Lyans egen tråd nr2.

Jo 😞 Jag får knappt någonting gjort, jag går inte tillräckligt med hundarna eller umgås med de andra djuren. Jag kelar och leker för lite. Jag äter åt helsike fel trots att jag är medveten om det och går uppåt i vikt igen. Jag tar inte mina kosttillskott trots att jag kommer ihåg dem. Jag gör av med pengar som en idiot trots att jag satte över två tredjedelar till mamma. Jag har sålt saker för att ha råd för jag vågar inte berätta för mamma. Jag har massor av räkningar nästa månad för att jag har köpt skor för dem kunde jag inte sälja till. Inte ens mormor vet hur mycket jag har shoppat. Och jag kan inte sluta med medicinen som gör mig så impulsiv för då kraschar jag 😞 Jag är trött hela tiden trots dubbel dos ”uppåtpiller” och ligger mest i sängen eller fixar med mina kläder och grejer
 
Jo 😞 Jag får knappt någonting gjort, jag går inte tillräckligt med hundarna eller umgås med de andra djuren. Jag kelar och leker för lite. Jag äter åt helsike fel trots att jag är medveten om det och går uppåt i vikt igen. Jag tar inte mina kosttillskott trots att jag kommer ihåg dem. Jag gör av med pengar som en idiot trots att jag satte över två tredjedelar till mamma. Jag har sålt saker för att ha råd för jag vågar inte berätta för mamma. Jag har massor av räkningar nästa månad för att jag har köpt skor för dem kunde jag inte sälja till. Inte ens mormor vet hur mycket jag har shoppat. Och jag kan inte sluta med medicinen som gör mig så impulsiv för då kraschar jag 😞 Jag är trött hela tiden trots dubbel dos ”uppåtpiller” och ligger mest i sängen eller fixar med mina kläder och grejer

Men allt det här är symptom på att du är sjuk! Det har inget med att vara oduglig, det blir som att säga till en som är förlamad att hen är oduglig som inte kan gå....

Du behöver mera hjälp och stöd än vad du får nu, och det är absolut inget att skämmas över. Har du någon dialog med din läkare för tiden?
 
Men allt det här är symptom på att du är sjuk! Det har inget med att vara oduglig, det blir som att säga till en som är förlamad att hen är oduglig som inte kan gå....

Du behöver mera hjälp och stöd än vad du får nu, och det är absolut inget att skämmas över. Har du någon dialog med din läkare för tiden?
En som är förlamad kan inte gå med hjälp av självdisciplin, men jag hade kunnat lösa mina problem med självdisciplin. Inte måendet men sakerna jag borde/inte borde göra. Läkaren har skrivit ut en remiss om blodprover och skriver ut medicin. Mer än så har jag ingen kontakt
 
En som är förlamad kan inte gå med hjälp av självdisciplin, men jag hade kunnat lösa mina problem med självdisciplin. Inte måendet men sakerna jag borde/inte borde göra. Läkaren har skrivit ut en remiss om blodprover och skriver ut medicin. Mer än så har jag ingen kontakt

Men nej, det är tyvärr många som tror det men självdisciplin räcker inte i alla tilfällen.
 
Har inte fått någon notis om svar :down:

@Lyan
Läste du mitt svar om att spontanshoppa?
Jag var varit tvungen att sluta eftersom jag spärrade mig själv.
Jag tror inte det. Jag måste ta tag i det för jag kommer att gå back denna månaden :( Hur gör man för att spärra faktura?
De är inte dig. Sluta jämföra dig med andra. Det finns helt säkert massor med saker de inte klarar av, som du bara inte ser...
Jo, klart finns det säkert saker som de inte klarar. Men jag har många i min närhet som fortfarande gör allt de ska trots att de mår dåligt av olika orsaker. Jag klarar knappt någonting och det jag klarar gör jag ändå inte

Läste anteckningarna från läkaren på mina vårdkontakter och han förminskar hela tiden mina problem, till och med när jag försöker överdriva dem så ser han dem som mindre än vad de är även utan överdrivning
 
@Lyan
Man ringer in och förklarar sitt ärende, får svara på lite frågor om vad man köpt senast på faktura, varför man vill avsluta och så. Väldigt simpelt! :)
 
En som är förlamad kan inte gå med hjälp av självdisciplin, men jag hade kunnat lösa mina problem med självdisciplin. Inte måendet men sakerna jag borde/inte borde göra. Läkaren har skrivit ut en remiss om blodprover och skriver ut medicin. Mer än så har jag ingen kontakt
Nej. Förlamade kan inte gå med hjälp av självdisciplin. Personer som har lite ont och svaga muskler kan gå med hjälp av självdisciplin. Friska människor som är lite slarviga och impulsiva kan skärpa sig med hjälp av självdisciplin. Sjuka personer kan inte bli friska med hjälp av självdisciplin. Och du är ju inte frisk.

Jag undrar om en boendestödjare skulle kunna vara något för dig? Skulle du kunna få det i så fall, tror du?
 
Klarna, qliro eller var det nu är du har samlade köp på faktura.
Tack! Ska kolla upp det!
Nej. Förlamade kan inte gå med hjälp av självdisciplin. Personer som har lite ont och svaga muskler kan gå med hjälp av självdisciplin. Friska människor som är lite slarviga och impulsiva kan skärpa sig med hjälp av självdisciplin. Sjuka personer kan inte bli friska med hjälp av självdisciplin. Och du är ju inte frisk.

Jag undrar om en boendestödjare skulle kunna vara något för dig? Skulle du kunna få det i så fall, tror du?
Nej, jag kan inte bli frisk med hjälp av självdisciplin, men jag är rätt säker på att jag hade mått bättre överlag om jag hade sluppit konstant dåligt samvete för djuren och ångest för vikten. Men samtidigt så får jag extrem ångest när jag försöker tvinga mig till något att jag ger upp direkt, så kanske hade jag inte mått bättre ändå, bara dåligt på ett annat sätt 😞

Boendestöd har jag testat och det var katastrof 😞
 
Fick sms från morgontidig distribution om att jag har ett paket på väg. Jag vet inte vilket paket men tror att det är ett jag verkligen ser fram emot! Problemet är att mtd funkar absolut inte här så troligen kommer jag inte att få mitt paket 😞
 
Tack! Ska kolla upp det!

Nej, jag kan inte bli frisk med hjälp av självdisciplin, men jag är rätt säker på att jag hade mått bättre överlag om jag hade sluppit konstant dåligt samvete för djuren och ångest för vikten. Men samtidigt så får jag extrem ångest när jag försöker tvinga mig till något att jag ger upp direkt, så kanske hade jag inte mått bättre ändå, bara dåligt på ett annat sätt 😞

Boendestöd har jag testat och det var katastrof 😞
Dåligt samvete för djuren och ångest över vikten, är väl symtom på din sjukdom. Precis som ångesten när du försöker tvinga dig.

Jag önskar SÅ att du kunde få vara snällare mot dig själv.
 
Dåligt samvete för djuren och ångest över vikten, är väl symtom på din sjukdom. Precis som ångesten när du försöker tvinga dig.

Jag önskar SÅ att du kunde få vara snällare mot dig själv.
Ångesten kan nog vara symptom på sjukdomen, eller vad man ska kalla det, men djuren är för att jag inte sköter dem tillräckligt bra och det kan ingen sjukdom ursäkta

Jag förtjänar inte att vara snäll. Inte så länge djuren inte får den skötseln de förtjänar
 
Ångesten kan nog vara symptom på sjukdomen, eller vad man ska kalla det, men djuren är för att jag inte sköter dem tillräckligt bra och det kan ingen sjukdom ursäkta

Jag förtjänar inte att vara snäll. Inte så länge djuren inte får den skötseln de förtjänar

De får mat och vatten eller hur? Och dina marsvin har nog de finaste burar jag nånsin sett. Du gör ditt bästa för dem utifrån ditt mående, det är jag säker på. :)
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 941
Senast: zassoo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 858
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 564
Senast: Lobelia
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
15 847
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp