Messenger funkar inte 😡

FörlÄt för OT - FrÄga frÄn en nyfiken - Vad anvÀnder ni messenger till? AlltsÄ vilka "pratar" ni med dÀr? AnvÀnder ni det som en sms/chat-tjÀnst?

Har i princip aldrig anvÀnt messenger. För chat och sms med vÀnner och familj anvÀnder jag Signal och Whatsup.
Jag har alla pĂ„ messenger. 😅 Chattar, skickar bilder, pratar med mina grupper osv.

Förutom cheferna och nĂ„gra pĂ„ jobbet, dĂ„ blir det sms vilket jag hatar. 🙈
 
Men ... vad ar det for skillnad pa messenger och sms?
Jag har en (1) Svensk van som anvander messenger ... och en (1) Svensk van som anvander WhatsApp ... Sa om jag vill ha contact med dem maste jag ha "deras appar" ...
Med vanner och familj runt varlden har jag Signal och eftersom jag hade Google's Hangout har jag nu Google chat, men nastan alla ar pa Signal sa...
Via jobbet anvander vi SMS
 
FörlÄt för OT - FrÄga frÄn en nyfiken - Vad anvÀnder ni messenger till? AlltsÄ vilka "pratar" ni med dÀr? AnvÀnder ni det som en sms/chat-tjÀnst?

Har i princip aldrig anvÀnt messenger. För chat och sms med vÀnner och familj anvÀnder jag Signal och Whatsup.
Som sms, men Ă€ven med utlandskontakter. "Alla" har ju Facebook och Ă€r inne dĂ€r ganska mycket sĂ„ de har liksom redan messenger Ă€ndĂ„ 😇.
 
Eftersom missfostren pÄ Facebook tvingar en att ha FB för att anvÀnda Messenger i fortsÀttningen registrerade jag ett konto och nu funkar f-n ingenting :rage:

Kan nÄgon hjÀlpa mig hur sjutton jag fÄr skiten att fungera?! Hilfe!

(och ni som kÀnner mig... ingen idé att försöka lÀgga till mig, jag kommer att inaktivera FB sÄ fort Messenger funkar).
Vad fÄr du upp för felmeddelande nÀr du försöker logga in?
Vad Àr det som inte gÄr?

Jag hade vÀrldens problem med Facebook-konto och messenger helgen som var nÀr jag var tvungen att byta lösen samt fabriksÄterstÀlla min telefon.
TĂ€nkte om nĂ„got av allt jag fick testa kan vara till hjĂ€lp 😅.

Tips till alla: Om ni har autensiering via Google authenticator sĂ„ verkar det som de ska sluta stödja det snart. Jag fick en himla massa problem och ett meddelande om att det inte stödjs lĂ€ngre. Rekommenderar byte till sms 😇.
Blev en himla soppa innan jag kom in pÄ kontot nÄnstans och kunde godkÀnna övriga inloggningar.
 
Men ... vad ar det for skillnad pa messenger och sms?
Jag har en (1) Svensk van som anvander messenger ... och en (1) Svensk van som anvander WhatsApp ... Sa om jag vill ha contact med dem maste jag ha "deras appar" ...
Med vanner och familj runt varlden har jag Signal och eftersom jag hade Google's Hangout har jag nu Google chat, men nastan alla ar pa Signal sa...
Via jobbet anvander vi SMS
För mig, att vanliga sms till tex USA kostar?
Smidigare att skicka bilder och filmer ocksÄ.
Och att alla Àr inne pÄ fb stup i ett.
PÄ hemmaplan föredrar jag sms för saker som Àr lite mer brÄttom eftersom jag har tysta aviseringar pÄ messenger. Annars skulle det bli ett himla pingande..
Jag Àr kanske mossig, men Signal har jag aldrig ens hört talas om, sÄ gissningsvis har mina vÀnner inte det
 
FörlÄt för OT - FrÄga frÄn en nyfiken - Vad anvÀnder ni messenger till? AlltsÄ vilka "pratar" ni med dÀr? AnvÀnder ni det som en sms/chat-tjÀnst?

Har i princip aldrig anvÀnt messenger. För chat och sms med vÀnner och familj anvÀnder jag Signal och Whatsup.
Alla. VÀnner, bekanta, olika föreningsstyrelser.
 
Men ... vad ar det for skillnad pa messenger och sms?
Jag har en (1) Svensk van som anvander messenger ... och en (1) Svensk van som anvander WhatsApp ... Sa om jag vill ha contact med dem maste jag ha "deras appar" ...
Med vanner och familj runt varlden har jag Signal och eftersom jag hade Google's Hangout har jag nu Google chat, men nastan alla ar pa Signal sa...
Via jobbet anvander vi SMS
Sms? Jag visste inte att folk anvÀnde det lÀngre. Det kostar ju oftast.

Jag kÀnner ingen som har varken messenger eller whatsapp. De allra allra flesta har bÄda. Jag har alltsÄ aldrig stött pÄ nÄn som inte gÄr att nÄ varesig sig whatsapp eller messenger.
 
För mig, att vanliga sms till tex USA kostar?
Smidigare att skicka bilder och filmer ocksÄ.
Och att alla Àr inne pÄ fb stup i ett.
PÄ hemmaplan föredrar jag sms för saker som Àr lite mer brÄttom eftersom jag har tysta aviseringar pÄ messenger. Annars skulle det bli ett himla pingande..
Jag Àr kanske mossig, men Signal har jag aldrig ens hört talas om, sÄ gissningsvis har mina vÀnner inte det

For de allra flesta kostar sms inget "over here". Och om man vill ga tvars over varlden fungerar Google sa mycket battre. Halften av alla jag kanner absolut vagrar Facebook och Messenger.

Sms? Jag visste inte att folk anvÀnde det lÀngre. Det kostar ju oftast.

Jag kÀnner ingen som har varken messenger eller whatsapp. De allra allra flesta har bÄda. Jag har alltsÄ aldrig stött pÄ nÄn som inte gÄr att nÄ varesig sig whatsapp eller messenger.

Jag kanner tva som har WhatsApp ... Messenger vet jag inte annat an att jag har en kompis i Sverige som anvander det ... och jag vet, med stor bestamdhet att jag har en hel massa kompisar och familj som absolut vagrar anvanda nogonting som hor i hop med Facebook.
 
For de allra flesta kostar sms inget "over here". Och om man vill ga tvars over varlden fungerar Google sa mycket battre. Halften av alla jag kanner absolut vagrar Facebook och Messenger.



Jag kanner tva som har WhatsApp ... Messenger vet jag inte annat an att jag har en kompis i Sverige som anvander det ... och jag vet, med stor bestamdhet att jag har en hel massa kompisar och familj som absolut vagrar anvanda nogonting som hor i hop med Facebook.
Det dÀr tycks vÀldigt olika vilka appar folk anvÀnder.
Alla mina jag vill hÄlla kontakt med har som sagt messenger, sÄ jag behÄller det för att ha det samlat.
Jag har ingen av de andra apparna det skrivs om i dagslÀget, och jag vill inte ha fler.

Sms Àr gratis inom EU pÄ mitt abonnemang tror jag men som sagt kostar de över Atlanten...
 
Men liksom, sms? Really? Wow.

Det Àr enda kontaktvÀgen (frÄnsett samtal) dÀr jag har notiser igÄng. Skulle bli sönderstressad av att anvÀnda sociala medier för viktiga grejer. Det Àr ju inte bara messenger, det Àr WhatsApp, Discord, Insta dm's, teams mfl och allt beroende pÄ vilken bekantskapskrets som etablerat sig i vilken app. Liksom jag förstÄr att det Àr smidigt för mÄnga men blir sjÀlv smÄtt tokig pÄ alla olika kontaktvÀgar som en förvÀntas anvÀnda.
 
Men ... vad ar det for skillnad pa messenger och sms?
Jag har en (1) Svensk van som anvander messenger ... och en (1) Svensk van som anvander WhatsApp ... Sa om jag vill ha contact med dem maste jag ha "deras appar" ...
Med vanner och familj runt varlden har jag Signal och eftersom jag hade Google's Hangout har jag nu Google chat, men nastan alla ar pa Signal sa...
Via jobbet anvander vi SMS
Jag skriver hyfsat ofta frÄn datorn och tycker dÄ att det Àr vÀldigt smidigt att lÀgga in lÀnkar, bilder, osv i messenger. Visserligen har jag numera "kopplat ihop" dator och telefon och dÄ kan jag skriva sms via datorn ocksÄ. Men, ja, jag upplever messenger som mycket smidigare att anvÀnda pÄ alla sÀtt och vis.

Whatsapp har jag aldrig haft, och Signal vet jag inte ens vad det Àr.....
 
Sms? Jag visste inte att folk anvÀnde det lÀngre. Det kostar ju oftast.

Jag kÀnner ingen som har varken messenger eller whatsapp. De allra allra flesta har bÄda. Jag har alltsÄ aldrig stött pÄ nÄn som inte gÄr att nÄ varesig sig whatsapp eller messenger.
Jag anvÀnder sms till mamma, min bilmekaniker, och fÄr ju sms om paket, frÄn tandlÀkaren och frÄn biblioteket....

Jag har 100 fria sms/mÄnad (lika mÄnga som jag har samtal) och det rÀcker gott :) ....
 
Kostar? Vi har fria sms och fria samtal.

Till en dinosaurie vad Àr det som Àr sÄ töntigt med sms? Jag har Messenger men anvÀnder det knappt och förstÄr inte vad som Àr sÄ fascinerande med det.
Tror mest att mÄnga numera prioriterar abonnemang med mycket surf före fria sms och att det blivit smidigt att anvÀnda andra kontaktvÀgar. Töntigt Àr det verkligen inte.
 

Liknande trÄdar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bÀttre pÄ problemlösning. Och har man sÄna mÄl i livet sÄ...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har en 8-Ă„rig hanhund av liten sĂ€llskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gĂ„ in pĂ„ detaljer, men kort sagt sĂ„ har...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 968
Senast: Fetaost
·
Övr. Katt Jag har under mĂ„nga Ă„r funderat pĂ„ att skaffa katt, men inte vĂ„gat ta pĂ„ mig det ansvaret. Möjligheten att fĂ„ kattvakt Ă€r ocksĂ„...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 179
IT & mobiler Vi fick Àrva en gammal iMac frÄn sambons förÀldrar. UtifrÄn vad jag förstÄr Àr det en iMac 11,2. Vi försöker nu ÄterstÀlla den...
Svar
6
· Visningar
773
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HundrĂ€dda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp