Messenger funkar inte 😡

Det fÄr du ha. Jag var och Àr skitförbannad samt dödstrött av nattjobb och orkar inte vara perfekt hela tiden. Gör du det?
Verkligen inte. Jag Àr kÀnslig för epitet inser jag.

Hoppas det löser sig. Jag har haft nÄgot liknande med messenger. Jag avinstallerade bÄda apparna. Installerade FB igen och loggade in dÀr. Efter ett dygn Installerade jag messenger och loggade in. Funkade.

Jag anvÀnder inte FB utan endast messenger....
 
Hoppas det löser sig. Jag har haft nÄgot liknande med messenger. Jag avinstallerade bÄda apparna. Installerade FB igen och loggade in dÀr. Efter ett dygn Installerade jag messenger och loggade in. Funkade.

Jag anvÀnder inte FB utan endast messenger....

Jag har testat ovanstÄende. Nu har jag som sagt fÄtt Messenger att fungera med gamla inloggningen i telefonen och ska ta tag i det igen nÀr jag inte Àr fullt sÄ upptagen.
 
Men alltsÄ hur? Vad Àr du inloggad I? NÄn sorts app eller sida? Svarar folk dÀr eller vilken nummer visas dÄ du skickar?

Jag vet att man kunde skicka mess via browser förr men de var anonyma/hemlig nr

Appar fanns inte pÄ den tiden :p Det var via nÄgon hemsida men jag kommer inte ihÄg nu vad den hette (det var som sagt pÄ stenÄldern ;)).

Idag gör jag det inte utan anvÀnder bara telefonen.
 
Appar fanns inte pÄ den tiden :p Det var via nÄgon hemsida men jag kommer inte ihÄg nu vad den hette (det var som sagt pÄ stenÄldern ;)).

Idag gör jag det inte utan anvÀnder bara telefonen.
Ja men jag menade alltsÄ nu idag. Jag var tonÄring en god stund innan appar uppfanns. Jag anvÀnde ocksÄ nÄt sÄnt som sagt men var du alltsÄ inloggad sÄ att det gick att hÄlla nÄn konversation med folk via den. SÄ att personerna kunde svara en via samma tjÀnst dÄ eller?
 
Ja men jag menade alltsÄ nu idag. Jag var tonÄring en god stund innan appar uppfanns. Jag anvÀnde ocksÄ nÄt sÄnt som sagt men var du alltsÄ inloggad sÄ att det gick att hÄlla nÄn konversation med folk via den. SÄ att personerna kunde svara en via samma tjÀnst dÄ eller?

Herregud, nu frÄgar du ju om saker jag glömt för lÀnge sedan! :rofl:
 
Forutom pa telefonen sa har jag sms pa datorn och pa min ipad (utan sim-kort). Jag skickar de flesta sms via datorn.
Har du bara Apple-enheter? DÄ blir meddelandena blÄ eller hur? Isf Àr det iMessage, inte sms. iMessage gÄr via internet och mobildata, inte via vanliga telefonnÀtet.
Jag har iPhone och skickar jag ”sms” till nĂ„n annan med iPhone blir meddelandet blĂ„tt = iMessage. Ibland fungerar det inte och dĂ„ skickas det som sms och Ă€r grönt.
 
Har du bara Apple-enheter? DÄ blir meddelandena blÄ eller hur? Isf Àr det iMessage, inte sms. iMessage gÄr via internet och mobildata, inte via vanliga telefonnÀtet.
Jag har iPhone och skickar jag ”sms” till nĂ„n annan med iPhone blir meddelandet blĂ„tt = iMessage. Ibland fungerar det inte och dĂ„ skickas det som sms och Ă€r grönt.

Vi har inte riktigt den distinction har ... det blir blatt for mig pa datorn oavsett varifran jag skickar det ... och gront pa ipad och iphone aven om det ar skickat fran datorn.
 
Men alltsÄ hur? Vad Àr du inloggad I? NÄn sorts app eller sida? Svarar folk dÀr eller vilken nummer visas dÄ du skickar?

Jag vet att man kunde skicka mess via browser förr men de var anonyma/hemlig nr
Om man har Ă€ppleprodukter (iphone/mac) gĂ„r det att synka sĂ„ att man bĂ„de tar emot och skickar sms frĂ„n datorn😊
Tror inte det finns nÄgot motsvarande för pc.
 
Om man har Ă€ppleprodukter (iphone/mac) gĂ„r det att synka sĂ„ att man bĂ„de tar emot och skickar sms frĂ„n datorn😊
Tror inte det finns nÄgot motsvarande för pc.
Det finns för Windows att man kan lÀnka telefon och dator, Ätminstone om man har Android
 
Om man har Ă€ppleprodukter (iphone/mac) gĂ„r det att synka sĂ„ att man bĂ„de tar emot och skickar sms frĂ„n datorn😊
Tror inte det finns nÄgot motsvarande för pc.

Jo, men dÄ Àr det vÀl bara ens egen dator eftersom man mÄste synka? Med Messenger kan jag snabbt logga in pÄ vilken dator som helst. Ingen synkning behövs. Bara anvÀndarnamn och lösenord.
 
Jag visste inte ens att det var möjligt.

SÄdÀr pÄ 1800 talet nÄgongÄng, nÀr den ena stora telefonoperatören Ànnu hette radiolinja( :p ) sÄ hade vi ett sorts sms program till datorn. Det var bara att skriva sitt meddelande, och sÄ skrev man in avsÀndarnummer, vilket gjorde att man kunde skicka meddelanden som sÄg ut att komma frÄn vem som helst. Antar dock att de skulle gÄtt att spÄra var de kom ifrÄn ifall det varit nödvÀndigt.
Slut pÄ OT :D
 
FörlÄt för OT - FrÄga frÄn en nyfiken - Vad anvÀnder ni messenger till? AlltsÄ vilka "pratar" ni med dÀr? AnvÀnder ni det som en sms/chat-tjÀnst?

Har i princip aldrig anvÀnt messenger. För chat och sms med vÀnner och familj anvÀnder jag Signal och Whatsup.
Jag kommunicerar med min slÀkt via messenger. Messenger har helt ersatt vÄr kommunikation via sms. Jag har bara sms till reklam, jobb osv. Ibland har jag en vÀn som vÀljer att skicka ett sms. Jag Àlskar hur man kan ha chattgrupper, vilket vi har. En grupp för hela familjen, en för de som bor i samma stad och en för de som bor i samma hus :P

Om messenger hade försvunnit hade det varit förödande för oss alla :P
 

Liknande trÄdar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bÀttre pÄ problemlösning. Och har man sÄna mÄl i livet sÄ...
Svar
11
· Visningar
1 910
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har en 8-Ă„rig hanhund av liten sĂ€llskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gĂ„ in pĂ„ detaljer, men kort sagt sĂ„ har...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 962
Senast: Fetaost
·
Övr. Katt Jag har under mĂ„nga Ă„r funderat pĂ„ att skaffa katt, men inte vĂ„gat ta pĂ„ mig det ansvaret. Möjligheten att fĂ„ kattvakt Ă€r ocksĂ„...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 178
IT & mobiler Vi fick Àrva en gammal iMac frÄn sambons förÀldrar. UtifrÄn vad jag förstÄr Àr det en iMac 11,2. Vi försöker nu ÄterstÀlla den...
Svar
6
· Visningar
773
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp