Bukefalos 28 år!

Näta in balkongen

Sv: Näta in balkongen

Så här ser min ut på en balkong som är likadan som din i princip, fast lite mindre fönster. Allt är byggt för att passa in sånär som på några millimeter, men jag rekomenderar nog att göra framsidan till 2 ramar i så fall, min blev lite klumpig.

Nedre hörn mot golvet. Ramarna är ihopfästa med järn
Bild093.jpg


Hyllan i räckeshöjd. Har nog valt en för smal planka, så katterna får backa tillbaka
Bild094.jpg


Uppljusad, därav suddigheten. Här är ett hörn mot taket/grannens balkong.
Bild095.jpg


Hörnet mot väggen. Den enda träbiten som inte är tryckimpregnerad, därav färgskillnaden. Dom kan inte trycka allt åt sidan och ta sig ut, bygget är för stadigt för det.
Bild096.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Näta in balkongen

Så här gjorde jag.
Jag stack ut i skogen o "hämtade" slanor som var längre än balkongen var hög. Dessa kilade jag in i hålen som är i grannen ovanförs räcke och fäste med "kattstrypare"...... svårt att förklara, men det kanske syns på bilderna. Sen satte jag nät, började nerifrån och la nätet vågrätt. Fäste med "kattstrypare" i slanorna.
Hela vägen upp fäste jag nätet så, och fäste ihop nätbitarna.

Resultatet blev detta:

balkong.jpg

balkong2.jpg

balkong3.jpg


Det kändes överflödigt att ha nät nere vid räcket, där är det ju säkert ändå. Det är inte riktigt klart än på bilderna, därav nätrullen på sidan o den ojämna kanten på högersidan.
Nu sitter det dessutom balkonglådor runt hela räcket, så den lilla glipan som var är fasthållen i nederkant på räcket. Min lilla vilda ettåring klättrade som Tarzan på nätet och det höll :D
Många grannar har innätat här, föreningen tillåter det bara det inte sticker ut, utanför balkongen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 980
Senast: cirkus
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 391
Senast: Ridinglady
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 932
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
16 216
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp