MELODIFESTIVALEN 2016 - Deltävling 2

voltis

Trådstartare
En deltävling i årets MELODIFESTIVAL avklarad, dags för nr 2!!
:banana::banana::banana:

Förra veckan fick vi se Ace W och Robin B ta de två finalplatserna, kan ngn av dom vara årets vinnare eller kan lördagens tävlande i Malmö komma med ngt starkare bidrag??

De tävlande i deltävling 2 är:

Victor och Natten– 100%
Låtskrivare: Dag Lundberg, Melker, Jesper Lundh

Krista Siegfrids – Faller
Låtskrivare: Krista Siegfrids, Gabriel Alares, Magnus Wallin, Gustaf Svenungsson

Molly Pettersson Hammar – Hunger
Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Lisa Desmond, Anton Hård af Segerstad, Molly Pettersson Hammar

Patrik Isaksson, Tommy Nilsson & Uno Svenningsson– Håll mitt hjärta hårt
Låtskrivare: Patrik Isaksson, Tommy Nilsson, Uno Svenningsson

Isa – I Will Wait
Låtskrivare: Anton Hård af Segerstad, Joy Deb, Linnea Deb, Nikki Flores

Wiktoria – Save Me
Låtskrivare: Jens Siverstedt, Lauren Dyson, Jonas Wallin

David Lindgren – We are Your Tomorrow
Låtskrivare: Anderz Wrethov, Sharon Vaughn, Gustav Efraimsson

Vilka går till final/andra chansen tror ni ?? :bump:
 
Många okändisar tycker jag. Men David är en duktig artist så honom hoppas jag på, dottern hejar på Isa. Gissar att det kommer gå bra för Molly P H men personligen har jag aldrig förstått hennes storhet, tycker hon är lite överskattad. Det ska bli intressant att se trion med gammelgubbarna också :D
 
Jag har höga förväntningar på trion Isaksson, Nilsson och Svenningsson :love: men antar att det lika väl kan bli ett platt fall då diverse tidigare intressanta kombinationer inte alltid fungerat :down: I övrigt känner jag knappt till namnen förutom David och Molly :o
 
Jag tycker att Molly är tämligen tråkig men jämfört med trion lär hon vara uppåttjack. Jag anser alltså att trion består av tre oerhört tråkiga artister.
Får hoppas att Isa har ett piggt bidrag och att David kan få till det.
De tre andra artisterna/grupperna har jag ingen koll på.
 
Jag tror David Lindgren och trion, för de är de jag känner igen. De andra tävlande har jag inte koll på.
 
Jag gillar David jättemkt och hoppas då mest på honom!
Isa var duktig senast hon var med, och gissar att dottern kommer gilla henne ;)

Trion har ju tre fantastiska "gamla" artister, har de en hyfsad låt så kan de gå vidare på mkt gamla meriter, har svårt att se dom som vinnare. Men vem vet!

Molly har jag aldrig förstått, ramaskriet senast förstår jag inte alls.. tror inte att hon hade gått vidare om appen fungerat... Eller så har jag fel och hon sopar mattan med allihop.

Resten kan jag inte uttala mig om då jag aldrig hört de innan, men det gör det även lite spännande!

Gissar finalister; David och Isa
Gissar andra chansen: Trion och Molly
 
Gissar finalister; David och Isa
Gissar andra chansen: Trion och Molly

Jag med ;)

Jag ska svulla med riktigt mycket räkor, aioli, ostar och bara slappna av efter dagens,
7 årskalas för 9 tjejer.
 
Gissar finalister; David och Isa
Gissar andra chansen: Trion och Molly

Jag med ;)

Jag ska svulla med riktigt mycket räkor, aioli, ostar och bara slappna av efter dagens,
7 årskalas för 9 tjejer.


Bra att du påminde om tilltugget! Är sugen på chips, vanliga saltade bara! Det blir det nog :)
 
Jag tror/tycker/hoppas;

Final
Patrik, Tommy, Uno
Krista

2a chansen
David

Hejdå
Isa
Molly P-H

Ingen aning
Viktor o natten, Wiktoria


//r
 
Mello kan få fart på en hur utdöd karriär som helst.

Fast Patrik Isaksson har ett ganska starkt material bakom sig och är en bra liveartist, så vem vet.
Ja, Patrik Isaksson håller jag faktiskt med om. Tycker han är för bra för den kombon.

Uno Svenningson var väl fantastiskt bra på sin tid. Men nu, med Tommy Nilsson ... Nja.
 
Undra om dessa glitterdamer är killarnas förebilder? :angel:

spde56fa.jpg


(Hanson, Carson och Malmkvist)
 
Oj vilken svår (dålig) omgång.. (igen)

Till Final
David och Isa

2a chansen
Krista och ? Trion ?

Wiktoria kan ha en bra låt men såg sååååå nervös och "malplacerad" ut i de lilla klippet man fick se...
Mollys storhet ? Alltså jag vet att det snackas mkt om henne men för mej är hon "ingen" ...
Victor ??? Hjälp han kunde ju inte ens sjunga...

Så ovan är min "rangordning" tom...
 
Åter igen svårtippat.

Isa och David till final.

Molly och sen vet jag inte till Andra chansen.

Har inte tjuvlyssnat så jag kanske ändrar mig på lördag.
Snacks blir nog lite popcorn tror jag,.
 
Är det någon som vet hur artisterna delas upp i de olika deltävlingarna? Tycker det är lite för många okändisar i deltävling 2 och 3, och för många kändisar i deltävling 4...
 
Jag har fortfarande inte bestämt vad jag ska äta ikväll. Har faktiskt en gottedag men kan inte välja om jag ska äta godis, kakor, glass, nötter eller chips med dip :confused:
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 450
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 607
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 018
Senast: voltis
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 251
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp