Bukefalos 28 år!

liten lägenhet, stor möbel

S

Skumbananen

I en liten lägenhet, kan man då ha en stor soffa? Eller ser det helt galet ut?
Är det någon som har det och har kort?
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

Bra trådinitiativ! Jag vill ha en jättesoffa i vardagsrummet! Får följa den här tråden. :)

Förresten - jag vill ha en jättestor klocka och jättetavlor också. Om alla möbler är stora så kanske man får lite Alice i Underlandet-känsla?
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

Hm..i hur liten lägenhet ska det få plats?
Vi tittar på en 48 kvm, 2a. Det känns som att det borde vara lättare att få något så litet mysigt...
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

Min är också en tvåa, fast på 59,5 kvm. Dock är vardagsrummet lite långsmalt... och så tänker jag att det vore onödigt att skapa en egen tråd som heter "halvliten lägenhet, säg vad din stora möbel heter". :D

Hoppas det är okej att jag kapar? :)
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

Absolut! Du kan få låna den lite då:D

Åh men jag kollade på en sån lägenhet, ett vardagsrum som var långsmalt. Och det var jättebra för då kunde de dela av och ha som ett längre middagsbord på en sidan och sen tv-del i andra änden.
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

Vi har en storsoffa, tycker jag i våran 1a på 45kvm. Tycker inte alls det ser tokigt ut. Men vi har slängt in sägen i klädkammaren, så den har vi fått bort från rummet. Så ostädat nu så jag vill nog inte ta ngt kort.
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

Jag och sambon har en 2:a på 52 kvm. I vardagsrummet har vi en stor soffa (ca 240 cm bred, ca 150 cm djup vid schäslongen), en stor tv (40"), ett stort skrivbord (ca 190 cm) och den här:

(stooor griffeltavla)

Har inga bättre bilder på den här datorn (möblerade om nyligen) men kan fixa.
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

Ick, otäcka transformatorer *blunda hårt*. Jag har också länge närt drömmar om stora griffeltavlor. Men blir det inte väldigt dammigt om man har liten lägenhet och stor griffeltavla som man använder regelbundet?
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

Tack och lov så är det sambons anteckningar, jag har pluggat färdigt :)
Det kanske blir extra dammigt, inget jag tänkt på men så kan det mycket väl vara (har inte bott sambo med den så länge). Det är iaf dags att dammtorka hemma.
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

Sambon och hans kompisar använder den när de pluggar, ffa inför tentor. Ritar upp system (se bilden), skriver ekvationer etc. Istället för att var och en kladdar på papper
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

en annan spännande fråga var varför jag skrev "transformatorer" när jag menade "transistorer", jag kan inte ens skylla på att det var måndag eller tidigt. Måste varit väldigt disträ eller uppjagad av den stora griffeltavlan... :angel:

/moiran - också "färdig med pluggandet"
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

I en liten lägenhet, kan man då ha en stor soffa? Eller ser det helt galet ut?
Är det någon som har det och har kort?
Inte en soffa, men en säng:

sovrum.jpg


Det stökiga rummet ovan är mitt kök/vardagsrum/sovrum, dock något ommöblerat nu (byrån och TV:n står vid fotänden av sängen, bredvid en hög hylla, och dess plats har tagits av en fåtölj). Sängen är 160 cm. bred och 200 cm. lång, rummet är 300-310 cm. brett och ca. 390 cm. långt, om man räknar till listen där parkettgolvet övergår i klinker.
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

åh, har ni betsat det där ikeabordet? (det med hål i)
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

jaha:idea: och så blev det så mörkt! vad är det för skillnad?
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

Bets färgar utan att täcka så ytstrukturen är oförändrad, lack täcker vilket gör ytan tåligare för slitage och fukt, men i.o.m. att träet alltid suger i sig lite så blir det mörkare.
 
Sv: liten lägenhet, stor möbel

Aha, då är jag med!:idea: Tack!:bow:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 745
Senast: Squie
·
Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
9 445
Senast: Masqueradee
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
676
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
16 163
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp