Kattsnack #8

I fredags fick min kära katt somna in, hon blev hastigt dålig och efter provsvar med väldigt dåliga resultat visade sig att hon hade ketoacidostiskt diabetes mellitus, veterinären sa att även om hon fick behandling på intensivvård var det inte säkert att hon skulle överleva. Att det var snällare att låta henne somna in än att utstå stress på intensiven och bli inlagd och bli behandlad med sprutor hela sitt liv. Det var ett tungt beslut och just nu känns det som att man inte gjorde tillräckligt för henne. Hon var alltid vid min sida i 11år. Kom alltid och la sig på mig i soffan och myste. Känns så oerhört tomt nu och tårarna bara rinner.
 

Bifogade filer

  • Snapchat-1368654540.jpg
    Snapchat-1368654540.jpg
    112,2 KB · Visningar: 14
I fredags fick min kära katt somna in, hon blev hastigt dålig och efter provsvar med väldigt dåliga resultat visade sig att hon hade ketoacidostiskt diabetes mellitus, veterinären sa att även om hon fick behandling på intensivvård var det inte säkert att hon skulle överleva. Att det var snällare att låta henne somna in än att utstå stress på intensiven och bli inlagd och bli behandlad med sprutor hela sitt liv. Det var ett tungt beslut och just nu känns det som att man inte gjorde tillräckligt för henne. Hon var alltid vid min sida i 11år. Kom alltid och la sig på mig i soffan och myste. Känns så oerhört tomt nu och tårarna bara rinner.
Beklagar sorgen :(:heart
 
På onsdag får nog älskade Ija vandra vidare.
Orkar inte men det är hennes bästa som gäller.
Hur ska jag kunna leva utan henne
Det är ett tufft beslut, men vi gör det för deras bästa så de slipper lida.
Jag känner detsamma, just nu bara tomhet och skuldkänslor. Hon borde sitta här med mig nu och mysa..😪
Dom tar upp sån stor plats i våra hjärtan och älskar oss villkorslöst❤️
 
Min Iza satte sig och kissade framför lådan imorse när jag precis gjort rent den. Hon har aldrig gjort det förut så blir lite orolig. Förhoppningsvis protesterar hon bara mot att jag igår flyttade på matskålarna och vattenfontänen vid städ men om det fortsätter får jag boka veterinärtid. Hoppas innerligt att hon inte får för sig att typ kissa i sängen medan jag är på jobbet.
 
Lillith skadade ett ben för några veckor sen. Fick behandling för det men idag upptäckte vi att hon har ett sår på samma ben. Det ser ut som hon har slickat bort päls, troligen på grund av att det har gjort ont. Så nu har hon tratt och utegångsförbud och är mycket missnöjd.

Vi ska till veterinären i morgon och vaccinera alla tre så jag tänkte höra med dom hur vi ska gå vidare nu. Troligen kommer hon få vara inne veckan ut ändå. Hon är ju inte riktigt bekväm med att vi har Mini så blir hon besvärad tänkte jag låta henne få vara i vardagsrummet med låda och matskål så hon får vara ifred. Än så länge är hon inte så jätte missnöjd med tratten även fast hon mest går baklänges.
 
Kort misserapport från Brunetten och Skönhetsmissen. De klampar omkring här i sin nya lägenhet som om de aldrig gjort annat. Sladdar på mattorna, kräver godis, bryter sig i garderoben, river ned duschdraperiet...

Dessutom har vi numer tjusiga djupa fönsterbrädor med strategiskt placerade kattkuddar, och ett lyxigt rum med fönster åt tre håll så den som önskar kan sola nästan dygnet om... I alla fall skulle det teoretiskt vara möjligt om vi bodde i ett land där solen ibland ville titta fram. ☀️

I slutet av månaden ska båda kissar till veterinären för att fixa tänderna igen, jag hoppas att de slipper utdragningar. Det är jobbigt och kostsamt, och förra gången fick stackars B åka in två extraturer för att få antibiotika pga en infektion under läkningen. Men det måste ju ändå göras, så det är bara att packa in sig i reseburen och åka dit.
 
Ligger och vilar lite innan jag ska till stallet. Lille Skrutt ligger på armen under täcket och Wilmis längre ner, Myran ligger på täcket i knähöjd. Fick gömma bollen för Skruttis, han kan leka i timmar annars om han får som han vill, alltid en boll som ska kastas åt honom. :laugh:

Har hänt att han slängt en blöt boll i ansiktet på mig, fattar inte hur den kunde vara blöt? Han måste varit törstig av allt springande och tappat den i vattenskålen innan han skulle fortsätta leka. 😅 😅 😅
 
Ligger och vilar lite innan jag ska till stallet. Lille Skrutt ligger på armen under täcket och Wilmis längre ner, Myran ligger på täcket i knähöjd. Fick gömma bollen för Skruttis, han kan leka i timmar annars om han får som han vill, alltid en boll som ska kastas åt honom. :laugh:

Har hänt att han slängt en blöt boll i ansiktet på mig, fattar inte hur den kunde vara blöt? Han måste varit törstig av allt springande och tappat den i vattenskålen innan han skulle fortsätta leka. 😅 😅 😅
Bollar ska badas i vattenskålen :D
 
Nu är lillen chippad och vaccinerad. Holger och Lillith har fått sina årliga sprutor. Lillen ska tillbaka om fyra veckor och Skillith ska få besöka ortopeden på torsdag. Vi måste nog kolla hennes ben ordentligt eftersom hon fortfarande haltar, om det beror på såret eller skadan är svårt att säga. Troligen blir det röntgen. Hon är så jäkla arg varje gång jag tar på tratten och eftersom hon inte kissar i låda måste hon få gå ut under kontrollerade former och då tar jag av tratten. Är lite less på skador. Först Holger och nu Lillith :(
 
Nån katt hade kissat i hallen. Holger stod där och krafsade. Men såg aldrig själva kissande. Han är inte riktigt nöjd med livet och var nog liiite sur över veterinär besöket. Kan också vara Mini som haft bråttom. Men även Lillith som inte heller är riktigt nöjd. Ska nog köpa hem ny feliway.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 414
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 950
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 601
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp