Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så tänker jag också; att det inte var himlastormande med just den här mannen, som han träffat via nån datingapp, betyder ju inte att han skulle kunna känna mer för "rätt man". Hur ofta blir det perfekt vid första daten från en app?Ja, det är jag med på. Men jag tänker också att om man är kvinna och lever med en man som grunnar på om han är bög - då reser det för mig frågor och funderingar kring hur han sett och ser på oss. Lite mer i detalj än enbart frågan om han vill fortsätta ihop eller inte. Var finns jag och var finns vi, i de funderingarna? Även om han nu menar att samkönat sex inte var hans grej (hur han nu vet att det gäller generellt, inte enbart den man han gick i säng med).
Jag kan tycka att hans del i detta är att styra upp det, om det är tänkt att ni ska gå dit tillsammans. Annars blir det ju lite att han strular till det och du får städa upp den känslomässiga oredan. Han har ett jobb att göra här.Bokat in familjerådgivare nu. Lika bra innan det blir ännu färre tider tillgängliga.
Tänker att det är det här som är den springande punkten i hela frågeställningen, oavsett vad. Allt det andra kvittar ju.längtar samtidigt efter något annat.
Ja, precis. OM det funkat fantastiskt med den mannen han träffade - hade det då förändrat allt? Hade han lämnat dig då, sin familj, och startat om på nytt? Känt att han "hittat rätt"?Det jag inte hade klarat av är hemlighetsmakeriet.
Att gå bakom min rygg oavsett vad det handlar om skulle effektivt avsluta ett förhållande för mig.
Lögner är inget som jag tolererar från någon.
Det mesta annat är förhandlingsbart.
(Utom möjligtvis att någon skriker åt mig.)
Jag kan hålla med, samtidigt hade jag nog varit den som reagerade likadant då jag blir proaktiv (ibland i överkant) och min sambo lätt passiv vid situationer som är oväntade. Inget är rätt eller fel nu, bara du kommer ihåg @sthu att som @Midsommarblomster skrev, lyssna på dig själv, ta hand om dig och barnet och ta hjälp om du mår akut sämre även om jag förstår att det känns svårt. Just nu är du troligen i en berg och dalbana känslomässigt med överlevnadsmode på, låt det få vara så och ta som sagt inte på dig din man känslor utöver det, de behöver han nor rådda med själv.Jag kan tycka att hans del i detta är att styra upp det, om det är tänkt att ni ska gå dit tillsammans. Annars blir det ju lite att han strular till det och du får städa upp den känslomässiga oredan. Han har ett jobb att göra här.
Jag blir också lite arg å dina vägnar på situationen, men det hjälper ju inte dig.![]()
Inte medlem. Inte intresserad av att sälja mig till kyrkan.
Men vad? Vad söker jag för något?
Kommunhälsan, men som jag redan skrivit vill jag inte vända mig till dem. Åtminstone inte nu.Om du har anställning. Ni har inget avtal via jobbet? När jag jobbade kommunalt fick vi kontakta S:t Lucasstifelsen vid kris - oavsett vad den berodde på. Har för mig att man fick några konstandsfria samtal.
Ell kolla med företatshälsovården om det är OK med arbetsgivaren.
/Lizzie
Kommunhälsan är väl något nationellt som finns i flera kommuner, du kanske kan be att få prata med någon från en annan kommun?Kommunhälsan, men som jag redan skrivit vill jag inte vända mig till dem. Åtminstone inte nu.
Jag har löst det på annat sätt.Kommunhälsan är väl något nationellt som finns i flera kommuner, du kanske kan be att få prata med någon från en annan kommun?
Vill bara säga en sak apropå det här: de flesta STIer tar från några veckor till ett par månader innan de syns på tester, så tänk på att skydda dig tills han kan testa sig igen och få provsvar som faktiskt går att lita på.Alltså anledningen till att jag trodde det var en på jobbet var att han inte velat ha sex på ett par veckor. Nu vet jag varför. Han är rädd att han dragit på sig nån skit och väntar på provsvar.
Jag kan tycka att hans del i detta är att styra upp det, om det är tänkt att ni ska gå dit tillsammans. Annars blir det ju lite att han strular till det och du får städa upp den känslomässiga oredan. Han har ett jobb att göra här.
Va fantastiskt vårt forum är egentligen!@sthu du vet var jag finns om du behöver prata, du har stöttat mig och om jag kan stötta dig nu gör jag det med glädje![]()
Det tror jag är jättebra, så du faktiskt vågar vara öppen med allt. Har själv jobbat i vården i en halvstor stad och det kändes ibland lite problematiskt att springa på patienter på ica eller krogen (när det begav sig), trots att det oftast inte var så ”känsliga” saker. Så förstår dig fullt ut. Och jag vet att det är svårt att ta in just nu men det kommer en fas när det inte svänger eller kanske ens känns längre i förhållande till detta. Jag tycker du agerat otroligt sansat och klokt och söker den hjälp du behöver, har du någonstans du kan rasa ihop lite också om det behövs? Såg att en användare sträckt ut den handen, var inte rädd för att ta den om du måsteHar kontaktat dem för samtalsstöd. Det ingick i sjukförsäkringen. Det lär bli digitalt, men på ett sätt känns det bättre. Någon som är långt bort och ingen risk att man ses på byn liksom.
Jag hade nog också känt mig precis så. Tom.Just nu känner jag mig bara tom. Det känns som att jag borde känna nånting men det gör jag inte. Det är lite hjärtklappning och ytlig andning men ingen känsla direkt.
Maken ska jobba hela dagen idag, får väl se hur det känns när han åkt.
Jag hade nog också känt mig precis så. Tom.
Har ni pratat något mer om det här?
Jag ser inte att det finns någon (trevlig) framtid för er om inte han tar sitt ansvar i detta och reder ut vad han vill med en professionell person. Att han gått så långt till att till och med träffa och ligga med en annan man samtidigt som han är med dig tyder för mig på att han inte bara ”var sugen på att experimentera” utan att det finns en stor del i hans sexualitet som dras till män.
Jag tror inte på ”jag testar, det var inget för mig, nu är jag hetero igen”.
Med det sagt, så betyder ju inte det att ni inte kan fortsätta vara tillsammans och älska varandra. Men jag hade velat att min partner inte går genom resten av livet och känner att han inte kan vara sig själv, trycker ned och ignorerar dessa känslor. Sen hade den springande punkten också varit om partnern dvs din man fortfarande har känslor för dig och är attraherad av dig.
Han har samtalskontakt sen tidigare och ska ta upp det vid nästa tillfälle.Jag hade nog också känt mig precis så. Tom.
Har ni pratat något mer om det här?
Jag ser inte att det finns någon (trevlig) framtid för er om inte han tar sitt ansvar i detta och reder ut vad han vill med en professionell person. Att han gått så långt till att till och med träffa och ligga med en annan man samtidigt som han är med dig tyder för mig på att han inte bara ”var sugen på att experimentera” utan att det finns en stor del i hans sexualitet som dras till män.
Jag tror inte på ”jag testar, det var inget för mig, nu är jag hetero igen”.
Med det sagt, så betyder ju inte det att ni inte kan fortsätta vara tillsammans och älska varandra. Men jag hade velat att min partner inte går genom resten av livet och känner att han inte kan vara sig själv, trycker ned och ignorerar dessa känslor. Sen hade den springande punkten också varit om partnern dvs din man fortfarande har känslor för dig och är attraherad av dig.