Bukefalos 28 år!

Köra olagligt?

Nej båda bilderna är när hon med råge väger över 550 kg men tippades av veterinär väga 550 (och måttband, korrekt mätt sa 540-550)

Och förutom när hon kom och var tunn, så har hon aldrig vägt 550. Då vet jag inte vad hon vägde men då KAN hon ev vägt 550. Ligger ingen bild på det dock.

Oj herre ... då undrar man väldigt vad som felat ang måttband/mätare .

Utiftån måtten på din häst och bild nr 2 känns det helt absurt att vikten skulle vara 550.
Våra stora maffiga 170 hästar väger 550-600 i topphull :cool:
 
Hejsan!
Vad jag har märkt har få utökad b körkort eller BE och ändå drar transport. Svaren jag får är att polisen aldrig stoppar hästekipage för vägning? Kan det stämma? Har ni blivit stoppade med släp någon gång?
Sedan tänker jag på försäkringen på bilen och på släpet och hästen, den kan väl inte gälla vid olycka om man har kört olovligt?
Tack för svar

Vår bil får dra 1400kg på B-kort, vi kör ett släp som väger 1300kg och får lasta 670kg.
Hästen vägd på klinik runt 630 kg i nuvarande hull. :) Sällan något annat än häst och lite spån i släpet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag ska köra upp för BE-körkort och måste hyra ett släp som är tillräckligt tungt men som jag ändå kan köra till provet med min...
Svar
13
· Visningar
1 593
Senast: fio
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 579
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 171
Utrustning Jag har en häst på strax över 160 i mkh av kraftig modell som väger knappt 600 kg. när han är som tjockast efter sommarbete. Nu håller...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 629
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp