Bukefalos 28 år!

Kattsnack #8

:laugh: Jag har råkat skaffa en sådan häst också.... är så bortskämd med otroligt följsamma halvblod som lystrar och ser bekymrade ut bara jag höjer rösten, och så kommer det en nordsvensk och bara "jaha, du tycker så. Ok nu har jag hört det. Ganska ointressant faktiskt eftersom att jag tycker ju något helt annat. Högst oklart varför du har detta behov av att informera om din åsikt hela tiden." Attityden känns mer bekant - och något mer lätthanterlig - hos katter.

Testa en spanjor så tycker du att halvbloden är tröga och blasé sen ;)
 
Båda katterna rusade plötsligt mot köket tillsammans. Nu sitter båda och tittar åt samma håll. Någon inkräktare på gång?
 
Båda katterna rusade plötsligt mot köket tillsammans. Nu sitter båda och tittar åt samma håll. Någon inkräktare på gång?
De har säkert sett eller hört något spännande :)

På tal om katter på bordet... Mina lyssnar bättre på "app app" i lite skarpare ton och sen säger jag åt de att gå ner. Dock är de ögontjänare av rang så när jag inte håller koll så knatar de runt på bordet ändå :meh:
 
Jag tycker om utseendet på gracila djur. Gillar inte klumpiga och håriga djur som liksom klampar runt. Min granne påstår att jag väljer djur som matchar min inredning. Kanske kan ligga ngt i det :angel:

Här är grannens vinthund som jag brukar passa ibland. Hen är onekligen stilmässigt ganska kompatibel med mitt hem 😜

Visa bifogad fil 83267

Tre klumpiga djur som klampar runt bor här, tillsammans med en ännu klumpigare människa som klampar ännu värre 🙄😂

Men orientaler är något speciellt 😍
 
Lämnade Minikatten på kastrering idag. 45 minuter efter ringer dom och jag får en klump i magen.

De ville dock bara tala om att han är krypto. Och ville höra om vi ville fortsätta med kastreringen. Självklart sa jag.

Men nu är mattehjärtat oroligt. Tänk om något går fel :cry:
 
Lämnade Minikatten på kastrering idag. 45 minuter efter ringer dom och jag får en klump i magen.

De ville dock bara tala om att han är krypto. Och ville höra om vi ville fortsätta med kastreringen. Självklart sa jag.

Men nu är mattehjärtat oroligt. Tänk om något går fel :cry:
Det kommer gå bra, honkatter bukopereras som du vet vid kastreringar så det kommer gå bra även med Minikatten. :heart
 
Suck. Jag älskar mina katter men blir lite trött på Freja ibland. Fick ett blombud från min bank den 29e. En fin bukett med tulpaner. Försökte tänka strategiskt med placering och den hamnade på mikron. Försökte blockera eventuell vandalisering med kaffebryggaren. Idag när jag vaknade låg min finaste vas kraschad på golvet :(
 
Mini är nu hemma igen.
Pigg, hungrig och lite lätt arg på den där stora grejen runt halsen. Allt hade gått jätte bra och han hade varit vaken länge.

Holger är lite sur på honom så jag ska när han kommer in tillbaka gnugga en handduk på honom som jag sen gnuggar på Mini. Han luktar väl jätte skumt nu.

Fick en tid till Holger också nästa vecka. Kissandet slutar inte så nu är det absolut dags att kolla om allt står rätt till.
 
Mini är nu hemma igen.
Pigg, hungrig och lite lätt arg på den där stora grejen runt halsen. Allt hade gått jätte bra och han hade varit vaken länge.

Holger är lite sur på honom så jag ska när han kommer in tillbaka gnugga en handduk på honom som jag sen gnuggar på Mini. Han luktar väl jätte skumt nu.

Fick en tid till Holger också nästa vecka. Kissandet slutar inte så nu är det absolut dags att kolla om allt står rätt till.
Vad skönt det gick så bra! :heart

Jag känner igen oron från när Lillkatten kastrerades, fast allt gick klockrent och jag visste veterinären är otroligt skicklig så var jag inte lugn förrän hon var hemma igen :crazy:
 
Suck. Jag älskar mina katter men blir lite trött på Freja ibland. Fick ett blombud från min bank den 29e. En fin bukett med tulpaner. Försökte tänka strategiskt med placering och den hamnade på mikron. Försökte blockera eventuell vandalisering med kaffebryggaren. Idag när jag vaknade låg min finaste vas kraschad på golvet :(
Syrrans siames var hopplös, galen i både ylle och tulpaner. Bet sönder alla tröjor hon kom åt och klippte huvudena av tulpaner, sen hade hon inget intresse av dem. Hon blev 19 år så hon hade en hel del på sitt samvete + att hon lyckades spy på syrran fyra gånger på en natt när vi var hos våra morföräldrar. Jag sa varje gång att låt henne ligga hos dig, nu kan hon ju inte spy mer, men det kunde hon. :laugh:

Hon var dessutom galen i mjuka skumelefanter med violsmak och ostkrokar. Även cyklamen blev av med blommorna om hon kom åt. Mamma brukade försöka att komma ihåg att ställa blommorna ovanpå köksskåpen så de inte blev avbitna men då såg man dem ju inte själv. Morfar brukade ha henne innanför tröjan och mata henne med gaffel vid bordet.

Vid ett tillfälle när hon bodde hos mig hade jag köpt tulpaner och så fort jag kom innanför dörren möttes jag av en katt som vädrade i luften, jag hade glömt hennes aptit på tulpaner så jag vände i dörren och gav dem till min granne istället. Hon blev glad men jag ville ju ha dem själv. :meh:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
120 200
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 940
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 784
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
102 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp