Bukefalos 28 år!

Kattsnack #8

Ragdoll? Tror 100% på din tanke!
Jag fick ta bort en nivå på min katts klösträd, för högt annars :rofl:

Min ragdoll brukar sitta högst upp på saker och fundera på hur man kommer högre. Ja de tappade henne antagligen när hon var liten..

Fast det ser ganska roligt ut när det kommer en seglande pälsmössa genom luften

(det är ragdollen som är den galna och atletiska här, inte siamesen..🙈)
 
Vaknade nyss av att en katt hoppade på mitt huvud. Hade tagit för lång sovmorgon!
Tass-problemet verkar bättre idag. Jag menar om en hoppar/skuttar upp och ner på ett tre meter högt loft obehindrat förmodar jag att en inte är direkt döende?
Han verkar pigg generellt. Ibland slickar han lite på tassen men hittar inget sår eller så på/mellan trampdynorna
Kan ju ha en liten spricka eller nåt som irriterar.
Bara fortsätta ha koll så :)
 
Wow, jag fascineras över hur olika katter ändå ser ut. Jag känner att jag måste dela en bild på min katt..... :) Det är ju nästan som om det var helt olika varelser!
Visa bifogad fil 83306

Så gullig!!!

Men ja de är olika onekligen :D

7D0470DE-49AF-4101-B5CB-455BE3D15DDA.jpeg
 
Jo, har väl märkt det. Hon skiter fullständigt i att jag blir sur.

Lillan är fullständigt övertygad om att vi älskar henne tillräckligt mycket för att hon ska komma undan med vad som helst för att hon är söt. Hon gör som hon vill, och ser helt oförstående ut när en påpekar det. "Men hallå, vad gör du där?" "Hämtar mat, vad gör du?".

Lillebror har iaf vett att se lite påkommen ut och trava iväg.. ibland..när han inte hittar på ofog för att han vet att vi tittar på honom då (och jodå, de får massor av uppmärksamhet även när de inte hittar på hyss!).. :cautious::laugh:
 
Lillan är fullständigt övertygad om att vi älskar henne tillräckligt mycket för att hon ska komma undan med vad som helst för att hon är söt. Hon gör som hon vill, och ser helt oförstående ut när en påpekar det. "Men hallå, vad gör du där?" "Hämtar mat, vad gör du?".

:laugh: Jag har råkat skaffa en sådan häst också.... är så bortskämd med otroligt följsamma halvblod som lystrar och ser bekymrade ut bara jag höjer rösten, och så kommer det en nordsvensk och bara "jaha, du tycker så. Ok nu har jag hört det. Ganska ointressant faktiskt eftersom att jag tycker ju något helt annat. Högst oklart varför du har detta behov av att informera om din åsikt hela tiden." Attityden känns mer bekant - och något mer lätthanterlig - hos katter.
 
:laugh: Jag har råkat skaffa en sådan häst också.... är så bortskämd med otroligt följsamma halvblod som lystrar och ser bekymrade ut bara jag höjer rösten, och så kommer det en nordsvensk och bara "jaha, du tycker så. Ok nu har jag hört det. Ganska ointressant faktiskt eftersom att jag tycker ju något helt annat. Högst oklart varför du har detta behov av att informera om din åsikt hela tiden." Attityden känns mer bekant - och något mer lätthanterlig - hos katter.
Åh, jisses, det där låter PRECIS som något min haflinger skulle kunna säga..... :D
 
Min ragdoll brukar sitta högst upp på saker och fundera på hur man kommer högre. Ja de tappade henne antagligen när hon var liten..

Fast det ser ganska roligt ut när det kommer en seglande pälsmössa genom luften

(det är ragdollen som är den galna och atletiska här, inte siamesen..🙈)
Hoppas att hon inte är lika klumpig som min ragdoll 🙈
Kommer än ihåg när hon skulle hoppa upp i sängen och kom typ halvvägs innan hon fick kravla sig upp resten av vägen :rofl: Så atletiskt..!
 
Hoppas att hon inte är lika klumpig som min ragdoll 🙈
Kommer än ihåg när hon skulle hoppa upp i sängen och kom typ halvvägs innan hon fick kravla sig upp resten av vägen :rofl: Så atletiskt..!

Igenkänningsfaktor på den! Karriären Inleddes så. Men idag hoppar hon atletisk upp. Enda problemet är när matte klippt klorna och man sakta lanar ner från klösstolpen istället för att klättra högst upp..
 
Megara blir riktigt sur om jag vågar säga till henne :rofl: Jag kan hojta så högt att min kompis katt i andra änden av telefonen hoppar till. Megara ignorerar mig totalt. Neeeej! Megara kommer det ofta klagande från mig, hon skiter högaktningsfullt i det. Tugga på kablar eller soffan och titta på mig med svavelgula ögon medan hon är stendöv. Fascinerande hur hon ibland har minne som en elefant (var finns Dreamies) ibland som en dement guldfisk. Vadå försöka slicka på tallriken eller sitta på skrivaren - som redan åkt i golvet två ggr och nu fungerar ibland eller tugga på mig. :meh:
 
:laugh: Jag har råkat skaffa en sådan häst också.... är så bortskämd med otroligt följsamma halvblod som lystrar och ser bekymrade ut bara jag höjer rösten, och så kommer det en nordsvensk och bara "jaha, du tycker så. Ok nu har jag hört det. Ganska ointressant faktiskt eftersom att jag tycker ju något helt annat. Högst oklart varför du har detta behov av att informera om din åsikt hela tiden." Attityden känns mer bekant - och något mer lätthanterlig - hos katter.
Prova en shiba. :grin:

:D:love:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
120 416
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 088
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 817
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
102 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Betyg idrott högstadiet
  • Växtnäring
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp