Ni som är fullvaccinerade håller ni på restriktonerna?

Islandshästryttare

Trådstartare
Tänker främst på att hålla avstånd och munskydd där det är rekommenderat? Jag upplever att folk blivit sämre på att hålla avstånd och använda munskydd. Men har svårt att veta om det beror på trötthet på restriktioner eller om man bara är trötta på restriktioner. Själv är jag inte vaccinerad än.

Läste att några personer som är fullvaccinerade vårdas på IVA för svår covid på Sahlgrenska. Jag inser såklart att det säkerligen inte är personer som är i grunden friska.. Jag inser ju med att det är ovanligt men blir orolig för nära anhöriga som är i högriskgrupper på flera sätt.
 
Tänker främst på att hålla avstånd och munskydd där det är rekommenderat? Jag upplever att folk blivit sämre på att hålla avstånd och använda munskydd. Men har svårt att veta om det beror på trötthet på restriktioner eller om man bara är trötta på restriktioner. Själv är jag inte vaccinerad än.

Läste att några personer som är fullvaccinerade vårdas på IVA för svår covid på Sahlgrenska. Jag inser såklart att det säkerligen inte är personer som är i grunden friska.. Jag inser ju med att det är ovanligt men blir orolig för nära anhöriga som är i högriskgrupper på flera sätt.
Jag är fullvaccinerad och lever väll som både innan och under coronan. Dvs så har jag aldrig varit någon som vistas bland en massa folk utan håller mig mest hemma. Handlar oftast tidigt på morgonen när det inte är så mycket folk.

Det ”enda” är väll att jag håller mer avstånd under coronan än innan, och det gör jag fortfarande även fast jag är vaccinerad.

Åker aldrig kollektivtrafik heller så det har aldrig varit en fråga.

Jag längtar dock efter att sitta på en uteservering en fin kväll och äta någon god mat och ta en öl till, kanske skulle jag kunna tänka mig att göra det nu när jag är vaccinerad, och om restaurangen har bra ”coronatänk” med bordsplacering osv.
 
Jag är snart fullvaccinerad men kommer inte att ändra mycket: Hålla avstånd, sprita händerna, inte trängas i större folksamlingar och ha mask där det är påbjudet i min region (även om jag fortfarande anser att det är en snuttefilt). Resa har jag aldrig gjort speciellt mycket och blir det aktuellt med jobbresa träffar jag ändå inte många (färre än om jag är hemma faktiskt).

Särbon och jag ställer in årets husbilssemester precis som förra året. Det känns inte ok ännu. Vi kommer att göra en snabbstuds till Lerum innan midsommar för att köpa havskräftor men det blir bara över dagen.
 
Jag har bara fått en spruta än, håller självklart på restriktionerna. Jag känner mig orolig att det kommer åka igen nu när de släpper på restriktionerna, även om fler och fler blir vaccinerade.
 
Tycker inte jag märker nån skillnad på hur folk beter sig när jag är i affären iaf (är väl typ där jag träffar okänt folk)
Folk var lika kassa på att hålla avstånd för några månader sen med. Här har det varit rätt få som använt munskydd, var lite mer för nån månad sen, men det var en rätt kort period som jag tyckte mig se en ökning av munskydd på folk (i mataffären då :P)
 
Jag kan ju erkänna att jag är mindre försiktig nu än vad jag var innan vaccinet. Det har faktiskt överraskat mig själv hur svårt jag har det att bibehålla disciplinen.

Med det sagt så lever jag inget extravagant liv nu heller. De enda butiker jag besöker är matbutiker och då sent på kvällen. Har ett begränsat umgänge. Jobbpendlar och undviker de värsta bussarna, men har faktiskt släppt masken.

Svårast nästan på jobbet där hela arbetslaget nu är fullvaccinerade. Vi får verkligen påminna varandra om att fortsätta med avstånd etc sinsemellan. Med patienter så följer vi givetvis de riktlinjer som finns (avstånd, mask och visir). Och det är också patientarbetet som håller oss i schack i fikarummet; vi kan ju fortfarande föra smitta vidare även om gruppen är skyddad. Men det är svårare och svårare nu när man ser hur smittan går ner för varje dag.
 
Inte fått någon spruta men pappa, faster med sambo och särbo började handla själva i affären nu som fullvaccinerade. Jag är en som handlat åt dom innan.

Annars så märker jag ingen skillnad sedan efter semestern förra året, ingen bryr sig öht.
 
Jag är fullvaccinerad. Munskydd har jag (i princip) aldrig haft anledning att använda. (blev påtvingad ett på sjukhuset i vintras + när jag satt och väntade på min första spruta, i övrigt inget alls)
Jag är nästan alltid hemma. Men sedan jag fått båda mina sprutor har jag varit och handlat ett gäng gånger.
Jag gör så gott jag kan vad gäller att hålla avstånd.
 
Fullvaccinerad denna veckan. Jag försöker fortfarande hålla avstånd, tvättar händerna och undviker folksamlingar. Åker inte kommunalt och i övrigt har vi inte krav på munskydd i min region. Det jag ändrat på är att jag inte undviker att åka och handla som jag gjorde tidigare.
 
Jag är fullvaccinerad och jag har vant mig vid och kommer fortsätta att handla på udda tider, håller avstånd pga respekt. Träffar mina föräldrar mer nu (de är också vaccinerade) så på så vis lever jag mer normalt.
Kan tänka mig att besöka ett köpcentrum men då vardagförmiddag exempelvis när det är lite folk.
 
Jag tror ärligt inte det är någon skillnad mot dom som skitit i restriktionerna redan innan de blev vaccinerade, stött på ett X antal redan.... märktes så fort folk började ledsna på restriktionerna.

Va jag hört om de som är vaccinerade så även om de inte kan bli sjuka själva kan de bära smittan å smitta andra tydligen, så inte fel å fortsätta tills läget är stabilt skulle jag nog säga.
 
Jag tror ärligt inte det är någon skillnad mot dom som skitit i restriktionerna redan innan de blev vaccinerade, stött på ett X antal redan.... märktes så fort folk började ledsna på restriktionerna.

Va jag hört om de som är vaccinerade så även om de inte kan bli sjuka själva kan de bära smittan å smitta andra tydligen, så inte fel å fortsätta tills läget är stabilt skulle jag nog säga.
Fast vi vaccinerade kan absolut bli sjuka. Inget vaccin ger 100% skydd men sannolikheten att vi blir så sjuka att vi behöver sjukvård är minimerad.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 222
Senast: Sedna
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 950
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 182
Kropp & Själ (Om någon nu vet vem jag är - håll gärna tyst om det) En i min närhet bor tillsammans med sin man. 3 barn (rätt så icke lugna sådana)...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 105
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp