Kritisera och anklaga inte så mycket här!!

Sv: Kritisera och anklaga inte så mycket här!!

Men om någon av er där ute tycker SI och nån annan tycker SÅ. Och båda(eller tio olika) är övertygade om att just deras åsikt är rätt, så måste ni ju förstå att man blir förvirrad och man inte vågar lita på någon. Om däremot alla har samma åsikt så är det ju lätt. Men ofta finns det dessutom 100 olika sätt att göra nåt på. Det är förståeligt.
Men det värsta här är väl om diskussionen är sån här t.ex:

Fråga: Ska jag sätta täcke på min tjockpälsade häst ute nu när det är -10 grader?

Svar 1: Skulle du själv vilja gå naken i -10 grader?
Svar 2: Man ska inte i onödan sätta täcke på. Därför har den vinterpäls!
Svar 3: Du borde inte ha en häst om du inte fattar det själv!!
Svar 4: Min häst har ALLTID täcke på ute.
Svar 5: Min häst har ALDRIG täcke på.
Svar 6: Du måste kunna beräkna ZXY genomtalet på hästens utopiska innertemperatur så vet du! (hihi)

Såna här typs svar kan man få på en fråga. Lite kul nästan.
Försök nu bilda en uppfattning om vad som är rätt sen.

Men hur ska svaren se ut då?

Självklart kommer folk att svara utifrån sina egna åsikter och erfarenheter. Vill man inte ha sådana diskussioner så ska man ju hellre skriva till en expertpanel och få ett enda rakt svar. Detta är ett öppet diskussionsforum, liksom... ;)

Det kommer alltid att dyka upp svar som är alldeles uppåt väggarna, likaväl som det finns de som kan argumentera väl för sitt svar och kanske t.o.m. komma med bra källhänvisningar.

Det är ju alltid upp till dig som läsare att välja vilka råd du vill följa i slutänden.
 
Sv: Kritisera och anklaga inte så mycket här!!

Tänk att du alltid ska vara en sån wisserbesser.:angel:

Eller hur:D

Men om någon av er där ute tycker SI och nån annan tycker SÅ. Och båda(eller tio olika) är övertygade om att just deras åsikt är rätt, så måste ni ju förstå att man blir förvirrad och man inte vågar lita på någon.
----
Försök nu bilda en uppfattning om vad som är rätt sen.

Hur skulle det annars gå till, menar du? Buke är inget facit. Buke SKA fungera just som du skriver: många ska kunna skriva sina åsikter.

I frågan som du tar som exempel, om täcke, finns för övrigt inget objektivt rätt. Bara olika åsikter. Det gäller väldigt många andra frågor också.
 
Sv: Kritisera och anklaga inte så mycket här!!

Ja, det var ju bara ett exempel utan huvud och fötter:laugh:
Men tråkiga är svaren som svar 1 eller svar 3 t.ex. Såna svar kunde folk låta bli att ge, tycker jag. Osakligt och man blir bara ledsen. men de är mycket typiska här.
 
Sv: Kritisera och anklaga inte så mycket här!!

*kl*

Själv tycker jag att det är väldigt skönt med ett "djurforum" där folk kan diskutera utan att linda in allt i pluttenuttegull-formuleringar...
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 667
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Jag har nyligen börjat hjälpa till i ett stall och fått ansvar för en nytillkommen häst som blir väldigt stressad av att vara själv i...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 121
Senast: Naria2020
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 283
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 211
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Semester.
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp