NH, behövs inte alltid eller?

nej inte ska du hålla med mig om du inte tycker som jga. Så som jag inte ska hålla med dig eftersomjag inte tycker som du.
Men att vara en bra vuxen förebild är att kunan säga att oki du tycker så coh jag tycker inte så jag accepterar vad du tycker och låt det så vara.

Det är INTE att kalla dom yngre bar små barn och att dom inte kan något och att även dom kommer bli äldre en dag och lära sig!!
 
men vad kallar du dom som är 5-10-15 år yngre än dig själv då???? Är DU en bra förebild för dessa???och hur bär du dig åt isåfall??? genom att hårdnackat hävda att ditt sätt är det enda rätta sättet???
 
har jag hävt att MITT sätt är det enda sättet som funkar??? nu blir jag nyfiken=) om du kan hitta en mening där jag har skrivit att jag har alltid rätt min metod är det enda som funkar ni har fel så skulel jag bli chockad eftersom jag inte har skrivit det.
Har ADLRIG sagt att jag har rätt men jag kan därimot säga att mina argument håller och vissa man pratar med har inte hållbara argument och när dom inser att dom inte vet vad dom pratar om går då på en och säger at man är dum i huvudet och kallar en för att vara omogen mm.
Säger inte att du är en av dom observera det!!

Kommer det en 13 åring och tjaffsar med mig är jag den store och kommer inte tjaffsa med den då är jag ju lika barnslig och eftersomjag är äldre och skulel böra tjaffsa med 13 åringen kommer ju 13 åringen tro att det är så man gör efter jag dom äldre gör så!

Nä då suckar jag bara och säger jaja vi säger väl så och går vidare!!
en 13 åring är fortfarande ett barn bara det är som om jag skulle tjaffsa med en 5 åring barn förstår ex inte ironi medans vuxna gör det tänk dig en disskusion med ett barn där den äldre är ironisk hela tiden!!!!



Jag älskar att disskutera och är mkt öppen för nya meningar och förslag så länge den som jag pratar med vet vad den säger och har hållbara argument. Men när folk bara är ute efter att bråka tar upp skaer som inte har nått med tråden att göra så som detta med eltråden.. är chockad att det inte kommit upp än.... Dom är enbart uta efter bråk vad vinner man på att komma med sådana komentarer?? så som den som frågade mig varför jag sålde mitt sto å lånade ut min unhgäst.DET kallar jag bra frågor jag svarade har alltid svar på saker och ting jag hävdar har jag inte det håller jag tyst!!!

Fråga måste man ju kunna få göra utan att bli kallad dum??
svara måste man väl kunna få göra på den frågan man får utan att bli kallad dum????...eller??
 
har jag hävt att MITT sätt är det enda sättet som funkar??? nu blir jag nyfiken=) om du kan hitta en mening där jag har skrivit att jag har alltid rätt min metod är det enda som funkar ni har fel så skulel jag bli chockad eftersom jag inte har skrivit det.
Har ADLRIG sagt att jag har rätt men jag kan därimot säga att mina argument håller och vissa man pratar med har inte hållbara argument och när dom inser att dom inte vet vad dom pratar om går då på en och säger at man är dum i huvudet och kallar en för att vara omogen mm.
Säger inte att du är en av dom observera det!!

Kommer det en 13 åring och tjaffsar med mig är jag den store och kommer inte tjaffsa med den då är jag ju lika barnslig och eftersomjag är äldre och skulel böra tjaffsa med 13 åringen kommer ju 13 åringen tro att det är så man gör efter jag dom äldre gör så!

Nä då suckar jag bara och säger jaja vi säger väl så och går vidare!!
en 13 åring är fortfarande ett barn bara det är som om jag skulle tjaffsa med en 5 åring barn förstår ex inte ironi medans vuxna gör det tänk dig en disskusion med ett barn där den äldre är ironisk hela tiden!!!!



Jag älskar att disskutera och är mkt öppen för nya meningar och förslag så länge den som jag pratar med vet vad den säger och har hållbara argument. Men när folk bara är ute efter att bråka tar upp skaer som inte har nått med tråden att göra så som detta med eltråden.. är chockad att det inte kommit upp än.... Dom är enbart uta efter bråk vad vinner man på att komma med sådana komentarer?? så som den som frågade mig varför jag sålde mitt sto å lånade ut min unhgäst.DET kallar jag bra frågor jag svarade har alltid svar på saker och ting jag hävdar har jag inte det håller jag tyst!!!

Fråga måste man ju kunna få göra utan att bli kallad dum??
svara måste man väl kunna få göra på den frågan man får utan att bli kallad dum????...eller??
 
om jag säger så här då.....jag började med hästar för 37 år sedan....de senaste 8 åren har jag haft en hög omsättning av hästar istallet, i runda tal är det ca 400 häst som kommit och gått....vad säger dig då att mina argument om hästhantering och erfarenheter inte håller??
<Har du kanske träffat på nån av mina egna hästar...i såfall ändrar du dig förmodligen....för trevligare hästar finns knappt.
 
Ooops, kan man ju säga ja. Att Atös är vuxen har hon talat om för länge sedan. Undrar vem det egentligen är som mobbar, jag som svarar henne som den vuxna människa hon är eller du som skriver att det fattar man ju att hon bara är 13? Tycker faktiskt att det är du som är ute på hal is.
 
japp, du har rätt. Jag var faktiskt helt säker på att hon var "yngre". Jag ber givetvis Atös om ursäkt för detta, men jag tror att jag har förklarat för henne varför jag trodde det, och att jag på intet sätt ogiltigförklarar hennes åsikter pga det. Mitt syfte var i alla fall gott.
 
har jag påstått att du inte nehandlar dina hästar bra??? nä just det du tar säkerligen hand om dom på bästa sättet du kan så som jag tar hand om mina djur på det bästa sättet jag kan.Givet vis har du mer små knep om hur man gör si och så efter som du är mkt mkt äldre än mig.
Även du var ung en gång i tiden och på vägen dit du är nu har du fått lära dig massor som du komma att ha nytta enom ditt liv.Eftersom jag inte hunnit mitt liv så långt så som du har har jag fortfarande massor att lära mig.
Jag gör fortfarande mina unga misstag som jag kommer att lära mig av och när jag är 60 år kommer jag veta mer än vad jag vet idag som 21 år...
 
ja då har du uppfattad det jag skriver på ett sådant sätt att du får bilden av att jag är 13 år. Min stavning kan ju vara en anledning?? elelr har jag fel?? men jag är dålig på att stava och det är jag medveten om och gör så gott jag kan och är det nått ord somjag helt har förvridit är det bara att be mig skriva om det på ett vänligt sätt=)
Vissa ord vet jag hur man stavar men man skriver så fort på datan att det ibland kan hända att orden inte går mellanslag eller att man skriver lite tokigt!
 
Fast jag tycker inte att du var särskilt schysst ändå, oavsett om det nu visade sig att hon var äldre. Kanske är det du som är skyldig henne en ursäkt? Det är dock inget jag vill be om, ursäkter ska komma från hjärtat annars är de inte värda något.
 
Nej, det är inte din stavning. Utan... det är svårt att förklara. Om du kortade ner dina meningar lite och kanske inte hade så bråttom när du skrev så skulle du nog låta lite hmm, vuxnare / seriösare? Men självklart skriver du precis hur du vill.
 
kortade ner det jag skriver?? Vad har det med hur mogen/seriös man är?? Har jag mkt att säga så kan jag ju inte så ner allt på 1 mening för att verka seriös/mogen!!

Jag förstår faktisgt inte vad du grundar dina tankar om att jag verkar som en 13 åring???
Men det kvittar eller hur??=)
 
Så du menar att han blev så avundsjuk på de andra hästarna att han gav sig på dom?
så skrev snuffsan och jag förstår faktisgt inte här vad det är hon ska be om ursäkt om.??

Hon frågade ju bra mig en sak kanske på ett lite ironiskt sätt men endå nog för hon annars kan va rätt påhhoppig på mig och dra in saker som inget med tråden har med att göra men denna gång måste jag faktiskt säga att hon är oskylldig=)
 
Ja, det kvittar. Jag gav dig en förklaring till varför jag trodde att du var yngre, samt ett tips om hur du skulle kunna skriva för att låta "vuxnare" eller "seriösare".
Du får skriva precis hur du vill, men det är anledningen till att jag tagit dig för att vara yngre.
 
Nja, det var mer den rullande, skrattande smiley som var elak i det här fallet. Det tror jag att du vet innerst inne. :smirk:
 
ja men det är bra att du kan säga det så jag vet.=)
Tänk om alla kunde vara som du säga till på ett trevligt sätt varför du tykcer som dy tycker och jag säger vad jag tycker och sedan är det bra=)

Nu vet du att jag inte är 13 år iaf*S*
 
hmm dels för jag är så otrevlig??? :confused: :confused:
vad är jag otrevlig nu då?? nu blir jag väldigt nyfiken!!!! förlara dig för jag förstår just nu ingenting är det för jag sa att jag inte tycker snuffsan skulle be om ursäkt eller för att jag inte kan förstå varflr jag skulle skriva kortare och vad det har med att man skriver mognare/seriösare??? :confused:
 
Oj jag han visst svara innan du han ta bort delar av ditt inlägg
 

Liknande trådar

Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 802
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 251
Senast: Efwa
·
Hästhantering Hej allihopa! OBS: JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ATT FÅ HÖRA FRÅN NÅGON ATT JAG SKA "GE UPP" OCH SÄLJA HONOM OCH KÖPA EN ANNAN HÄST. JAG...
2
Svar
25
· Visningar
5 271
Senast: Maaddeh
·
Hästvård Jag tar historien från början. Förra sommaren var jag med och red in en häst, fastnade så för den att det slutade med att jag köpte...
Svar
4
· Visningar
2 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp