Arga snickaren känner jag inte till då jag saknar TV och har aldrig sett ett program så jag kan inte riktigt relatera till det. Men det där med att höfta hur lång tid det tar är nog rätt svårt för mig. Jag är en tidsoptimist av rang.
Vad gäller röran är det dels posthögen jag inte hinner (orkar) gå igenom. Jag vill ju åtminstone bläddra igenom tidningarna jag får, oavsett om det är en jag betalar för eller om det är en gratistidning. Sen är det min underdimensionerade hall där mina saker inte får plats. Jag vet inte var jag ska göra av grejerna och de möbler jag behöver där finns inte att köpa. På mitt kontor är det också rörigt för jag skulle behöva förvaringsmöbler där. Just nu står en mängd kartonger på golvet med produkter i. Dessa skulle behöva komma upp i en hylla som i dagsläget inte finns. Jag behöver också ett annat datorbord med plats för saker. Dessutom vet jag inte vart jag ska göra av mina tidningar som också upptar ett flertal kartonger inne på kontoret. Så möbelbristen är en orsak till röran jag har.
Möjligen skulle jag väl kunna skicka in tidningarna i en av kattvindarna så länge, så slipper jag se eländet.
Ok. Då är det fel magnesium jag har tagit men jag köpte en burk Super Magnesium här om dagen, som tydligen ska vara bra. Den har jag inte hunnit prova än.
Jag skulle satsa på att bli klar med taket så slipper du tänka på det. Ta en dag för att förbereda ( arbetskläder, penslar, klä in etc) så att det verkligen bara är att sätta igång. Kanske du kan få med en vän som antingen kan hjälpa till alternativt bara vara sällskap?!
Tidningshögen du inte hunnit läsa kan du ta med till sängen och göra en gallring innan du somnar. Ställ allt som du inte har möbler till i kattvindar eller samla i ett och samma rum så att de andra rummen får vara fina.Tänk också noga igenom vad du ska samla på, kommer du någonsin att läsa de tidningarna igen? Om inte, släng.