Kattsnack #8

Alltså, den här katten.

Gammelkatten var ganska moderat i sina kärleksbetygelser. Hon la sig på armlängds avstånd eller på min rumpa (om jag låg under täcke).

Den yngre förmågan är så yvig och 'våldsam' i sitt gosande så vips sitter man där med en framtass i ena näsborren. Eller en baktass i örat. En svanstipp i ögat eller ett öra i munnen.
 
Alltså, den här katten.

Gammelkatten var ganska moderat i sina kärleksbetygelser. Hon la sig på armlängds avstånd eller på min rumpa (om jag låg under täcke).

Den yngre förmågan är så yvig och 'våldsam' i sitt gosande så vips sitter man där med en framtass i ena näsborren. Eller en baktass i örat. En svanstipp i ögat eller ett öra i munnen.

Så är Isis också :love: Mattes näsa brukar bli tvättad på morgonen bla :laugh:
 
I natt har båda tjejerna sovit hos mig i sängen nästan hela natten lång. :love: Att Juno tillbringar stora delar av natten hos mig tillhör inte ovanligheterna, men Älva sover sällan i sängen. Nu var de båda här, tillsammans, i många långa timmar. Så gosigt!
 
Minikatten är alltså 18 veckor nu. Tror jag. Han börjar bli stor, kulorna har trillat ner och han är nog snart nära 2kilos gränsen. Med tanke på Holgers kissproblem hade jag gärna kastrerat Mini igår. Ska nog ringa min klinik och höra va de säger. De sa 6 månader sist jag var där.
Håller tummen du får kastrera tidigare :) Min veterinär säger också 6 månader men är lite flexibel om man har en bra anledning.
 
Visa bifogad fil 80252Nu har jag tingat en ”ny” hona, som vi får hämta hem efter jul. Om att går som det ska 💜

Angående den förra kattungen som visade sig ha fel på benet så fick jag onda aningar kring uppfödaren. Hen la ut katten på annons två dagar efter hämtning, trots att katten skulle äta antibiotika. Varför sådan brådska? Vill man inte att katten ska äta klart kuren och ta ett återbesök innan man annonserar?

Så söt ❤️

Låter som en väldigt oseriös uppfödare 😡
När jag skulle hämta Prada hade hon fått en inflammation i ena örat, antagligen fått vatten i örat när uppfödaren skulle bada henne.
Uppfödaren tog henne till veterinär och hon fick en antibiotikakur hemma hos uppfödaren och sen en ny besiktning innan jag fick hämta henne.
Det är seriöst och då är man mån om katten.
 
Minikatten är alltså 18 veckor nu. Tror jag. Han börjar bli stor, kulorna har trillat ner och han är nog snart nära 2kilos gränsen. Med tanke på Holgers kissproblem hade jag gärna kastrerat Mini igår. Ska nog ringa min klinik och höra va de säger. De sa 6 månader sist jag var där.
Konstigt… Båda mina (honor) är kastrerade vid ca 4-5 månaders ålder. Inga konstigheter.
Är väl ”den gamla skolan” som pratade om sex månader. De flesta kastrerar betydligt tidigare än så idag.
 
Konstigt… Båda mina (honor) är kastrerade vid ca 4-5 månaders ålder. Inga konstigheter.
Är väl ”den gamla skolan” som pratade om sex månader. De flesta kastrerar betydligt tidigare än så idag.

Kastrerade Holger och Lillith på samma klinik vid ungefär fem och en halv månad då Holger var väldigt bråkig med Lillith. Veterinären kom ut med Holger igen och var osäker på om hon ville kastrera honom eftersom han var så liten, men jag sa att han inte fick följa med hem okastrerad :angel:
Han var troligen påväg att bli könsmogen. Mini är troligen inte i närheten ännu av att bli könsmogen men man vet ju aldrig hur fort det går.

Här säger veterinären att de kastrerar vid 6 månader pga att de kan hämma tillväxten, de pratade nåt om att kattungar kan ha svårt att reglera kroppstemperaturen vid sövning också men en kastrering tar väl knappt fem minuter. Jag ska ringa kliniken i morgon och förklara läget här hemma.
 
Kastrerade Holger och Lillith på samma klinik vid ungefär fem och en halv månad då Holger var väldigt bråkig med Lillith. Veterinären kom ut med Holger igen och var osäker på om hon ville kastrera honom eftersom han var så liten, men jag sa att han inte fick följa med hem okastrerad :angel:
Han var troligen påväg att bli könsmogen. Mini är troligen inte i närheten ännu av att bli könsmogen men man vet ju aldrig hur fort det går.

Här säger veterinären att de kastrerar vid 6 månader pga att de kan hämma tillväxten, de pratade nåt om att kattungar kan ha svårt att reglera kroppstemperaturen vid sövning också men en kastrering tar väl knappt fem minuter. Jag ska ringa kliniken i morgon och förklara läget här hemma.
Har faktiskt aldrig hört just detta argument tidigare. Uppfödare kastrerar ju ibland redan innan leverans (12 veckor).

Just på hanar är det ju också ett väldigt litet ingrepp.
 
Har faktiskt aldrig hört just detta argument tidigare. Uppfödare kastrerar ju ibland redan innan leverans (12 veckor).

Just på hanar är det ju också ett väldigt litet ingrepp.
Här säger de två kilo eller sex månader, beroende på vilket som kommer först så att säga. Hur de gör på olika rescues vet jag inte riktigt, de är ju alltid fixade innan de får nya hem.
 
Köpt nytt, nästan exakt likadant. Det tar liksom lika lång tid att städa runt trädet som det tar att städa resten av huset 🙄 Så nu fick det vara nog.
IMG_20211130_131342.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
118 791
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 014
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 442
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp