Bukefalos 28 år!

Näta in balkongen

Sv: Näta in balkongen

Cheeserica: Om jag vore du så skulle jag avvakta med att sätta upp nät hela vägen upp. Själv har jag inglasad balkong, men jag kan utan problem ha helt öppet, raggisarna skulle aldrig drömma om att hoppa upp på kanten. Det finns liksom inte i deres tankevärd.
Så om jag hade haft en vanlig balkong så hade jag bara satt upp nät som gick en bit upp, inte hela vägen.
Så vänta och se hurpass "hoppiga" raggisar du får, innan du startar projektet, föreslår jag! :idea:
 
Sv: Näta in balkongen

Det var så jag tänkte du kunde göra. Tror det skulle bli bra. Men som loveponies säger, kanske behöver du inte ända upp? Det beror ju på vad du ska ha innanför i hyllväg osv. Jag tänkte ställa ut mitt klätterträd när det är bra väder, det är 160 cm högt och sen är Yoga riktigt duktig på att klättra. Abbie är jag inte speciellt orolig för.

Men du kan ju bygga på dom övre sektionerna sen, och fästa med plattjärn i dom andra. Elle rom du bygger allt på en gång, det gör du ju som du vill förstås :angel:
Tror dte blir jättebra iaf. Och jag rekomenderar svetsnät. Lite dyrare, men i mycket snyggare tycker jag.
 
Sv: Näta in balkongen

Hopp? Jag har helt innätat (alltså nät som tak också) eftersom mina katter klättrar på nätet. Då är jag väldigt glad är det är stängt däruppe :crazy:

Fast jag har å andra sidan inte trasdockor, de kanske är mindre klätterbenägna ;)
 
Sv: Näta in balkongen

Vissa raser är mer markbundna. Britten bl.a. Men garantier finns ju aldrig, Abbie sitter gärna på en 2m hög hylla jag har. Däremot är hon dålig på att hoppa.
 
Sv: Näta in balkongen

Jooo, jag tror inte direkt att de skulle försöka ta sig ut... Men man vet ju aldrig! Och vi bor på tredje våningen med en massa trafik. :crazy: Just nu vågar katten som högst hoppa upp på en stol. Att hoppa upp på bordet eller diskbänken eller något sånt det går inte. ;) Den kommande busen kan jag ju inte riktigt svara på ännu men det blir ju en raggis iaf. För övrigt så ska jag faktiskt titta på en kull nästa vecka... :angel: (loveponies, jag tror du gillar deras pappa Joshua! ;) )

Jag ska fundera ut alternativa lösningar med mamma och pappa. Mitt främsta mål med balkongen är att det ska vara trivsamt att vara där, och i och med att det är så öppet nu så är det inte det. En snygg innätning, trätrall och en massa växter och krukor (vi har stora fina krukor i överflöd!) tänkte jag skulle öka på mysskänslan. Har ni fler tips kanske? ;) (fast nu börjar jag nog komma lite väl offtopic :o )

/Erica
 
Sv: Näta in balkongen

Trall gör verkligen susen!
Vi hittade trätrall för 12 kr/st (60x60 cm) på Silwan.
Kolla runt, för priserna varierar mycket!
 
Sv: Näta in balkongen

Vi har också billiga trall på balkongen, kommer inte inhåg om vi betalade 20:- eller 30:-/st, men det var inga hutlösa summor... Jag har sett att det finns billiga på flera större byggkedjor.
 
Sv: Näta in balkongen

mandalaki skrev:
Hopp? Jag har helt innätat (alltså nät som tak också) eftersom mina katter klättrar på nätet. Då är jag väldigt glad är det är stängt däruppe :crazy:

Fast jag har å andra sidan inte trasdockor, de kanske är mindre klätterbenägna ;)

Men de måste ju hoppa för att komma upp till balkongkanten. Det gör inte mina. Inte ens från en stol. De är så nöjda med att titta ut genom glaset, så... :smirk:
Och att de skulle klättra på nätet finner jag HÖGST otroligt. En ragdoll gör inget ansträngande i onödan... ;) :smirk:
 
Sv: Näta in balkongen

Cheeserica skrev:
Jooo, jag tror inte direkt att de skulle försöka ta sig ut... Men man vet ju aldrig! Och vi bor på tredje våningen med en massa trafik. :crazy: Just nu vågar katten som högst hoppa upp på en stol. Att hoppa upp på bordet eller diskbänken eller något sånt det går inte. ;) Den kommande busen kan jag ju inte riktigt svara på ännu men det blir ju en raggis iaf. För övrigt så ska jag faktiskt titta på en kull nästa vecka... :angel: (loveponies, jag tror du gillar deras pappa Joshua! ;) )

Jag ska fundera ut alternativa lösningar med mamma och pappa. Mitt främsta mål med balkongen är att det ska vara trivsamt att vara där, och i och med att det är så öppet nu så är det inte det. En snygg innätning, trätrall och en massa växter och krukor (vi har stora fina krukor i överflöd!) tänkte jag skulle öka på mysskänslan. Har ni fler tips kanske? ;) (fast nu börjar jag nog komma lite väl offtopic :o )

/Erica

Åh, ska du titta på Lottas kattungar! :) Lotta är jättetrevlig, en supergullig människa, verkligen! :)
Och Joshua är en supertrevlig katt!
 
Sv: Näta in balkongen

loveponies skrev:
. En ragdoll gör inget ansträngande i onödan... ;) :smirk:

Det låter sympatiskt :D

Mina har hyllor att sitta på i höjd med balkongräcket. Där börjar också nätet. Och när det råkar hänga ner ett snöre eller nåt från balkongen ovanför klättrar mina nyfikna kissar. Och i vintras klättrade de efter istappar där uppe :crazy:
 
Sv: Näta in balkongen

loveponies skrev:
Åh, ska du titta på Lottas kattungar! :) Lotta är jättetrevlig, en supergullig människa, verkligen! :)
Och Joshua är en supertrevlig katt!
Japp det ska jag! Vad roligt att höra. :) Jag pratade med henne igår och hon lät väldigt trevlig iaf! Nu ska jag bara fundera på om det verkligen är en brun bicolorhane jag vill ha. :love: (för tillfället är det vad jag drömmer om allra mest men det är ju så mycket man vill ha! :D )

/Erica
 
Sv: Näta in balkongen

*knapplån*

funderar på hur jag ska göra på min balkong...
inte så lätt att bygga ända upp och min DAMP katt lär klänga.. det gör han överallt annars så varför itne där.
jag bor i mitten
PICT1238_ed.jpg
 
Sv: Näta in balkongen

Ni som nätat in balkongen, har ni frågat hyresvärden/bostadsrättsföreningen innan? Är det någon som har erfarenhet av att man inte fick göra det?

Jag tänker mig då mest av "utseendeskäl", dvs. även om man inte gör några ingrepp på balkongen. Ingrepp antar jag att man inte får göra, eller?
 
Sv: Näta in balkongen

Jag frågade aldrig, men det var lite mummel i början. Däremot har jag varit noga med att inte göra nått på huset, dvs inte fästa med vinkeljärn eller nått i fasaden eller räcket. Jag vet många, speciellt i bostadsrätter, som fått ta ner sitt.
 
Sv: Näta in balkongen

Du har en likadan balkong som jag har. Ska ta lite bilder på mitt bygge nu när det är klart så får du se hur jag gjort.
 
Sv: Näta in balkongen

Vi frågade. Hyresvärden muttrade lite först, fast när exsambon (som gjorde innätningen) visade ritning på hur han tänkt var det okej. Vi har vinkeljärn i fasaden och hela klabbet. Däremot valde vi färger som gjorde att hela innätningen smälte in bra och den är väldigt snyggt gjord.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 038
Senast: cirkus
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 470
Senast: Ridinglady
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 950
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
16 390
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp