NH, behövs inte alltid eller?

Jag hade inte skrivit så om det hade varit det enda jag sett av dig. Måttet blev rågat helt enkelt.
Jag inser dock fortfarande inte vad jag har gjort dig? Att bete sig som du har gjort mot bl a Atös men även andra (Sweep som var aktuell i tråden på gnägg) rättfärdigar att någon säger till dig. Det är många som har reagerat, inte bara jag. Så någon sympati för att ha blivit påhoppad får du inte av mig, jag anser inte att det var ett påhopp. Vad gäller Atös så förstår jag att du vill mosa in det i mitt ansikte, det här att jag trodde att hon var yngre, eftersom det är det enda du har kvar mot mig. Fine, mosa på du. Jag har bett Atös om ursäkt för det felsteget, och jag kan inte göra mer än att rycka på axlarna, le och se glad ut :)
 
Jag förstår Snuffsan. Atös har funnits i många nick här, och hon har även blivit avstängd om jag inte minns fel. Sen har hon haft svårt att hålla reda på vad hon skrivit mm.
 
Jag ska inte bry mig om vad Atös tidigare skrivit utan bara svara på vad hon skriver just nu. Men du får tydligen hoppa på mig för det jag tidigare skrivit?? Hur får du ihopa det? :confused:
 
Jag förstår mig inte alls på dig?? I varenda inlägg du svarar på och i nästan varje tråd (speciellt den som Annika skrev om ensamma hästar )utgår du ifrån att folk är ute efter dig på ett eller annat sätt?


Inte för att vara elak på något sätt men du talade ju om att du som barn blev mobbad och det märks i din "personlighet" just det att du genast vänder taggarna utåt och tycker att alla är ute efter dig!

VEt inte om du tänkt på det , men så uppfattar jag iallfall saken.
 
Vi uttrycker oss olika jag visar att jag är glad/ledsen undrande argmm.Eftersom man inte kan uttrycka sig via kroppen när man chattar får man ta till andra små knep och visa hur man mår/känner sig=) :) :)
 
vad har dte med att göra hur jag är som person att jag har haft många nick??
Jag byter efter hur jag är.
Tröttnar jag på ett så byter jag eller om jag kommer på ett bättre så byter jag=)
Och jag har dessutom inte svårt att hålla reda på vad jag skriver men det är bra att du har så bra koll på mig då kan ju jag sluta ha koll på vad jag skriver så kan du sköta den biten åt mig :smirk: ;)
 
men lilla vännen om jag skulle känna mig mobbad/hackad av snuffsan skulle jag ju själv säga ifrån.
Jag känner mig iaf inte just nu mobbad eller hackad av henne iaf. Så vad är det hon ska be ursäkt om förstår inte riktigt faktiskt!?


och ja snuffsan har väl hackat på mig men OBSERVERE HAR! det är förgånget jag är inte en långsint person och det som hänt har hänt jag ser frammåt så mkt trevligare0)
 
Om man läser det du skrivit bara de senaste dagarna så är du på och bråkar med mig, Fio, Annika L, Grana, Atös, Domaren, Martha osv. Detta bara i några trådar. Också har du mage att tycka att du har rätt att tillrättavisa mig för vad jag skrivit i två trådar!? :confused:
 
Egentligen känns detta ganska löjligt nu, men eftersom vi ändå redan sitter i sandlådan så......

Vad gäller Annika och Martha så har vi ganska regelbundet dessa NH vers. anti-NH-diskussioner, så det har inte så mycket med nåt annat att göra.
Fios inlägg i den andra tråden hade nog inte fått något vänligt bemötande av nån, om man ställer sig och skriker ut otrevligheter till folk så får man räkna med att få svar på tal.
Atös - inga kommentarer. :smirk:
Grana la du till eftersom du inte tyckte att du hade tillräckligt många namn att rada upp? ;)
Och till dig har jag bara en fråga: Om DU ser något som DU tycker liknar mobbing (och det grundar man inte på EN företeelse utan på flera), säger inte DU ifrån då? Är det TASKIGT att säga till en mobbare, är man elak mot mobbaren då? (hypotetisk fråga)
Svaret på varför det blev "jag mot alla er" har en enkel förklaring. Många törs helt enkelt inte ta en verbal fajt själva utan söker ständigt trygghet i grupper, dvs man ger sig på någon endast när man har kompisar i ryggen.

Var det ett tillräckligt svar för alla undrande?
 
Men jag måste bara få lägga mig i här VART ser du mobbningen i DENNA tråd?:confused:
 
Eftersom du aldrig tycks ge dig...... :smirk:
Ingenstans! Jag tar tillbaka vartenda ord jag lagt till fördel för dig. De kängor du har fått har du säkerligen förtjänat. Jag förstår Snuffsan fullkomligt och JA, Snuffsan har min _fulla förståelse för sitt beteende mot dig. (Även om det fortfarande strider mot mina teoretiska principer). Nöjd nu? :)
 
:smirk:
Vad gör man..? Man får ju inse sina brister nån gång, mina är att jag nog reagerar lite väl fort ibland. :smirk:
 
Fios inlägg i den andra tråden hade nog inte fått något vänligt bemötande av nån, om man ställer sig och skriker ut otrevligheter till folk så får man räkna med att få svar på tal.



Jag har inte varit otrevlig mot någon i den andra tråden??? Det är bara det sättet du uppfattar saker, att man alltid måste vara ute efter någon på det ena eller andra sättet.
(och i dom flesta fallen tror du att det är just du som är den som är jagad)!
 
Sv: Re: NH, behövs inte alltid eller?

Jag anser inte att NH behövs.
Jag anser att det går att hantera hästen alldeles utmärkt
ändå (kolla bara in min sondotterns kedjetråd en bit ner).

Visst så får folk hålla på med NH om dom vill, men vad
jag motsäger mig emot är att det har blivit "inne att
hålla på med NH". Precis på samma sätt som det blivit
inne att rida med pessoabett och mexikansk nosgrimma. :smirk:

Helst så ska man vara djurpratare ockå, ha gått på clinic
för en känd NH-tränare (och lärt sig aaallt som finns att
lära sig på den clinicen) och man ska rida sin häst utan
bett, gärna bitless eller side pull, men ännu hellre utan
något alls. Man ska också ha en bomlös sadel för att de
vanliga sadlarna är totalt felskapta för hästen. :crazy:


Det enda jag har att säga till dig är precis vad jag tycker att det verkar som i ditt fall.

Det man inte förstår vill man inte lära känna.


Och så undrar jag om du över huvudtaget vet vad NH står för?
Om inte, så ska jag tala om det för dig.

NH = Natural Horsemanship - Är det inte fler än jag som tycker att det talar för sig själv?


Och så vill jag påpeka att du låter j*vligt nedlåtande i dina svar i den här tråden. Skärpning!
Det tycker du säkert att jag också gör, men jag blir så j*kla irriterad på människor som ser ner på folk som har "annorlunda" idéer än en själv.
 
Sv: NH, behövs inte alltid eller?

Jag håller med Cinzano till fullo!!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 796
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 997
Senast: Efwa
·
Hästhantering Hej allihopa! OBS: JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ATT FÅ HÖRA FRÅN NÅGON ATT JAG SKA "GE UPP" OCH SÄLJA HONOM OCH KÖPA EN ANNAN HÄST. JAG...
2
Svar
25
· Visningar
5 236
Senast: Maaddeh
·
Hästvård Jag tar historien från början. Förra sommaren var jag med och red in en häst, fastnade så för den att det slutade med att jag köpte...
Svar
4
· Visningar
2 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp