Min man var otrogen

Bukefalos 30 år!

Akut är det inte. Terapi, via vården? Jättelånga köer.

Alltså, jag är inte i kris eller nåt. Jag behöver bara prata med en proffesionell lyssnare typ.

Det finns privata alternativ där man kan få tid betydligt fortare, jag tänker att även om du inte känner att det är akut så skulle de flesta utifrån säga att du är i en kris. Ofta har man en förmåga att förminska sitt eget behov och sina egna känslor och jag skulle säkert tänka som du i liknande situation men jag skulle samtidigt absolut vara i kris..

Kyrkan kan vara lösningen. Det behöver inte alls handla om tro etc. Är du medlem kan det vara värt att testa.
Inte medlem. Inte intresserad av att sälja mig till kyrkan.

Det finns privata alternativ där man kan få tid betydligt fortare, jag tänker att även om du inte känner att det är akut så skulle de flesta utifrån säga att du är i en kris. Ofta har man en förmåga att förminska sitt eget behov och sina egna känslor och jag skulle säkert tänka som du i liknande situation men jag skulle samtidigt absolut vara i kris..
Men vad? Vad söker jag för något?

Inte medlem. Inte intresserad av att sälja mig till kyrkan.

Men vad? Vad söker jag för något?
Om du går in på 1177 och söker på terapi så kommer det upp lite info. Längre ner på sidan finns länkar som du kan kolla vidare på.
Är på mobilen och lyckades tyvärr inte kopiera länken.

Jag är inte heller medlem, men har hört gott om samtalsverksamheten.

Kolla typ psykoterapeuter och psykologer på din ort.

Jag har noll förtroende för kyrkan. Inte ett alternativ.

Det vimlar inte direkt av psykologer här. Får väl kolla digitalt

Det jag inte hade klarat av är hemlighetsmakeriet.
Att gå bakom min rygg oavsett vad det handlar om skulle effektivt avsluta ett förhållande för mig.
Lögner är inget som jag tolererar från någon.

Det mesta annat är förhandlingsbart.
(Utom möjligtvis att någon skriker åt mig.)

Däremot att ha haft funderingar kring sin sexuella läggning tänker jag att man pratar med sin partner om, det ju en del av ens identitet tänker jag?
Jag fastnade litet här. I grunden hade jag känt mig lika sviken och förbigången som @sthu beskriver, om jag var i samma situation. Samtidigt tänker jag att en sådan fundering som hennes make ruvat på, nog kan vara bland det absolut svåraste att ta upp med sin partner. Det ursäktar definitivt inte otroheten, vill jag vara tydlig med. Men jag kan föreställa mig att lyfta frågan om osäkerhet på sin egen sexualitet i någon mån är att släppa ut anden ur flaskan; att man i förlängningen eventuellt är mer attraherad av någon annan (med annat kön) än sin maka, eller åtminstone att man inte känner att man attraheras lika mycket av partnern som man "borde", kan vara ickereversibelt liksom.

Jag fastnade litet här. I grunden hade jag känt mig lika sviken och förbigången som @sthu beskriver, om jag var i samma situation. Samtidigt tänker jag att en sådan fundering som hennes make ruvat på, nog kan vara bland det absolut svåraste att ta upp med sin partner. Det ursäktar definitivt inte otroheten, vill jag vara tydlig med. Men jag kan föreställa mig att lyfta frågan om osäkerhet på sin egen sexualitet i någon mån är att släppa ut anden ur flaskan; att man i förlängningen eventuellt är mer attraherad av någon annan (med annat kön) än sin maka, eller åtminstone att man inte känner att man attraheras lika mycket av partnern som man "borde", kan vara ickereversibelt liksom.

Det förstår jag. Jag hade känt mig sviken över att man ens aldrig tagit samtalet, att man liksom som ts skriver "Litar han inte på mig?" skulle vara min egen känsla och skulle göra det väldigt svårt att gå vidare. Särskilt om man själv upplever att man är i ett bra förhållande och kan ha samtal om allt skulle jag känna mig otroligt sviken precis som ts att min partner inte kunnat lyfta sånt innan man agerar på det.
Att man är attraherad av andra/annat betyder ju inte att ens partner är mindre attraktiv eller att man inte älskar den.

De har inga tider innan tidigast 19 november

Även om det känns långt bort så boka där också, tiden går fortare än man tror. Den här krisen kommer vara långt ifrån över då utan ni kommer sannolikt behöva rodda i det här ett bra tag.
Försök samtidigt hitta nånstans så länge där du kan få hjälp själv så kanske det är lagom att gå dit tillsammans sen.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka