NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Du får väl sätta ett hänglås på buren :rofl: Och ge hunden en skål med egna morötter istället..Förlåt att jag också skrattar men historien var så rolig..men jag förstår att du blir irriterad. Men som sagt hänglås med kätting ;):p Då kommer inte det stora monstret in :devil:
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Häll askorbinsyra i marsvinens vatten, så får vad c-vitamin de behöver och låt dem bara ha hö när du inte är hemma, så finns det inga intressanta godsaker i buren längre :)
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Gnist skrev:
Sätt en grind i dörröppningen till vardagsrummet som ni kan stänga när ni inte är hemma.
du....det var en LYSANDE ide ju!!!:idea:

att jag inte själv kom på det!!:angel:
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

tanta skrev:
Varför ohyginisk???
Marsvin är renliga djur och buren håller vi ju själva ren åt dom!
givetvis är dom renliga av sig,såsom de flesta andra djur..men att ha dem i köket är inte aktuellt faktiskt..det är knappt så att hundarna får gå in dit...vill iaf att NÅT ställe i lägenheten ska vara "djurfritt" från både päls,hö toa-lätt(det dom står på) mm...

sen så kan jag ju säga att pojkvännen min inte skulle bli spc förtjust i den tanken heller...han tycker att dom redan nu är lite "för mkt"...:angel: :devil: (skiter väl jag i ioförsig men ändå)
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

svarar till alla.
tack för era svar :bow:

ja morötter ska dom nu bara få när vi är hemma...så blir det ett problem mindre:angel:

saken är ju den att jag ger ju c-vitamin i pulver som jag strör över grönsakerna då det fäster mkt bättre å marsvinen får i sig det garanterat...

mitt förra marsvin dog när jag hade c-vitaminen i vattnet,så den historien vill jag inte få upprepad..

ska däremot testa m broccoli som "ni" sa..det hoppas jag att hunden INTE blir intresserad av hihi,tillomed jag "avskyr" det;)
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Trix skrev:
Häll askorbinsyra i marsvinens vatten, så får vad c-vitamin de behöver och låt dem bara ha hö när du inte är hemma, så finns det inga intressanta godsaker i buren längre :)
:rofl: :rofl:
Askorbinsyra! :D
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Hehe, kan inte låta bli att skratta. *förlåt* :rofl:

Tänk om man hade så simpla problem med sin hund att den stal morötter! ;)

Mitt råd till dig är att ta bort morötterna och bara ge det när ni är hemma och se till att marsvinen får c-vitamin från tex broccoli.
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Jag förstår din frustration över att hunden bryter sig in i buren. Men jag tycker inte att det är ett dugg kul att läsa att du vill "avliva skiten". Att den är en hund j*vel osv.

Gör som Gnist skriver och sätt upp en grind till vardagsrummet så blir du av med tjuvproblemet.
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Tycker det låter som en understimulerad hund helt enkelt.
Som hittar på saker själv för o få aktivitet. Som samtidigt får nåt gott efter en stunds aktivering,
 
Senast ändrad:
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

PIRU skrev:
Tycker det låter som en understimulerad hund helt enkelt.
Som hittar på saker själv för o få aktivitet. Som samtidigt får nåt gott efter en stunds aktivering,
Håller med dig.
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Ja, broccoli blir nog bra!
Dessutom brukar den bli uppäten mkt snabbare än morötterna, iaf hos alla marsvin jag har haft, och då finns det ju inget kvar att frestas av:D
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

*kl*

skrev du inte att du bara var borta en kort stund hemifrån? plocka bort all mat och ha bara hö medan du är borta :idea:
så fort du kommer hem så är det ju bara och ge maten dom ska ha, i allmännhet är det ju bra att svinen utfodras på regelbundna tider.

och gör något kul med hunden också!

jag var dessutom med om något ganska hemskt inatt apropå gnagare, jag låg och slumrade vid min säng med fönstret öppet. så hörde jag ett jävligt skumt ljud från balkongen som om något höll på att hoppa fram och tillbaks på balkongräcket. så låg jag där och lyssnade sen hörde jag gnagarna böka runt i buren och samtidigt hörde jag ett såntdär vingflapper och jag bara :eek: :eek: :eek: :eek:
började skrika åt den jävla fågelhelvetet och vifta den for ju iväg. så gick jag ut, olle hade på ngt sätt kommit ut ur buren genom matluckan, och skatan hade hoppat fram och tillbaks på balkongräcket för att få in ett bra sikte och för att sen äta upp honom :cry:
så när jag kom ut var han panikslaget tryckt mot väggen under en baden-baden. så jag satte in honom, gick in igen och väntade sisådär en kvart ifall fågeläcklet skulle komma tillbaks, visst gjorde den det. då tog jag in buren, usch stackarna. nu vet jag inte ifall jag vågar ha buren ute på balkongen nåmer :crazy:
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Mysgrisen skrev:
Jag förstår din frustration över att hunden bryter sig in i buren. Men jag tycker inte att det är ett dugg kul att läsa att du vill "avliva skiten". Att den är en hund j*vel osv.

Gör som Gnist skriver och sätt upp en grind till vardagsrummet så blir du av med tjuvproblemet.
men som OM jag var seriös med det när jag skrev det..tror nog att vem som helst insåg ironin i de raderna när jag skrev så..

vilket jag DESSUTOM skrev längre nertill att "innerst inne vill jag ju inte avliva han" lekte snarare med den tanken..
dessutom-han är ju en liten skit faktiskt:p
MIIIN lilla skit:love:
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

PIRU skrev:
Tycker det låter som en understimulerad hund helt enkelt.
Som hittar på saker själv för o få aktivitet. Som samtidigt får nåt gott efter en stunds aktivering,
vaddå lååångsökt:angel: :rofl:

Men det är ju knappast längre stunder han är själv,första gången han gjorde så gick jag ner till affären för att handla GLASS..hur länge var jag bortsa...? 15-20 min på sin höjd..så SÅÅÅ tråkigt har han nog inte..han har dessutom sällskap av Gobbi (min lilla pekingese du vet)

och han har dessutom massvis med leksaker som han är rent ut sagt gift med,men han är inte den sortens av hund som leker MED sig själv-spc när han är själv hemma...
och inte nog med det så blir han ordentligt aktiverad MINST 1 gång/dag..så det är knappast att han är understimulerad som du skrev för detta har ju skett närmare mot kvällen och han har fått sin "dagliga dos av stimulans"...;)
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

lollipopocoaster skrev:
*kl*

skrev du inte att du bara var borta en kort stund hemifrån? plocka bort all mat och ha bara hö medan du är borta :idea:
så fort du kommer hem så är det ju bara och ge maten dom ska ha, i allmännhet är det ju bra att svinen utfodras på regelbundna tider.

och gör något kul med hunden också!

jag var dessutom med om något ganska hemskt inatt apropå gnagare, jag låg och slumrade vid min säng med fönstret öppet. så hörde jag ett jävligt skumt ljud från balkongen som om något höll på att hoppa fram och tillbaks på balkongräcket. så låg jag där och lyssnade sen hörde jag gnagarna böka runt i buren och samtidigt hörde jag ett såntdär vingflapper och jag bara :eek: :eek: :eek: :eek:
började skrika åt den jävla fågelhelvetet och vifta den for ju iväg. så gick jag ut, olle hade på ngt sätt kommit ut ur buren genom matluckan, och skatan hade hoppat fram och tillbaks på balkongräcket för att få in ett bra sikte och för att sen äta upp honom :cry:
så när jag kom ut var han panikslaget tryckt mot väggen under en baden-baden. så jag satte in honom, gick in igen och väntade sisådär en kvart ifall fågeläcklet skulle komma tillbaks, visst gjorde den det. då tog jag in buren, usch stackarna. nu vet jag inte ifall jag vågar ha buren ute på balkongen nåmer :crazy:

ja det är absolut inga längre sunder jag är borta..första gången var väl 20 min på sin höjd..å igår var jag borta knappt 2-3 h..

och vi "jobbar" med han minst 1ggr/dag...vilket vi gjorde igår innan han var själv hemma... så det är ju inte så att han inte alls blir aktiverad å sitter enbart hemma själv å "jäser" typ:smirk:

men å andra sidan....den jycken blir ju aldirg trött!:angel: :p värsta super aktiva "hybrid" typ hahaha:rofl:

och sen ang din upplevelse idag: GUD vad hemskt!! vilken tuuur att fågel-kräket inte "gjorde" ngt!!! :eek:

jag vette f*n om jag skulle våga lämna mina gnagre ute så dära..spc efetr din lilla skräck historia...
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

nyponros skrev:
Ja, broccoli blir nog bra!
Dessutom brukar den bli uppäten mkt snabbare än morötterna, iaf hos alla marsvin jag har haft, och då finns det ju inget kvar att frestas av:D
japp ska testa broccoli så fort jag inhandlat det bara:angel: ;)

men idag gjorde han liknande sak igen!! jag kom nyss hem,var i stallet idag,å jag tog faktiskt ut alla grönsöker ur buren innan jag gick..kom hem å såg att buren enbart var flyttad en liten bit från väggen..han hade inte gjort "inbrott" men typ "buffrat" runt i deras ena höhäck så att hälften var utspritt på golvet...

hade ingen filt på över heller..så att han verkligen fick SE att "inga grönsaker här-å ännu mindre några morötter"...

men varför var han "tvungen" att gå dit å flytta på buren iallafall...han kanske insåg att det inte fanns ngt gott där så att han inte gjord mer..men varför gå BAKOM buren...de e ju inte där skålen m grönsakerna brukar ligga ju...*fattar noll längre*
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

PIRU skrev:
Som hittar på saker själv för o få aktivitet. Som samtidigt får nåt gott efter en stunds aktivering,
måste tillägga: att vilken livsfarlig aktivitet han hittar på då...finns ju saker i buren han skulle kunna fastna i med å tänk om han får panik då..sitter fast med huvudet i en stor bur med massa tillbehör + 2 bebisar i den..
usch vilken hemsk tanke...:crazy:
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Nikkis skrev:
måste tillägga: att vilken livsfarlig aktivitet han hittar på då...finns ju saker i buren han skulle kunna fastna i med å tänk om han får panik då..sitter fast med huvudet i en stor bur med massa tillbehör + 2 bebisar i den..
usch vilken hemsk tanke...:crazy:

Aktivitetn i sig är ju skitsamma för en hund.
De kan käka saker som dom kan dö av en hund kan ju knappast tänka så lång de har ju reptilhjärnor,.
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

PIRU skrev:
Aktivitetn i sig är ju skitsamma för en hund.
De kan käka saker som dom kan dö av en hund kan ju knappast tänka så lång de har ju reptilhjärnor,.
men jag tänker ju på min egna förlust om jag mister ngt djur pga av hans lilla påhitt ju:angel: :devil:

sen så tycker jag synd om bebisarna när jag föreställer mig hur han lyfter hela buren med huvudet å typ flyr i panik å försöker komma loss å typ slår i buren mot väggarna å mina bebisar bara flyger omkring i buren...!!:rofl:

för att inte tala om hur stökigt det skulle bli!!!:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :devil:
*skääämtar bara m det sist nämda*
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Ja vill du bli av me dom har jag en Östlig Diamantskallerorm Hona som är gravid som behöver lite extra innan födseln,:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Ja, bättre trådnamn kommer jag inte på och det är just hjälp jag är i stort behov utav. Några av er kommer kanske ihåg min tråd tråd...
Svar
4
· Visningar
1 049
Övr. Hund Ja, jag vet att jag är en värdelös hunduppfostrare. Så sådana kommentarer kan vi väl skippa, och varför det blev såhär, ja, vem vet? Men...
2
Svar
28
· Visningar
3 180
Senast: Turali
·
D
Övr. Hund Hej Jag har för ett par månader sedan tagit mig an en amstaffmix på tre år, alltså omplacering. Den förre ägaren hade låtit honom...
2
Svar
25
· Visningar
2 782
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 715
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Träning och hälsa del 11
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp