När ens intresse är ens identitet men man vill sluta?

Jag har haft marsvin sedan 2004. Under dessa åren har jag varit uppslukad av marsvin. Jag har kläder, väskor, tatueringar och smycken med marsvin. Att älska marsvin är en övervägande del av min identitet. Men problemet är att jag inte älskar marsvin längre 😭 Jag har fortfarande nio kvar men jag vill de flesta dagarna inte ha något alls. Jag klarar inte längre all oro och sorg över att de ska bli sjuka och dö. Man fäster sig vid dem och älskar dem och sedan dör de och allt känns förgäves för sorgen överväger allt positivt som har hänt under deras liv. Jag kan bara minnas alla goda minnen med sorg för jag har inte längre min älskling hos mig. Hela mitt djurrum är prytt med rosetter men de påminner mig bara om alla som inte längre finns kvar. Nu är min favorit svårt sjuk och sannolikheten att hon överlever är liten. En till som försvinner.

Jag vill ha tillbaka glädjen till marsvinen men jag vet inte om det är möjligt. De får mat och rena burar. De har jättestora burar och sina kompisar så det går ingen nöd på dem, men jag har ständigt dåligt samvete för att jag inte umgås mer med dem.

Jag vill sluta med marsvin men jag klarar inte att göra av med de jag har för jag älskar dem. Samtidigt så om jag slutar med marsvin så förlorar jag hela min identitet känns det som. Jag blir ett ingenting. Men det funkar inte som det är nu heller. Jag vet inte vad jag ska göra 😭😭😭

Min älskade Trubbel på bilden

7C26E9BB-436E-4387-BBB9-9FFF318417B5.jpeg
 

När får du besked?
Jag var inne och läste i min journal nyss och där stod att jag har brist på järn, B12 och B9. Vet dock inte hur det andra ser ut ännu för detta var bara en anteckning och hon som tog blodproverna sa att det kunde ta upp till två veckor för alla att bli klara. Jag har tydligen fått tillskott utskrivna men det är ingen som har talat om det för mig så hade jag inte läst där nu så hade jag inte vetat 😑
Det var överlag slarvigt skrivet och tydligt att han inte lyssnat på vad jag sagt. Det stod också som enda diagnos ”Andra icke-organiska psykotiska störningar”. Jag har aldrig haft några psykotiska drag så det vet jag inte var han har fått ifrån för det pratade vi inte ens om 😑

Så får masa mig iväg till apoteket och hoppas på att tabletterna hjälper!
 
Jag var inne och läste i min journal nyss och där stod att jag har brist på järn, B12 och B9. Vet dock inte hur det andra ser ut ännu för detta var bara en anteckning och hon som tog blodproverna sa att det kunde ta upp till två veckor för alla att bli klara. Jag har tydligen fått tillskott utskrivna men det är ingen som har talat om det för mig så hade jag inte läst där nu så hade jag inte vetat 😑
Det var överlag slarvigt skrivet och tydligt att han inte lyssnat på vad jag sagt. Det stod också som enda diagnos ”Andra icke-organiska psykotiska störningar”. Jag har aldrig haft några psykotiska drag så det vet jag inte var han har fått ifrån för det pratade vi inte ens om 😑

Så får masa mig iväg till apoteket och hoppas på att tabletterna hjälper!
Tråkigt att ingen berättat om tillskotten.

Men så "bra" att du hade brist på dessa, de går ju att göra något åt 😊 hoppas energin ökar
 
Provsvar gällande sköldkörteln bör man kunna se redan dagen efter.
Då borde den vara okej då eftersom han inte skrivit om den. Själva provsvaren fanns inte att se ännu
Tråkigt att ingen berättat om tillskotten.

Men så "bra" att du hade brist på dessa, de går ju att göra något åt 😊 hoppas energin ökar
Han kändes väldigt ointresserad överlag. Men kanske kommer det ett brev om det i nästa vecka

Det hoppas verkligen jag också!
 
Någon som vet ungefär hur lång tid det tar för b-vitamintillskott att börja verka om det är pga det jag är trött?
 
Någon som vet ungefär hur lång tid det tar för b-vitamintillskott att börja verka om det är pga det jag är trött?

När jag fick injektioner så ungefär 2v Dock hade jag rätt nedkörda värden på annat också så det tog lite tid. Men den värsta tröttheten släppte

Hoppas du ser lite resultat :heart
 
Det går inte så bra 😞 Jättetrött och med massor av ångest. Men har åtminstone fått gjort en massa med att sortera bilder på datorn och idag hjälpte boendestödet mig att komma ut på en längre promenad med hundarna så vi kunde gå till en äng där de får springa lösa så de är trötta och nöjda så det känns bra iallafall!
När jag fick injektioner så ungefär 2v Dock hade jag rätt nedkörda värden på annat också så det tog lite tid. Men den värsta tröttheten släppte

Hoppas du ser lite resultat :heart
Tack! Jag hoppas verkligen det också!
 
Yay vad roligt det är att hela tiden få höra hur kasst jag sköter mina djur 😭 Det är en djuraffär här som har lagt ned och har lagt ut annons om billig hundmat. Jag skickade och frågade om de hade mina hundars mat (veterinärmat men jag tänkte att jag kunde ju lika gärna fråga eftersom så många onlinebutiker säljer veterinärmat nu). Det hade de inte men han som svarade sa att han kunde minsann fixa mycket bättre mat till mina och var väldigt påflugen. Jag sa flera gånger att de funkar mycket bra på sin mat (Ping och Poppy får absolut inte byta) och att jag inte vill prova annat och får kommentaren ”Synd du inte vill mata djuren med bättre foder 😉”. Ja, för jag ger ju säkert mina hundar svindyrt foder som är speciellt framtagna för deras problem bara för att det är roligt 😑 Men visst, jag kan byta mat och låta Ping skita ihjäl sig, Poppy klia ihjäl sig och Pärla få en ny sten och ha ihjäl henne genom urinstopp för hans mat (av samma märken, bara inte veterinärsorten) är ju såååå mycket bättre 😑
 
Yay vad roligt det är att hela tiden få höra hur kasst jag sköter mina djur 😭 Det är en djuraffär här som har lagt ned och har lagt ut annons om billig hundmat. Jag skickade och frågade om de hade mina hundars mat (veterinärmat men jag tänkte att jag kunde ju lika gärna fråga eftersom så många onlinebutiker säljer veterinärmat nu). Det hade de inte men han som svarade sa att han kunde minsann fixa mycket bättre mat till mina och var väldigt påflugen. Jag sa flera gånger att de funkar mycket bra på sin mat (Ping och Poppy får absolut inte byta) och att jag inte vill prova annat och får kommentaren ”Synd du inte vill mata djuren med bättre foder 😉”. Ja, för jag ger ju säkert mina hundar svindyrt foder som är speciellt framtagna för deras problem bara för att det är roligt 😑 Men visst, jag kan byta mat och låta Ping skita ihjäl sig, Poppy klia ihjäl sig och Pärla få en ny sten och ha ihjäl henne genom urinstopp för hans mat (av samma märken, bara inte veterinärsorten) är ju såååå mycket bättre 😑
Du anar inte hur många djurägare som går på det där!
Varit med om det flera gånger att mina patienter som ska stå på en STRIKT diet får det förstört för att djuraffären minsann prackat på dom ”ett annat, mycket bättre allergifoder” eller liknande 😑
 
Yay vad roligt det är att hela tiden få höra hur kasst jag sköter mina djur 😭 Det är en djuraffär här som har lagt ned och har lagt ut annons om billig hundmat. Jag skickade och frågade om de hade mina hundars mat (veterinärmat men jag tänkte att jag kunde ju lika gärna fråga eftersom så många onlinebutiker säljer veterinärmat nu). Det hade de inte men han som svarade sa att han kunde minsann fixa mycket bättre mat till mina och var väldigt påflugen. Jag sa flera gånger att de funkar mycket bra på sin mat (Ping och Poppy får absolut inte byta) och att jag inte vill prova annat och får kommentaren ”Synd du inte vill mata djuren med bättre foder 😉”. Ja, för jag ger ju säkert mina hundar svindyrt foder som är speciellt framtagna för deras problem bara för att det är roligt 😑 Men visst, jag kan byta mat och låta Ping skita ihjäl sig, Poppy klia ihjäl sig och Pärla få en ny sten och ha ihjäl henne genom urinstopp för hans mat (av samma märken, bara inte veterinärsorten) är ju såååå mycket bättre 😑
Vi får alla höra samma sak - för det mesta hör man det inte ens. Men när man är nere och tvivlar så kan det vara tufft även om man VET att det bara är försäljningsknep.
 
Du anar inte hur många djurägare som går på det där!
Varit med om det flera gånger att mina patienter som ska stå på en STRIKT diet får det förstört för att djuraffären minsann prackat på dom ”ett annat, mycket bättre allergifoder” eller liknande 😑
Jag kan tänka mig det 😞 Detta var verkligen en envis jäkel! Jag har hört en av royal canins säljare ”utbilda” butikspersonalen att hundar inte kunde ha allergier mot foder och det är ju den enda ”utbildningen” många personal får.
Jag har också råkat ut för det själv. En allmänläkare som jag träffade för uvi som tyckte att jag borde sätta ut mina mediciner för depression och bipolär för det var ju så trist att jag skulle behöva äta mediciner när jag var så ung 😑
Fast ärligt, tar du åt dig av sådan skit - även om du vet att det bara är ett djäkligt uselt försäljningstrick? Det är ju inte en någon som gått på din djurskötsel, bara en idiot som vill sälja sin goja med dåliga argument.

Vi får alla höra samma sak - för det mesta hör man det inte ens. Men när man är nere och tvivlar så kan det vara tufft även om man VET att det bara är försäljningsknep.
Alltså, egentligen bryr jag mig inte. Men just då kände jag mig redan som en kass ägare för hundarna hade inte fått någon ordentlig promenad och marsvinens grönsaker var slut så det blev droppen som fick bägaren att rinna över. Har dessutom fått lite för många kommentarer överlag om hur jag sköter mina djur ”sista tiden” (”” för jag vet inte tidsramen. Jag har inget fungerande tidsperspektiv). Både om att jag har avlivat mina marsvin för tidigt istället för att göra fler behandlingar och undersökningar och om Pärla för det är tydligen många som tycker att jag borde ha avlivat/omplacerat/lämnat tillbaka henne istället för att behandla henne trots att hon är helt frisk idag
 
Jag kan tänka mig det 😞 Detta var verkligen en envis jäkel! Jag har hört en av royal canins säljare ”utbilda” butikspersonalen att hundar inte kunde ha allergier mot foder och det är ju den enda ”utbildningen” många personal får.
Jag har också råkat ut för det själv. En allmänläkare som jag träffade för uvi som tyckte att jag borde sätta ut mina mediciner för depression och bipolär för det var ju så trist att jag skulle behöva äta mediciner när jag var så ung 😑



Alltså, egentligen bryr jag mig inte. Men just då kände jag mig redan som en kass ägare för hundarna hade inte fått någon ordentlig promenad och marsvinens grönsaker var slut så det blev droppen som fick bägaren att rinna över. Har dessutom fått lite för många kommentarer överlag om hur jag sköter mina djur ”sista tiden” (”” för jag vet inte tidsramen. Jag har inget fungerande tidsperspektiv). Både om att jag har avlivat mina marsvin för tidigt istället för att göra fler behandlingar och undersökningar och om Pärla för det är tydligen många som tycker att jag borde ha avlivat/omplacerat/lämnat tillbaka henne istället för att behandla henne trots att hon är helt frisk idag
Har träffat en allmänläkare som tyckte att min njursmärta nog "sitter mellan öronen på mig".
Visade sig sen vara njursten...

Vissa borde verkligen inte vara läkare.
 
Har träffat en allmänläkare som tyckte att min njursmärta nog "sitter mellan öronen på mig".
Visade sig sen vara njursten...

Vissa borde verkligen inte vara läkare.
Sjukt!
Jag har haft extremt mycket uvi tidigare och ett par gånger blev jag bara ”klappad på huvudet” och tillsagd att uvi efter sex var normalt och en annan gång fick jag inte antibiotika trots bakterier och sådan smärta att jag bara kunde ligga som en boll för antibiotika var onödigt när jag ändå hade uvi så ofta
 
Väntar på samtal från veterinären. Onesie har blivit behandlad för uvi i över en vecka men inte blivit bättre 😞 Jag känner just nu total hopplöshet för jag har haft mycket stor otur med urinproblem på flera marsvin tidigare och det har väldigt sällan slutat bra 😭
 
Yay vad roligt det är att hela tiden få höra hur kasst jag sköter mina djur 😭 Det är en djuraffär här som har lagt ned och har lagt ut annons om billig hundmat. Jag skickade och frågade om de hade mina hundars mat (veterinärmat men jag tänkte att jag kunde ju lika gärna fråga eftersom så många onlinebutiker säljer veterinärmat nu). Det hade de inte men han som svarade sa att han kunde minsann fixa mycket bättre mat till mina och var väldigt påflugen. Jag sa flera gånger att de funkar mycket bra på sin mat (Ping och Poppy får absolut inte byta) och att jag inte vill prova annat och får kommentaren ”Synd du inte vill mata djuren med bättre foder 😉”. Ja, för jag ger ju säkert mina hundar svindyrt foder som är speciellt framtagna för deras problem bara för att det är roligt 😑 Men visst, jag kan byta mat och låta Ping skita ihjäl sig, Poppy klia ihjäl sig och Pärla få en ny sten och ha ihjäl henne genom urinstopp för hans mat (av samma märken, bara inte veterinärsorten) är ju såååå mycket bättre 😑
Åh, blir så arg när jag läser sånt där :rage:
Idioter i djuraffärerna som försöker få folk att byta från foder veterinären har rekommenderat, är dem beredda att ta kostnaderna då om djuret blir sjuk när man byter till deras "fantastiska" foder?

Bra att du stod på dig och sa nej :heart
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 335
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 420
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 211
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 706
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp