Bukefalos 28 år!

Larver i hoven!

Sv: Larver i hoven!

Forsoker svara alla pa en gang har... :)

Jag bor i England, fast jag vet inte vad det har for betydelse :p (darfor kom jag inte pa det svenska ordet for hovens cushion, kan nagon beratta det innan jag blir galen ;)).

Har inte heller undersokt larverna narmre. Men formodligen ar det fluglarver. Hoppas ocksa att avsaknaden av halta betyder att inga vitala delar ar skadade (hasten stod och sov nar halva hoven gravdes bort). Men a andra sidan har den har hasten en gang blivit pakord av en bil utan att rora ett ora, sa jag vet arligt talat inte...

Hasten SKA ha fatt hovvard, men troligtvis har hovslagaren pa betet bara tagit av gamla skon och satt pa en ny utan att gora det ordentligt (de hovar som hade skor pa sig var inte sa langa namligen).

Man blir ju sa sugen pa att lata andra manniskor ta ansvar for ens djur efter en sadan har handelse...
 
Sv: Larver i hoven!

ELASTISKA PUTAN! :bow:
Tack VAT! :D

PS Hasten mar bra: totalt ohalt och valdigt levnadsglad (lite for levnadsglad for min smak, menmen...) DS
 
Sv: Larver i hoven!

Något positivt :) Håll gärna lite uppdaterat om hur det går med foten, vore kul att höra vad som händer!
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 537
Senast: Raderad medlem 120709
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 117
Senast: Corminta
·
Skola & Jobb Hej! Jag behover lite rad angaende min jobbsituation: Jag har idag ett hyfsat bra jobb inom en branch som jag vill ha en framtid...
Svar
10
· Visningar
1 832
Senast: cucoomber
·
Foder & Strö Hej, mitt varmblod har magrat sedan han gar pa losdrift, anledningarna ar manga men den framsta ar nog att han inte far fri tillgang...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: daphna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp