Melodifestivalen 2020 - Deltävling 1

Kul att ni kommenterar här live som vanligt :D jag har varit upptagen med tv, Facebook och snacks hehe.

Strax mina kommentarer!
 
Då var första deltävlingen avklarad! En stabil inledning som kändes lite ospännande när de topp 5 skulle läsas upp, de två första utslagna var en (låg) klass för sig! Hua!

Final:
Robin - Inte förvånad, gillade låten! Lite svag i rösten första vändan, sen bättre. Vinnarlåt? Nej!
Mamas - absolut bäst ikväll! Var inte helt säker första lyssningen men andra gången lyfte taket! Wow!

Andra chansen :
Felix - jag är jättekul en då jag gillar att den är annorlunda med den starka basen. Men samtidigt försvinner hans röst ibland. Andra chansen bra val!
Malou - inget fel på låten men.... Stylingen nej, scenografin nej....

Femma Sonja, fin röst men åååååh så tråååkigt....

Så inga överraskningar egentligen!

Men som ngn skrev, allt Kändes lite billigt? Halvkul programledare, greenroom var en scenkant ala Idol.... Och bara jag som tyckte ljuset på scen var väldigt skarpt i alla bidrag? Gav billigt intryck.... Skumt!

Sista mellan akten bäst med gamla godingar :D
 
Såg till melodi 5. Sen stängde jag av. Fruktansvärt dåligt alltihop. 😂 tre programledare som låtsas att de har någon sorts kemi tillsammans och ett gäng halvkändisar (om man har tur) som sjunger lite halvfalskt (åter igen, om man har tur).
 
Kunde inte kolla igår så har fått kolla i efterhand ikväll istället.

1. The mamas: va bra tycker jag o förstår vrf den gick till final. Svängig o bra röster.

2. Suzi: alltså va?? Vad är detta? Hemskt!

3. Robin B: hade hoppats på honom då jag gilla hans låt sist men nej den va inge bra alltså 😳

4. Malou: allt e bara konstigt här. Låten e konstig, kläderna e konstigare o ”dansen” e ännu mer konstig. Näää inte bra. Sura toner oxå

5. Ovö: fruktansvärt!

6. Sonja: jag gillar Sonja hon har en vacker röst o fina låtar men de håller liksom inte i mellon

7. Felix: väldigt annorlunda. Kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar den eller bara tycker den e okej 🤣.
 
Kunde inte kolla igår så har fått kolla i efterhand ikväll istället.

1. The mamas: va bra tycker jag o förstår vrf den gick till final. Svängig o bra röster.

2. Suzi: alltså va?? Vad är detta? Hemskt!

3. Robin B: hade hoppats på honom då jag gilla hans låt sist men nej den va inge bra alltså 😳

4. Malou: allt e bara konstigt här. Låten e konstig, kläderna e konstigare o ”dansen” e ännu mer konstig. Näää inte bra. Sura toner oxå

5. Ovö: fruktansvärt!

6. Sonja: jag gillar Sonja hon har en vacker röst o fina låtar men de håller liksom inte i mellon

7. Felix: väldigt annorlunda. Kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar den eller bara tycker den e okej 🤣.

Många jag pratat med känner sådär OM Felix, jag med! Gillar jag det? Hatar jag det? Älskar jag det?
Tror han vinner MASSOR på att vara i andra chansen, nu får vi höra den i radio och bestämma oss hehe.
I radion är det riktigt bra!
 

Liknande trådar

Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 127
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 394
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 549
Senast: Lingon
·
Kultur Redan onsdag! :nailbiting: På lördag är det deltävling 3 i MELLO, kommer vi se årets slutgiltiga vinnare eller kommer den nästa vecka...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 533
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp