Kriget i Ukraina

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så det bästa vore att frysa kriget, och låta aggressorn obehindrat få fortsätta sitt folkmord på ockuperad mark? Samt få samla kraft under X antal år tills man är så stark att man på nytt kan återuppta kriget?

Tack, men nej tack.

Nej, det hade såklart varit uselt i en värld där inte ett folkmord, olaglig ockupation och ett invasionskrig pågår. Men under de omständigheter som råder pga Rysslands agerande så finns inte något riktigt "bra" på kartan.
Mest bara en reflektion över hur illa ställt det är med mänskligheten.
 
Vet inte om det här är en låst artikel eller inte.

https://www.svd.se/a/4o7Rgq/tjetjeniens-ledare-skickar-sonerna-till-kriget

Kul pappa, är han inte värd ett alldeles eget pris? Pojkarna är 14, 15 och 16 år. :(

Kadyrov är i princip lika galen som Putin. Han har ju uppmanat Putin att använda taktiska kärnvapen.

Så här motiverar han för övrigt varför sönerna ska ut i krig:

"Jag har alltid trott att huvudmålet för varje far är att ingjuta i sina söner fruktan för Gud och lära dem att skydda familjen, folket, fäderneslandet. Om du vill ha fred, förbered dig för krig! Akhmat, Eli och Adam är redo att använda sina färdigheter i NWO-zonen. Och jag skojar inte. Det är dags att visa sig i en riktig kamp, och detta är deras önskan, jag välkomnar bara. Snart går de till frontlinjen och kommer att befinna sig på de svåraste delarna av kontaktlinjen.”

Från The Indider: https://theins.ru/news/255652
 
Kadyrov är i princip lika galen som Putin. Han har ju uppmanat Putin att använda taktiska kärnvapen.

Så här motiverar han för övrigt varför sönerna ska ut i krig:

"Jag har alltid trott att huvudmålet för varje far är att ingjuta i sina söner fruktan för Gud och lära dem att skydda familjen, folket, fäderneslandet. Om du vill ha fred, förbered dig för krig! Akhmat, Eli och Adam är redo att använda sina färdigheter i NWO-zonen. Och jag skojar inte. Det är dags att visa sig i en riktig kamp, och detta är deras önskan, jag välkomnar bara. Snart går de till frontlinjen och kommer att befinna sig på de svåraste delarna av kontaktlinjen.”

Från The Indider: https://theins.ru/news/255652
Ja, jag har aldrig gillat den där token, han får Putin att nästan verka normal. :cautious:
 
Khadyrov kommer inte skicka ut sina söner i krig. Men de kommer synas i otaliga Tik-Tok-filmer framöver, i stridslik miljö.

Precis som sin far, som filmade sig ståendes på knä, from och beende, vid fronten i Mariupol, bredvid ett automatvapen. På en bensinmack.
En bensinmack som bara finns i Ryssland.
 
Khadyrov kommer inte skicka ut sina söner i krig. Men de kommer synas i otaliga Tik-Tok-filmer framöver, i stridslik miljö.

Precis som sin far, som filmade sig ståendes på knä, from och beende, vid fronten i Mariupol, bredvid ett automatvapen. På en bensinmack.
En bensinmack som bara finns i Ryssland.
Propaganda som vanligt då med andra ord😏
 
Propaganda som vanligt då med andra ord😏
Det här är det fega kräket Khadyrovs män i ett nötskal.
(det är inte för inte de lite nedlåtande kallas TikTok-chechener...)


Vad är fel i den här situationen då?
Det ser ju jättetufft ut ju!

a) I en verklig eldstrid är det direkt en Darwin Award på att displaya sig till 100% för sina fiender.
b) Skjuta med så här tunga vapen med båda händerna gör att du träffar inte ens en ladugårdsvägg på 10m håll. Du kan inte sikta alls. Det enda som händer på filmen är att massa ammunition bränns till ingen nytta.

men c) man får ju trots allt ge dem att det blev en bra film, som det kommer talas länge om. Kanske rent av ett instruktionsfilmsämne!
 
Det här är det fega kräket Khadyrovs män i ett nötskal.
(det är inte för inte de lite nedlåtande kallas TikTok-chechener...)


Vad är fel i den här situationen då?
Det ser ju jättetufft ut ju!

a) I en verklig eldstrid är det direkt en Darwin Award på att displaya sig till 100% för sina fiender.
b) Skjuta med så här tunga vapen med båda händerna gör att du träffar inte ens en ladugårdsvägg på 10m håll. Du kan inte sikta alls. Det enda som händer på filmen är att massa ammunition bränns till ingen nytta.

men c) man får ju trots allt ge dem att det blev en bra film, som det kommer talas länge om. Kanske rent av ett instruktionsfilmsämne!
Fast du måste väl ändå erkänna att det är underhållande att försöka visa sig tuff med en sådan extrem okunskap. Menar man behöver ju inte direkt vare ett militärt geni för att inse hur korkat det där är.
 
Mer tjetjener som skjuter för att få en bra film.
Mariupol 2022.03.26
(alla tre filmer först publicerade på Rachman Khadyrovs Telegram-kanal.)

Rena uniformer. Hus som inte skjuter tillbaks. Obegränsat med ammunition.
Kan det bli bättre?
Kan det bli bättre film?


"No helmets, standing in a crowd, close to an engagement and giving a nonchalant interview to a reporter. WTF is this?"
"wearing training shoes and standing around in groups, great tactics. in the rear area with all the gear and no idea."

"Standing in the open, firing without aiming, wasting ammunition on Instagram propaganda video's. The guy filming, standing in the open while the others cosplay at defensive positions stacked against a vehicle... If this is their best, they won't be around for much longer."
"Do you see that this is just a circus? If not, then pay attention to a man with a light machine gun: he has no target, if you swing the barrel like that, then the range of bullets at the end of the trajectory is several tens of meters. This is just idiocy, not real shooting."
 
Mer tjetjener som skjuter för att få en bra film.
Mariupol 2022.03.26
(alla tre filmer först publicerade på Rachman Khadyrovs Telegram-kanal.)

Rena uniformer. Hus som inte skjuter tillbaks. Obegränsat med ammunition.
Kan det bli bättre?
Kan det bli bättre film?


"No helmets, standing in a crowd, close to an engagement and giving a nonchalant interview to a reporter. WTF is this?"
"wearing training shoes and standing around in groups, great tactics. in the rear area with all the gear and no idea."

"Standing in the open, firing without aiming, wasting ammunition on Instagram propaganda video's. The guy filming, standing in the open while the others cosplay at defensive positions stacked against a vehicle... If this is their best, they won't be around for much longer."
"Do you see that this is just a circus? If not, then pay attention to a man with a light machine gun: he has no target, if you swing the barrel like that, then the range of bullets at the end of the trajectory is several tens of meters. This is just idiocy, not real shooting."
Herrejösses...
 
Mer tjetjener som skjuter för att få en bra film.
Mariupol 2022.03.26
(alla tre filmer först publicerade på Rachman Khadyrovs Telegram-kanal.)

Rena uniformer. Hus som inte skjuter tillbaks. Obegränsat med ammunition.
Kan det bli bättre?
Kan det bli bättre film?


"No helmets, standing in a crowd, close to an engagement and giving a nonchalant interview to a reporter. WTF is this?"
"wearing training shoes and standing around in groups, great tactics. in the rear area with all the gear and no idea."

"Standing in the open, firing without aiming, wasting ammunition on Instagram propaganda video's. The guy filming, standing in the open while the others cosplay at defensive positions stacked against a vehicle... If this is their best, they won't be around for much longer."
"Do you see that this is just a circus? If not, then pay attention to a man with a light machine gun: he has no target, if you swing the barrel like that, then the range of bullets at the end of the trajectory is several tens of meters. This is just idiocy, not real shooting."
Fars på hög nivå
 
Vill ni se mer "TikTok-chechener skjuter i luften/på hus för att få bra film", så är samtliga tre filmer tagna från en serie av 29 (!) "TikTok-chechener skjuter i luften/på hus för att få bra film"-videos, som kontot RobLee samlat ihop under krigets två första månader.

Om inte mina tre exempel räcker kan ni alltså se hela samlingen under video 1 i min 'best of'-serie. Jag tror dock min poäng når i mål på mina tre exempel.


Och min poäng:
Khadyrov och hans kräk är väldigt mycket display och ytterst lite faktiskt innehåll.
 
Osäker på hur bra det egentligen är att dagens mest upplyftande nyhet är att fler människor dött
Vill passa på att påpeka att Ukraina har innan sina offensiver informerat de ryska soldaterna i aktuellt område både via flygblad och SMS hur de ska bete sig för att ge sig. Det finns telefonnummer att ringa, och websidor att besöka.

Surrender1.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 378
Senast: Rosett
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 497
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 729
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 388
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp