att man vet vad man har för katt...

Vi har ett utrymme i källaren som varit fullt med skräp som ska till åvc. Ni vet, större kartonger, elavfall osv. Det tog vi i alla fall tag i att slänga igår. Kvar på golvet ligger fullt med sönderstrimlad kartong. Hade ju blivit rädd för möss annars, men nej, det är Humla. Förstår inte vad som är så hysteriskt roligt med att strimla kartong?

Vaknade för övrigt av att nån av katterna hade ner ett av mina största palettbladsträd och slog sönder krukan. Kl 8 när vi för en gångs skull är barnfria. Inte helt ok, men de blir ju rätt snabbt förlåtna såklart.
 

Bifogade filer

  • 20210124_111436.jpg
    20210124_111436.jpg
    221,9 KB · Visningar: 28
Det är tur att man vet vad man har för katt...

Vi har ett utrymme i källaren som varit fullt med skräp som ska till åvc. Ni vet, större kartonger, elavfall osv. Det tog vi i alla fall tag i att slänga igår. Kvar på golvet ligger fullt med sönderstrimlad kartong. Hade ju blivit rädd för möss annars, men nej, det är Humla. Förstår inte vad som är så hysteriskt roligt med att strimla kartong?

Vaknade för övrigt av att nån av katterna hade ner ett av mina största palettbladsträd och slog sönder krukan. Kl 8 när vi för en gångs skull är barnfria. Inte helt ok, men de blir ju rätt snabbt förlåtna såklart.
Har hon skarpa klor? Jag tror kartongen är bra att vässa klorna på, det är som ett väldigt fint sandpapper och ger den där riktiga superskärpan.
 
Har hon skarpa klor? Jag tror kartongen är bra att vässa klorna på, det är som ett väldigt fint sandpapper och ger den där riktiga superskärpan.
Nej, hon gnager alltså.
Men hon är ju ung, borde ju inte klia i tänderna så sett längre men funderar på om mer tuggmöjligheter lindrar det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 345
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 892
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 559
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 702

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp