Bukefalos 28 år!

Kattsnack #8

Det här med smeknamn. Är ni typen som har ett namn på katterna eller är ni som jag och går helt bananas?
Alla mina djur har en drös smeknamn, även sambon 🙄
Jag tänker aldrig ut dem, de bara dyker upp helt spontant. Ruben har säkert 50 olika, bla blåbärskungen. Ingen aning om vart det kommer ifrån, han äter inte ens blåbär 😅

Prada är Pradis, Paddan, Paddis, Miss Paddy eller Miss D.
Paisley är Pejan, Aisling Paisling, Fatty Batty, Fatty eller Miss P.
Sambon säger oftast bråkstaken 😂
 
Det här med smeknamn. Är ni typen som har ett namn på katterna eller är ni som jag och går helt bananas?
Alla mina djur har en drös smeknamn, även sambon 🙄
Jag tänker aldrig ut dem, de bara dyker upp helt spontant. Ruben har säkert 50 olika, bla blåbärskungen. Ingen aning om vart det kommer ifrån, han äter inte ens blåbär 😅

Prada är Pradis, Paddan, Paddis, Miss Paddy eller Miss D.
Paisley är Pejan, Aisling Paisling, Fatty Batty, Fatty eller Miss P.
Sambon säger oftast bråkstaken 😂

Oftast men Isis har inte fått så många, det är "Isis" som gäller när jag ropar på henne tex. Men visst, gosekisse, maiss (svårt att skriva med bokstäver men en viss tonhöjning på i:et :D), mauo, gosefluff och skitkatt förekommer... ofta med "mattes" framför :laugh: Husse kör på några av ovanstående samt Is och terroristen :rofl:

Edit: Just ja... "mattes lilla möördare" :p
 
Det här med smeknamn. Är ni typen som har ett namn på katterna eller är ni som jag och går helt bananas?
Alla mina djur har en drös smeknamn, även sambon 🙄
Jag tänker aldrig ut dem, de bara dyker upp helt spontant. Ruben har säkert 50 olika, bla blåbärskungen. Ingen aning om vart det kommer ifrån, han äter inte ens blåbär 😅

Prada är Pradis, Paddan, Paddis, Miss Paddy eller Miss D.
Paisley är Pejan, Aisling Paisling, Fatty Batty, Fatty eller Miss P.
Sambon säger oftast bråkstaken 😂
Sune hade massa smeknamn. Morris har inte så många än, Mao eller Morrisen blir det ofta.
 
Det här med smeknamn. Är ni typen som har ett namn på katterna eller är ni som jag och går helt bananas?
Alla mina djur har en drös smeknamn, även sambon 🙄
Jag tänker aldrig ut dem, de bara dyker upp helt spontant. Ruben har säkert 50 olika, bla blåbärskungen. Ingen aning om vart det kommer ifrån, han äter inte ens blåbär 😅

Prada är Pradis, Paddan, Paddis, Miss Paddy eller Miss D.
Paisley är Pejan, Aisling Paisling, Fatty Batty, Fatty eller Miss P.
Sambon säger oftast bråkstaken 😂
Kanske inte riktigt bananas men nog har han ett litet gäng med smeknamn.
Han har sitt uppfödarnamn och sedan är det Kingen, King Kong, Snuffe, Snuffepuffe, Katten, Knäppgök osv. Men det är de vanligaste som är här hemma. Ibland uttalas även snuffe som om jag vore full och sluddrar det som Schnuffe men jag lovar att jag är nykter ;)
 
Det här med smeknamn. Är ni typen som har ett namn på katterna eller är ni som jag och går helt bananas?

Jag lever efter devisen "Kärt barn har många namn". :D

Herr Katt heter Findus. Kallas bland annat Findusus, Fjantus, Busus, Snyggus, Skrutt. Skurkus Banditus när han är tjurig. Ja, ni fattar huvudtemat. :angel:
Pinsammaste människan i världen, tycker han själv. :cool:
 
Det här med smeknamn. Är ni typen som har ett namn på katterna eller är ni som jag och går helt bananas?
Alla mina djur har en drös smeknamn, även sambon 🙄
Jag tänker aldrig ut dem, de bara dyker upp helt spontant. Ruben har säkert 50 olika, bla blåbärskungen. Ingen aning om vart det kommer ifrån, han äter inte ens blåbär 😅

Prada är Pradis, Paddan, Paddis, Miss Paddy eller Miss D.
Paisley är Pejan, Aisling Paisling, Fatty Batty, Fatty eller Miss P.
Sambon säger oftast bråkstaken 😂
Ja, jösses. Kanske några stycken. :bag:
Älva får svara till Älvis, Älvisen, Älvis-Pelvis :cautious:
Juno (som heter Yoga i stamtavlan) blir ofta Juno-pluttan eller Juno-Fjuno.

Värst är väl dock de gemensamma smeknamnen, det vill säga de smeknamn som inte är reserverade till endast den ena eller den andra. Vi har Snuttedull, Snutteplutt, Pluttis, Dullis, Snuttis, Spöke, Gosefia, Sötlök, Monster...
Och om ni undrar vad dull betyder... Det hade ju varit mer logiskt med gull, men det hade ju inte varit lika puttenuttigt. :laugh:
 
Ser perfekt ut för laptop
kattskydd.png
 
Gick bra hos veterinären idag. Lillith röntgades men de såg inget. Tack o lov.

De gjorde rent hennes sår och hittade rester av vad som kunde ha varit en böld så nu går hon på metacam och antibiotika. Jag hoppas verkligen hon blir helt återställd nu :heart
Hon fick jätte fint beröm av veterinären för att hon var så lätthanterlig och snäll.
 
Minikatten är inte förtjust i kloklippning alls kan jag tala om. Tur han är liten så det är bara att klämma ihop, ha godis framme och klippa. Holger lärde sig snabbt att klippa klor betyder alltid godis efteråt :D Mini är väldigt förtjust i godis så muta går mycket bra.
 
Det här med smeknamn. Är ni typen som har ett namn på katterna eller är ni som jag och går helt bananas?
Alla mina djur har en drös smeknamn, även sambon 🙄
Jag tänker aldrig ut dem, de bara dyker upp helt spontant. Ruben har säkert 50 olika, bla blåbärskungen. Ingen aning om vart det kommer ifrån, han äter inte ens blåbär 😅

Prada är Pradis, Paddan, Paddis, Miss Paddy eller Miss D.
Paisley är Pejan, Aisling Paisling, Fatty Batty, Fatty eller Miss P.
Sambon säger oftast bråkstaken 😂

Jo vi har en del smeknamn.

Holger får ibland heta Skriker, Snubbe bubben, Bolger bus, Bobbe, Hogge och Dryger

Lillith, Skillith, Skill, Killith efter att hon dängde upp morsans hund, Utith, Mysith, Skrikith, Fräsith. Jag kan hålla på hur länge som helst :rofl:

Minou. Mini, Minikatten, Bibben, Snobben, Snibben, Lillen.
 
Minikatten är inte förtjust i kloklippning alls kan jag tala om. Tur han är liten så det är bara att klämma ihop, ha godis framme och klippa. Holger lärde sig snabbt att klippa klor betyder alltid godis efteråt :D Mini är väldigt förtjust i godis så muta går mycket bra.
När min var liten så tänkte jag lite kaxigt att jag minsann skulle kunna klippa hans klor själv. Jag menar hur svårt kan det vara? 🤷🏼‍♀️
Det visade sig sjukt svårt eftersom han tycker om att bitas så mitt ex fick hålla i honom medan jag klippte. När vi flyttade isär så var jag väldigt brydd i hur jag skulle lyckas klippa klorna utan att bli upptuggad. Så jag lade fram godispåsen bredvid mig, satte mig på golvet med katten i knät med hans rygg mot min mage och givetvis försökte han bitas samtidigt som jag hade riktigt fjäskig röst och pratade med honom att inte fick bitas och tog först framtassarna. Släppte honom, mutade med godis. Fångade in honom igen och tog baktassarna. Mutade med godis.

Gången efter gjorde jag samma sak men han försökte inte att bitas denna gång utan började istället att spinna 😳 jag klippte alla tassarna på samma sittning och efter det har jag kunnat klippa hans klor utan problem. Jag är fortfarande lite i chock 😁 men nöjd att det löste sig för mig med kloklippningen.
 
När min var liten så tänkte jag lite kaxigt att jag minsann skulle kunna klippa hans klor själv. Jag menar hur svårt kan det vara? 🤷🏼‍♀️
Det visade sig sjukt svårt eftersom han tycker om att bitas så mitt ex fick hålla i honom medan jag klippte. När vi flyttade isär så var jag väldigt brydd i hur jag skulle lyckas klippa klorna utan att bli upptuggad. Så jag lade fram godispåsen bredvid mig, satte mig på golvet med katten i knät med hans rygg mot min mage och givetvis försökte han bitas samtidigt som jag hade riktigt fjäskig röst och pratade med honom att inte fick bitas och tog först framtassarna. Släppte honom, mutade med godis. Fångade in honom igen och tog baktassarna. Mutade med godis.

Gången efter gjorde jag samma sak men han försökte inte att bitas denna gång utan började istället att spinna 😳 jag klippte alla tassarna på samma sittning och efter det har jag kunnat klippa hans klor utan problem. Jag är fortfarande lite i chock 😁 men nöjd att det löste sig för mig med kloklippningen.

Holger vänder man bara upp och ner på och klipper. Han spinner och det är troligt att han gör det för att han vet att godiset kommer :D Han har en tass som är riktigt bökig då han har som en krabbklo som växer in i tassen om man inte klipper regelbundet.

Skillith är lite bökigare men hon sitter ändå stil i knät. Även fast hon gärna ryker en del.

Använder alltid nagelklippare på mina. Så smidigt. Bra att det löste sig för dig. Det är ju ett nödvändigt ont att klippa klor :D
 
Holger vänder man bara upp och ner på och klipper. Han spinner och det är troligt att han gör det för att han vet att godiset kommer :D Han har en tass som är riktigt bökig då han har som en krabbklo som växer in i tassen om man inte klipper regelbundet.

Skillith är lite bökigare men hon sitter ändå stil i knät. Även fast hon gärna ryker en del.

Använder alltid nagelklippare på mina. Så smidigt. Bra att det löste sig för dig. Det är ju ett nödvändigt ont att klippa klor :D
Nagelklippare? Du menar för människor?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 886
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 517
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 705
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
101 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp