Melodifestivalen 2020 - Deltävling 1

voltis

Trådstartare
Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter!

Melodifestivalen 2020 är här! :banana::banana::banana:

Vi har 6 veckor framför oss av både bra och lite sämre musik, härliga nya artister, comebacker och några gamla rävar! Vi kommer skratta, sjunga med, ta fram skämskudde och äta en jäkla massa snacks! Precis som det ska vara :D:love:

På lördag är det Deltävling 1 och de som tävlar är:

1. Move – The Mamas
Låtskrivare: Melanie Wehbe, Patrik Jean, Herman Gardarfve

2. Moves – Suzi P
Låtskrivare: Joy Deb, Suzi Pancenkov, Aniela Eklund, Malou Ruotsalainen, Chanel Tukia, Kenny Silverdique

3. Take A Chance – Robin Bengtsson
Låtskrivare: Jimmy Jansson, Karl-Frederik Reichhardt, Marcus Winther-John

4. Ballerina – Malou Prytz
Låtskrivare: Thomas G:son, Peter Boström, Jimmy Jansson

5. Inga problem – OVÖ
Låtskrivare: Nicholas Frandsen, Lukas Nathanson, Jean-Willy Akofely, Nickie Osenius Kouakou

6. Sluta aldrig gå – Sonja Aldén
Låtskrivare: Bobby Ljunggren, David Lindgren Zacharias, Sonja Aldén

7. Boys With Emotions – Felix Sandman
Låtskrivare: Tony Ferrari, Parker James, Peter Thomas, Philip Bentley, Nicki Adamsson, Felix Sandman

Fram med era tippningar och funderingar nu! NU KÖR VI!!
 
Min analys ;

1. Move – The Mamas
John Lundviks bakgrundssångerskor goes solo. Hoppas på en riktigt kraftfull modern typ gospelpop?

2. Moves – Suzi P
Okänd artist för mig, tydligen ett youtubefenomen som upptäckts via sociala medier. Ung tjej, gissar på ngt poppig?

3. Take A Chance – Robin Bengtsson
Tidigare vinnaren Robin är tillbaka, gillat båda hans tidigare bidrag, så har höga förväntningar!

4. Ballerina – Malou Prytz
MMalou testar i år igen, ung poppig tjej där jag tyckte låten föll ngt platt sist, lite mjäkigt. Mer attityd så kan det gå bra!

5. Inga problem – OVÖ
Om Vi Överlever, okända för mig men tydligen lite afropoppigt. Kan bli bra, kan bli flopp?

6. Sluta aldrig gå – Sonja Aldén
Omgångens gamla räv :) 3ggr som artist, som körare och några ggr som låtskrivare. Svenskt kan gå hem, och välkänt ansikte. Själv är jag måttligt peppad.

7. Boys With Emotions – Felix Sandman
Felix blev en av favoriterna sist han var med, själv gillade jag både låten o framförandet skarpt! Toppar han det är han en av mina favoriter i år.

Tror på följande:

FINAL
Felix och Robin
Andra chansen Malou och Mamas

Sen får vi ju se hur nykomlingarna lyckas, överraskningar är alltid kul!
 
Jag har väntat på den här tråden sen jag hörde att det snart är dags igen :D Tänker i vanlig ordning inte tjuvlyssna eller så, men av att se namnen så borde Felix vara den jag ogillar minst :angel:
 
1. Move – The Mamas
Kan vara riktigt bra men startnumret oroar. Det brukar ofta vara glada poppiga låtar som startar men som Björkman & co anser inte har en chans förutom att vara en bra start på kvällen.

2. Moves – Suzi P
Vem? Dottern 10 år har full koll och så direkt att hon är bra!

3. Take A Chance – Robin Bengtsson
Nej tack.

4. Ballerina – Malou Prytz
Spännande!

5. Inga problem – OVÖ
Ingen aning om vem det är och beskrivningen låter inte så lockande heller.

6. Sluta aldrig gå – Sonja Aldén
Oftast fint men tråkigt. Gäsp!

7. Boys With Emotions – Felix Sandman
Blir väldigt farligt! En av förhandsfavoriterna även om jag tycker att det är dags att en tjej vinner.
 
KUL! Jag hade inte hängt med i svängarna inser jag - mello redan NU??!! :o

Ingen aning om Suzi P och OVÖ, så jag hoppas på The Mamas :love:
Resten känns bara Näääää... :meh:
 
Jag brukar inte vara superpepp på Melodifestivalen men i år ser jag faktiskt fram emot det! :D Det ska bli kul med lite nya bra låtar att lyssna på, brukar ju alltid komma åtminstone några bra ur spektaklet ;) Har ingen jag är jättepeppad inför just på lördag dock...
 
Jag med! Brukar haka på halvvägs men i år hoppas jag att det blir kul med Linnea Henriksson som en av programledarna.
The Mammas och Malou Prytz är jag nyfiken på. Bengtsson tyckte jag var :yuck: i ESC
 
Inget bidrag som i förväg höjer pulsen på ett positivt sätt, men hoppas på att bli överraskad på lördag.
 
En uppdaterad analys efter att ha hört de korta klippen:

1. Move – The Mamas
Pigg, glad, fantastiska röster! Här lyfter taket när de tar i! Min gissning: Direkt till final. Med god marginal.

2. Moves – Suzi P
Inte helt dumt. Rätt bra faktiskt även om genren inte är riktigt min grej. Tyvärr påminner den mig alldeles för mycket om Eleni Foureiras Fuego även den inte är en kopia. Har inte riktigt bestämt mig. Dottern ger tummen upp!

3. Take A Chance – Robin Bengtsson
Nej tack. Jag står står fast vid gissningen jag gjorde innan jag fick höra låten. Nej tack.

4. Ballerina – Malou Prytz
Det här är låten jag är mest nyfiken på att få höra hela! Med rätt scenshow kan det här bli riktigt bra!

5. Inga problem – OVÖ
Positiv överraskning.

6. Sluta aldrig gå – Sonja Aldén
Oftast fint men tråkigt. Gäsp! Även här håller jag fast i min tidigare gissning. Fint men fruktansvärt tråkigt! Väldigt daterat. Låten hade lika gärna kunnat tävla för 20 år sen. Sista plats. Lätt.

7. Boys With Emotions – Felix Sandman
Kan nog få med sig många. Blir spännande att höra hela låten. Texten är riktigt bra tycker jag. Han kan ta en publik och få kontakt. Hoppas på ett lågmält nummer, inget glitter och fyrverkerier.

Final: The Mamas och Malou Prytz
Andra chansen: Felix Sandman och Robin Bengtsson

Malou och Felix kan lika gärna byta plats i resultatlistan. Kan bli tajt! Robin Bengtsson går nog vidare på tidigare meriter om inte Suzy P lyckas peta ner honom.
 

Liknande trådar

Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 139
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 395
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 550
Senast: Lingon
·
Kultur Redan onsdag! :nailbiting: På lördag är det deltävling 3 i MELLO, kommer vi se årets slutgiltiga vinnare eller kommer den nästa vecka...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 534
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp