Lobelias meditations och mindfulnesscenter (Ulvlek)

Utifrån röstraderna hittills så verkar det som att 'många' vill ha ut mig. Både hemlig och Karamell har röstat på mig dl 2 och 3 (jag har svårt att räkna in dl 1 eftersom jag vet hur jag själv har svårt att hitta resonemang kring vem man väljer till första lynch. Sen har vi ju också problemet med ev tvingande röst nånstans.

Idag verkar det dock som att cirkus är väldigt övertygad om min ulvighet (något hon tidigare valt att lägga åt sidan???) Dessutom verkar cirkus och fio dra åt olika håll, och det är aldrig ett bra tecken (dvs, en av dem är förmodligen hårig). I dagsläget kan jag inte annat än att misstänka cirkus mest av dem, pga orsaken i första meningen i detta stycke.

Heffa får jag kanske se mig som övertygad åt andra hållet om. (dvs, det funkar bättre om jag faktiskt typ läser inlägg).

hemlig - nja. Fortfarande god-ish. (men jag har ögonen på dig! Sluta rösta på mig om du vill att goda ska vinna! Skärpning!)

Vilket i så fall skulle ge mig cirkus och Karamell i lyan.

1. Heffaklumpen: Elo - (Olive) Madalitso - Olive
6. cirkus: hemlig - fio - Olive
8. hemlig: Olive - Elo (sen röst) - (Elo) Olive
9. Elo: Heffaklumpen - LenaH - Olive
10. fio: LenaH - Madalitso - Olive
12. karamelldrottningen: Klara - missar - Elo
 
Om det blir ett drev mot Elo ikväll och hon lynchas (och är god) så skulle jag vara misstänksam mot cirkus som la första rösten på henne.

Men jag vet inte hur det säger att cirkus är ond eftersom vi (eller i alla fall inte jag) varken vet om cirkus eller Elos roll...

Okey vad tror du om karamellen?
 
Jag känner mig HELT lost just nu!

Om Elo är god så misstänker jag cirkus för att hon la första rösten på Elo ikväll. I så fall borde fio vara god, eftersom det som Elo säger känns som att de drar åt varsitt håll.

Hemlig har jag valt att lägga åt sidan (utförligare motivering finns i inlägg #335), därav borde hon vara god.

Då lämnar det bara karamell kvar och om hemlig, fio och Elo är goda så måste karamell och cirkus vara onda.


Om Elo är ond så kan cirkus vara ond som valde att alibirösta på Elo och tro att hon inte skulle lynchas ändå. Om cirkus är ond så borde fio vara god likväl som hemlig. Och om Elo och cirkus är onda så lämnar det karamell kvar som god.

Men Elo skulle också kunna vara ond och cirkus god som är något på spåren. I så fall tror jag att fio är ond (pga fio och cirkus verkar dra åt olika håll) och då är karamell god, eftersom det är där det finns "plats".


Vet inte vad jag ska tro på just nu... allt känns rimligt och logiskt på sitt eget sätt.
 
Okey vad tror du om karamellen?
Det beror på vilka roller ni andra har och vart det finns plats "över".

Jag känner mig HELT lost just nu!

Om Elo är god så misstänker jag cirkus för att hon la första rösten på Elo ikväll. I så fall borde fio vara god, eftersom det som Elo säger känns som att de drar åt varsitt håll.

Hemlig har jag valt att lägga åt sidan (utförligare motivering finns i inlägg #335), därav borde hon vara god.

Då lämnar det bara karamell kvar och om hemlig, fio och Elo är goda så måste karamell och cirkus vara onda.


Om Elo är ond så kan cirkus vara ond som valde att alibirösta på Elo och tro att hon inte skulle lynchas ändå. Om cirkus är ond så borde fio vara god likväl som hemlig. Och om Elo och cirkus är onda så lämnar det karamell kvar som god.

Men Elo skulle också kunna vara ond och cirkus god som är något på spåren. I så fall tror jag att fio är ond (pga fio och cirkus verkar dra åt olika håll) och då är karamell god, eftersom det är där det finns "plats".


Vet inte vad jag ska tro på just nu... allt känns rimligt och logiskt på sitt eget sätt.

Men jag ser det inte som omöjligt att karamell kan vara ond för jag tycker hon har betett sig annorlunda i denna leken jämfört med förra (där hon var god). Som du sa till mig tidigare så var det en extrem lek. Men i förra leken så tyckte jag att hon kastade ur sig mer tankar och "flamsade" lite mer än i denna leken. Vill också minnas att hon sa att hon kände sig redo att bli utröstad i alla fall en gång i förra leken, vilket hon inte sagt i denna leken även om hon sa i början att denna leken nästan var lika förvirrande som förra. Kanske lyan som sagt att hon inte får göra det nu?

Jag vet inte, försöker bara tänka högt...


Edit: förlåt @karamelldrottningen, hoppas du inte tar illa upp av att jag använde ordet 'flamsig', menar inget illa men kom inte heller på något bättre ord :heart
 
Alltså jag ska på dejt typ nu! Är försenad. Så röstar nu för man vet ju aldrig vad som händer sen.

Karamelldrottningen röstar på Elo pga tidigare resonemang. Hänger inte helt med i Elos funderingar och synpunkter. Och någon måste ju vara ond i leken.
 
Det beror på vilka roller ni andra har och vart det finns plats "över".



Men jag ser det inte som omöjligt att karamell kan vara ond för jag tycker hon har betett sig annorlunda i denna leken jämfört med förra (där hon var god). Som du sa till mig tidigare så var det en extrem lek. Men i förra leken så tyckte jag att hon kastade ur sig mer tankar och "flamsade" lite mer än i denna leken. Vill också minnas att hon sa att hon kände sig redo att bli utröstad i alla fall en gång i förra leken, vilket hon inte sagt i denna leken även om hon sa i början att denna leken nästan var lika förvirrande som förra. Kanske lyan som sagt att hon inte får göra det nu?

Jag vet inte, försöker bara tänka högt...


Edit: förlåt @karamelldrottningen, hoppas du inte tar illa upp av att jag använde ordet 'flamsig', menar inget illa men kom inte heller på något bättre ord :heart
@fio vad tror du om karamell? :)
 
Jag känner mig HELT lost just nu!

Om Elo är god så misstänker jag cirkus för att hon la första rösten på Elo ikväll. I så fall borde fio vara god, eftersom det som Elo säger känns som att de drar åt varsitt håll.

Hemlig har jag valt att lägga åt sidan (utförligare motivering finns i inlägg #335), därav borde hon vara god.

Då lämnar det bara karamell kvar och om hemlig, fio och Elo är goda så måste karamell och cirkus vara onda.


Om Elo är ond så kan cirkus vara ond som valde att alibirösta på Elo och tro att hon inte skulle lynchas ändå. Om cirkus är ond så borde fio vara god likväl som hemlig. Och om Elo och cirkus är onda så lämnar det karamell kvar som god.

Men Elo skulle också kunna vara ond och cirkus god som är något på spåren. I så fall tror jag att fio är ond (pga fio och cirkus verkar dra åt olika håll) och då är karamell god, eftersom det är där det finns "plats".


Vet inte vad jag ska tro på just nu... allt känns rimligt och logiskt på sitt eget sätt.


Jag har hela tiden sagt att jag tror hemlig är god , dels pga vad som skedde i dl 1 och sen att hon inte hade problem att röständra för att samla rösterna. Men ändå mest för dl1. Jag röstade ju på madalitso mkt för att hon kom dragandes med att lyan räddat hemlig där och nu har även cirkus lanserat den teorin.

Elo tror jag kan vara siad av lyan.

Heffa god av skäl som alla sett

Jag vet min roll och sitter inte i lyan

Det lämnar bara cirkus och Karamellen kvar
 
Jag ska äta nu. Hinner troligen in igen innan DL men tänker säkerhetsrösta nu för jag vill inte missa DL :)

Tycker ju att Elo är skum, men känner samtidigt att hon måste ju vara god någon gång också. Dessutom tycker jag att hon har försökt att komma med lite mer tankar och teorier nu på eftermiddagen, vilket skulle kunna tas som ett tecken på att hon kan vara god? Dessutom känner jag mig inte helt bekväm med att Elo redan fått två röster...

Karamell tycker jag som sagt har betett sig annorlunda i denna leken jämfört med förra (/tidigare) lekar, vilket kanske skulle kunna vara ett tecken på att lyan sagt till henne att inte skriva som hon gjort tidigare?
Men jag ser det inte som omöjligt att karamell kan vara ond för jag tycker hon har betett sig annorlunda i denna leken jämfört med förra (där hon var god). Som du sa till mig tidigare så var det en extrem lek. Men i förra leken så tyckte jag att hon kastade ur sig mer tankar och "flamsade" lite mer än i denna leken. Vill också minnas att hon sa att hon kände sig redo att bli utröstad i alla fall en gång i förra leken, vilket hon inte sagt i denna leken även om hon sa i början att denna leken nästan var lika förvirrande som förra. Kanske lyan som sagt att hon inte får göra det nu?
Därför; Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen


... i alla fall i väntan på att ulvarna ska räcka upp handen så jag vet vem jag ska röständra till...! ;)
 
  • Gilla
Reactions: fio
Röstlista DL4 - 21.30
17.19 cirkus röstar på Elo
19.43 karamelldrottningen röstar på Elo
19.53 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen

Elo 2
karamelldrottningen 1
 
Alltså, gick tillbaka och kollade och du har helt rätt. Så jag fattar inte heller varför min hjärna har typ ignorerat det du skrivit. Har du skrivit med osynligt bläck? :cautious:
För mig känns det lite som ett försök att släta över.


Ja, bevisligen :laugh:
Jag hade bara skrivit om fem personer och eftersom vi är 6 levande deltagare så saknades det en person. Kunde för mitt liv inte komma på vem och tanken att vi är 6 levande deltagare Med mig slog mig inte :rofl:
Skönt det inte bara är jag som gör sånt :D

Utifrån röstraderna hittills så verkar det som att 'många' vill ha ut mig. Både hemlig och Karamell har röstat på mig dl 2 och 3 (jag har svårt att räkna in dl 1 eftersom jag vet hur jag själv har svårt att hitta resonemang kring vem man väljer till första lynch. Sen har vi ju också problemet med ev tvingande röst nånstans.

Idag verkar det dock som att cirkus är väldigt övertygad om min ulvighet (något hon tidigare valt att lägga åt sidan???) Dessutom verkar cirkus och fio dra åt olika håll, och det är aldrig ett bra tecken (dvs, en av dem är förmodligen hårig). I dagsläget kan jag inte annat än att misstänka cirkus mest av dem, pga orsaken i första meningen i detta stycke.

Heffa får jag kanske se mig som övertygad åt andra hållet om. (dvs, det funkar bättre om jag faktiskt typ läser inlägg).

hemlig - nja. Fortfarande god-ish. (men jag har ögonen på dig! Sluta rösta på mig om du vill att goda ska vinna! Skärpning!)

Vilket i så fall skulle ge mig cirkus och Karamell i lyan.

1. Heffaklumpen: Elo - (Olive) Madalitso - Olive
6. cirkus: hemlig - fio - Olive
8. hemlig: Olive - Elo (sen röst) - (Elo) Olive
9. Elo: Heffaklumpen - LenaH - Olive
10. fio: LenaH - Madalitso - Olive
12. karamelldrottningen: Klara - missar - Elo
Självklart får det här inlägget mig att vela lite om Elo. Men jag lägger dig inte helt åt sidan för det.


Cirkus får jag inte grepp om. Om nu Elo är ond, så har jag svårt att tro att hon och cirkus är i lyan tillsammans. I nuläget kanske jag mest tror att cirkus är i lyan, framförallt genom fios inlägg:
Jag tänker att straffarbete innebär som det står i beskrivningen dvs att rösten inte räknas och hur många det var som drabbades av det har jag ingen aning aning om! Men det kanske du har? Du verkar ju veta att brevis röst inte hamnade hos en ulv heller?

Säg att det var 2 straffarbetare plus häxan och brevis röst hamnade fel , ja då har du ett lottläge helt plötsligt.
Du har nog läst slarvigt för jo... alla andra röstade på Olive förutom Olive givetvis och karamelldrottningen!
Att läsa slarvigt och inte hänga med är oxå ulvigt, alldeles för ulvigt för en god cirkus!

Röstlista DL3 - 21.30
12.02 Heffaklumpen röstar på Olive
13:06 karamelldrottningen röstar på Elo
14.57 fio röstar på Olive
18.25 hemlig röstar på Elo
Klara röstar på Olive
18.54 hemlig ändrar röst till Olive
18.54 cirkus röstar på Olive
Elo röstar på Olive
olive röstar på elo

Olive 6
Elo 2

Jag har inte helt hängt med på vad som hintats (jepp, jag är hopplös :o) och heller inte vad som då kan ha skett som kompensation. Undrar om inte fio är nåt på spåret dock.

Det jag känner just nu är, rösta på karamellen eller cirkus? Lutar åt karamellen för att jag tror mig våga lita på heffa.
 
@fio vad tror du om karamell? :)
Använder denna text igen från mitt inlägg ovan.


Jag har hela tiden sagt att jag tror hemlig är god , dels pga vad som skedde i dl 1 och sen att hon inte hade problem att röständra för att samla rösterna. Men ändå mest för dl1. Jag röstade ju på madalitso mkt för att hon kom dragandes med att lyan räddat hemlig där och nu har även cirkus lanserat den teorin.

Elo tror jag kan vara siad av lyan.

Heffa god av skäl som alla sett

Jag vet min roll och sitter inte i lyan

Det lämnar bara cirkus och Karamellen kvar och eftersom vi måste samla rösterna så ..

fio röstar på karamelldrottningen
 
hemlig röstar på Karamelldrottningen

Och hoppas att inte fio är i lyan och lyckats lura mig. Tycker hennes tankar om vad som kan ha skett och om att Elo kan vara siad är rimliga. Dock kan hon ju veta om det för att hon sitter i lyan :cautious: .
Jag började ju dock vela om Elo enligt ovan.

Edit: la till ett jag i sista meningen
 
Röstlista DL4 - 21.30
17.19 cirkus röstar på Elo
19.43 karamelldrottningen röstar på Elo
19.53 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
20.05 fio röstar på Karamelldrottningen
20.09 hemlig röstar på Karamelldrottningen
20.09 Karamelldrottningen röstar på fio


Elo 2
karamelldrottningen 3
fio 1
 
Nu undrar jag ju varför Karamelldrottningen röstar på fio...om hon vill rädda sig själv och sitta kvar i lyan, om hon är ond, så borde hon rösta på Elo.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 364
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 820
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 878
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 950
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp