MELODIFESTIVALEN 2017 - Deltävling 2

voltis

Trådstartare
Ja det är sant, vi är snart inne på deltäving 2 i Melodifestivalen! :banana::banana::banana:
"Det går fort när man har roligt" som det heter :D

Så på lördag är det dags igen att dansa, sjunga, förfasas över vissa bidrag, förälska oss i andra...
Undra vad Hasse egenligen har för roll, ta fram skämskudden när programledarna drar ett skämt... Smaska på något gott, vissa skriver samtidigt på Buke och refererar, eller som jag: kör en tråd på facebook :)

Men viktigast av allt: vi kommer att bli underhållna!

På lördag tävlar:
Deltävling 2: Malmö 11 februari
mariette-jpg

Mariette
roger-pontare-jpg

Roger Pontare
etzia-jpg

Etzia
aliyawan-jpg

Allyawan
dismissed-jpg

Dismissed
lisa-ajax-jpg

Lisa Ajax
benjamin-ingrosso-jpg

Benjamin Ingrosso

 
Mina tankar inför deltävling 2:

Som vanligt en stor mix av unga och gala, erfarna och gröna... Idoldeltagare och tidigare vinnare... :D

Mariette känner vi igen både från Idol och tidigare mellotävling. Gillade henne sist hon var med och hoppas hon kan toppa det!

Roger Pontare, vem minns inte hans underbara "När vindarna viskar mitt namn"?? Jag älskade den! Är dock tveksam till att han kan slå det bidraget... Har dock höga förväntningar faktiskt och det skulle kunna bli hur bra som helst!

Etzia vet jag ingenting om alls, förutom det jag läst via länken. Men det är lite spännande med helt nya artister, se bara på Nano förra veckan! Och jag har en bra magkänsla när jag ser henne hehe. Vi får väl se!

Allyawan är även han helt okänd för mig, tydligen varit med i Lyckliga gatan, men det har jag missat. (Kollade bara när Nordman var med hehe). Hiphop låt och det kan både flippa och floppa så vågar inte gissa. Vet inte hur "stor" han är i den svängen?

Dismissed, ännu mer okända namn för mig! Nu kommer rocken in i årets mello, och dessa ska tydligen brinna för HBTQ frågor, vara helt sig själva på scen och vara bra live. Spännande känner jag spontant!

Lisa Ajax är idolvinnaren som kom sjua i förra årets mello. Hon är duktig och känns modern, men jag har aldrig fallit för henne personligen. Tror på en bra modern låt som tar henne vidare på ett eller annat sätt.

Benjamin Ingrosso, är väl mest känd för sin mamma och lets dance? Har inga personliga minnen av honom, så kan egentligen inte säga så mkt här. Men är ju uppvuxen i branchen, bör göra ett bra jobb?

Försöka tippa då?? Svårt!

Final: Mariette och Lisa
Andra chansen: Benjamin och Pontare.

MEN har ändå en känsla av att ngn av de mer okända kommer att överraska!
 
Final Lisa och Benjamin
Andra mariette och Pontare

Detta baserat på röstare, kan ändras när jag hört bidragen. Spännande blir det i vilket fall som helst.

Tapas tror jag det blir. Lite korv, skinka, ost. Ja lite för alla.
 
Just ja snacks!
Sist blev det jordnötsringar och chokladbit.

Funderade på att göra ngt helt nytt denna gång.. fika kanske??
Kakor... semla kanske? Samtidigt blir det så mastigt.
Kanske bara en skål gammalt hederligt smågodis?
Har några dagar på mig att bestämma mig ;)
 
Blir spännande att se ikväll :). Eftersom det var tårtbuffé på jobbet igår (nä men bortskämda med tre olika tårtor :o:d) så är jag faktiskt mätt på socker så det kaaaanske blir en bit choklad, eventuellt. Men jag och sambon har tänkt oss räkor, aioli, dela på en varm baguette med vitlökssmör och så varsin Smirnoff :d
 
Nä fy, Pontare ... vad är det med Mello som aldrig kan inse när folks karriärer är SLUT?

Men Mariette är jag nyfiken på. Hon var skitbra förra året.
Jag har äskat Mariette sedan första stund. Det är något med henne - kan inte helt sätta fingret på det - men hon utstrålar sådan integritet. Och henes sång gillar jag.
 
Jag har äskat Mariette sedan första stund. Det är något med henne - kan inte helt sätta fingret på det - men hon utstrålar sådan integritet. Och henes sång gillar jag.
Ja, jag gillade henne också förra gången. Bra låt, bra röst, magnetisk utstrålning. Av det jag hörde av låten nu lät den inte lika stark. Hoppas den växer.
 
Jag ska dricka Cava som jag somnade ifrån förra veckan och gissar att Mariette går vidare Kanske Benjamin men bara kanske
 
Mariettes låt känns verkligen intetsägande... Kan inte tänka så mycket mer än att hon är skitsnygg, faktiskt kan sjunga och att dansarna är... märkliga.
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 815
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 021
Senast: voltis
·
Tjatter Höll på att glömma veckans viktigaste tråd! I morgon är det ju den sista deltävlingen för i år, vi kommer göra de sju sista bidragen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
10 537
Senast: Lavine
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 253
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp