Min man var otrogen

Bukefalos 30 år!

Typ ett separat sparande för dig och sonen, en plats i bostadskö, en pärm med kontaktuppgifter till trevliga Bukare som här i tråden erbjudit sig vara stöd för dig och liknande.
Det kan ju hända andra omvälvande saker också som gör att man står ensam med allt.
Både jag och min sambo har en katastrofplan om det värsta skulle hända.
Och det helt utan några problem som vi vet om.

Så jag tycker att det är ett bra råd.

Jag har ekonomisk trygghet för mig själv, och boende är inga problem. Behöver jag nytt så finns det. Det jag saknar är psyke, och det kan ingen annan ge mig.
Man kan investera i sitt eget mående och välbefinnande så att marginalerna ökar.
Ta hand om sig själv så att man blir mer motståndskraftig mot yttre påfrestningar.

Andra kan ge dig tid och möjlighet till det.

Skönt att ha kommit till ett beslut ändå på hur du vill göra. Det är en lång bit kvar men ändå "skönt" att veta vart man startar. Sen tar inte det bort alla känslor osv men det är en start.

Du är starkare än du tror och jag tycker du sköter det fantastiskt bra efter omständigheterna.

*Sidnot jag hade aldrig berättat för mina föräldrar. Vi har en kanonbra relation men i ett sånt här läge skulle det gett mig massor med ångest och ännu mer problem så hade kanske berättat långt senare. Även om de hade märkt att det var något hade de heller inte gått p.

Ville bara ge dig en rikigt styrkekram och berätta hur stark jag tycker du är. Önskar det fanns mer jag kunde göra för att underlätta för dig :heart

Ringde mottagningen. Ta två alimemazin och ring vårdcentralens kurator.
Så ikväll testar jag två tabletter. Kuratorn hade bara telefontid en halvtimme på morgonen och givetvis missade jag det.

Jag orkar inte jaga runt för att få hjälp.
Ingen verkar intresserad av att hjälpa ändå.

• Gilla
Reactions: kma
Ringde mottagningen. Ta två alimemazin och ring vårdcentralens kurator.
Så ikväll testar jag två tabletter. Kuratorn hade bara telefontid en halvtimme på morgonen och givetvis missade jag det.

Jag orkar inte jaga runt för att få hjälp.
Ingen verkar intresserad av att hjälpa ändå.
Jag har sagt det många gånger förut, en måste vara rätt frisk för att orka vara sjuk...

Tyvärr verkar hela sjukvården vara ordentligt överbelastad och orkar en inte "skrika högt" kan det vara svårt att få rätt hjälp. Så försök orka jaga kuratorn liiite till om du tror hen kan hjälpa?

Jag funkar ju inte särskilt bra pga fibromyalgi och jag måste sätta larm på mobilen på ALLT jag vill komma ihåg, iom den kris du tycks genomgå kanske du funkar likadant?

Efter många om och men fick jag boka en tid till kuratorn. Och efter lika många om och men fick jag en tid till läkare.

Fattar inte vad vårdteamet ska fylla för funktion när jag får noll stöd i att ordna saker. De ringer och kollar att jag lever typ.
Finns där något kontakt stöd genom ditt jobb? tänker dom kanske kan vara mer till hjälp. Dom behöver inte veta varför, men på mitt förre jobb kunna jag få psykolog timmar privat genom jobbet.

Finns där något kontakt stöd genom ditt jobb? tänker dom kanske kan vara mer till hjälp. Dom behöver inte veta varför, men på mitt förre jobb kunna jag få psykolog timmar privat genom jobbet.
Jag kan säkert få prata med nån på jobbet. Men jag vill inte. Jag kan få krisstöd via min försäkring, men jag vill inte prata digitalt med någon

Tråkigt att det är svårt att få hjälp för dig.
Jag fick hjälp via jobbets sjukförsäkring med 10 samtal med psykolog/psykoterapeut som matchades mot mina problem. Jag kunde välja om jag ville ha fysiska eller digitala möten. Så det kanske du också kan välja efter dina behov.
Det gick fort att få hjälp den vägen. Jag fick en behovsbedömning via telefon samma dag jag sökte och första digitala samtalet dagen efter det.

Jag fick kontakt digitalt med en psykoterapeut inriktad på relationsproblem och det har varit min livräddare under våren efter att pappan till mina två barn efter 19år bara lämnade utan förvarning i vintras. Jag kan varmt rekommendera att ha en oberoende part att bolla med.

Jag fick hjälp via jobbets sjukförsäkring med 10 samtal med psykolog/psykoterapeut som matchades mot mina problem. Jag kunde välja om jag ville ha fysiska eller digitala möten. Så det kanske du också kan välja efter dina behov.
Det gick fort att få hjälp den vägen. Jag fick en behovsbedömning via telefon samma dag jag sökte och första digitala samtalet dagen efter det.

Jag fick kontakt digitalt med en psykoterapeut inriktad på relationsproblem och det har varit min livräddare under våren efter att pappan till mina två barn efter 19år bara lämnade utan förvarning i vintras. Jag kan varmt rekommendera att ha en oberoende part att bolla med.
Jag kan få 6 x 30 minuter digitalt via försäkringen. Nu har jag ju redan bokat kurator på vårdcentralen nästa vecka, med brasklapp att de kommer remittera tillbaka mig till psyk.

Jag hade samma, så inte att man skulle prata med någon på jobbet. Inga kollegor eller annat fick info om det heller. Det va helt konfidentiellt.

Så kan vara värt att kolla upp vad som finns :heart

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka