Kattsnack #8

Drygt två veckor har hon bott här nu och hon har charmat hela familjen - utom yngsta hunden som tycker att hon är superonödig. Jag är väldigt fascinerad av hur snabbt en icke hundvan katt förstår vilken av hundarna hon ska satsa på, och att det är den på ytan mycket läskigare hunden som är snäll och välvillig.

Hon har slutat gömma sig under diskmaskinen och ge matte hjärtinfarkt :heart

Maine coon är sällan knäkatt säger vissa, men det har min lilla kisse inte hört. Det är ibland svårt att fokusera i möten när hon ligger och spinner och tittar upp på en med världens gulligaste lilla ansikte. Å andra sidan är hon bättre än vilken fidgetspinner eller fokusleksak som helst om man som jag brukar tröttna och göra andra saker. Jag försöker verkligen att inte bli en sån som pratar om sin katt i varje möte. Räknar inte med att lyckas.
 
Konstigt… Båda mina (honor) är kastrerade vid ca 4-5 månaders ålder. Inga konstigheter.
Är väl ”den gamla skolan” som pratade om sex månader. De flesta kastrerar betydligt tidigare än så idag.

Det verkar skilja väldigt mycket klinik från klinik.
Jag ringde vår lilla klinik för att boka tid till Paisley, de har åtta månader som gräns. Hon är sex månader nu, dock var första lediga tiden i slutet av januari så det gjorde ju inget. Då hinner hon bli åtta månader.
 
Efter nästan tre år har vi hittat något Prada gillar 😁
Kavli skagenost, hon ville, smaka en gång när sambon åt och nu är hon helt besatt 😅
Varje gång man går in i köket hoppar hon upp på bordet, stirrar på kylskåpet och jamar.
Men bara skagen, inte räk och absolut inte kräft.
Bara lite, lite på fingret i taget och är det någon bit spottar hon ut den 😁
Fatty Batty äter allt 🙄
 
Efter nästan tre år har vi hittat något Prada gillar 😁
Kavli skagenost, hon ville, smaka en gång när sambon åt och nu är hon helt besatt 😅
Varje gång man går in i köket hoppar hon upp på bordet, stirrar på kylskåpet och jamar.
Men bara skagen, inte räk och absolut inte kräft.
Bara lite, lite på fingret i taget och är det någon bit spottar hon ut den 😁
Fatty Batty äter allt 🙄
Alice beter sig som att hon svälter och längtar efter varje måltid. Men jag tror inte riktigt på henne, för som med din Prada så ratar hon allt som är människomat :rofl:

Alltså, ratar hon räkor eller ost eller liknande så kan hon inte vara såå hungrig :D
 
Alice beter sig som att hon svälter och längtar efter varje måltid. Men jag tror inte riktigt på henne, för som med din Prada så ratar hon allt som är människomat :rofl:

Alltså, ratar hon räkor eller ost eller liknande så kan hon inte vara såå hungrig :D

Prada har fri tillgång på sitt rc torrfoder, den enda sort som duger åt fröken kräsen. Petar i sig kanske 1/2 dl om dagen 😅
Skulle antagligen hellre svälta ihjäl än äta räkor 😂
 
Prada, fram med skagenosten!
Paisley, jag vet inte vad vi gör här, lägger mig och chillar.

IMG_20211203_180243.jpg
 
Prada har fri tillgång på sitt rc torrfoder, den enda sort som duger åt fröken kräsen. Petar i sig kanske 1/2 dl om dagen 😅
Skulle antagligen hellre svälta ihjäl än äta räkor 😂
Ni har sådana konstiga katter. :D Alla mina tre har varit matmonster - gamle Kisse åt till och med upp en hel djuptallrik med halvfrusna ärtor en gång, och en HEL (!) grillad kyckling medan jag var i duschen (en annan gång).
 
Bekvämt värre! Jag sneglar inte alls med onda ögat mot Dumbo härhemma. :p

Fast en ska inte klaga, det är ju himla lätt att använda mat som motivation för allt då istället. :)

Ja, det underlättar väldigt mycket men många saker.
Det har jag saknat lite innan med Prada, svårt att belöna henne på något annat vis än klappa vilket hon inte är så förtjust i heller 😅
Men nu har vi den magiska skagenosten!
 
Min nya hudvård har en vag doft av nåt som var så himla bekant men jag inte lyckades placera. Absolut inget obehagligt/äckligt, inget parfymerat, inte kemiskt. Igår smörjde jag mig i sängen pga lat och Disa satt som trollbunden. När hon noggrant började tvätta mig på knät där jag satt överskottet av kräm så klickade det till- det luktar näringspasta :laugh:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 194
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 525
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp