Bukefalos 28 år!

Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Ja du, det tar begreppet "shopping" till en helt ny nivå:angel:
Brukar ofta ha 4st med mej i affären, 3, 4, 5 och 6år gamla.

Mutor och hot är vad jag försöker med.

Förstår att du är utrustad med ett stort mått tålamod:p;)
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Vill bara påpeka att jag faktiskt skrev att en transport söderut kanske inte är det bästa... Med detta valde jag att använda milt ordalag för inte fasiken är en resa till Italien och där slakt något jag önskar någon häst (därimot kan jag tycka att det vore lämpligt för vissa hästägare). Det jag ville poängtera var att just slakt kanske vore bättre än att skicka dessa, tämligen ouppfostrade, hästar till någon som kanske inte reder ut. Med tur osv. kanske det kan bli bra hästar.... men personligen skulle jag hellre se slakt som ett alternativ, om inte annat just för att då tar det slut nu för hästarna och det inte blir en långdragen historia som kanske i slutändan resulterar i slakt i alla fall eller att en riktig olycka händer med dessa hästar som vållande och kanske svårt skadade innan vet. eller nödslakt kan komma. Har ni någon gång sett en trafikskada häst vill ni garanterat inte se det igen. Så hur går det för en hingst, som följt sina instinkter och är totalt ouppfostrad och som kommer upp på typ E20?
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Tja, här har vi ingen E20 men blott en 70väg där de flesta kör 90. Helt otroligt så har dessa vilt rusande hästar -ibland med en fyrhjuling bakefter klarat sig varenda gång!


Nä för min del hoppas jag på att de avlivas. För en hingst som kommit ur unghäststadiet och som lärt sig rymma samt visar noll respekt för stängsel och håller koll på doften av ston lär inte lugna ner sig nämnvärt efter en kastration
-om jag får gissa.
Ingen regel utan undantag dock. MEN jag är totalt ointresserad att låta mina ston verka som försökskaniner för att se hur det hela artar sig.


Lugnast för alla parter vore nog avlivning. Inte nog med att våra hästar far illa i denna stress, det gör ju även hingstarna.



Gira
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Ush hatar tystnad..... vad har hänt..... uppdatering..... skriv.
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Hallååååå var är ni alla, och vad har hänt, vill veta.
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Bah, inga hingstar har varit i sikte nere hos oss sedan min Uppsalaresa. Annonsen togs ju bort omgående i princip.

Om någon flyttade vet jag inte. Men jag såg tre skrällen i dag när jag körde förbi. Sto+ föl samt vad jag gissar på även den "gamle" hingsten såg jag inte till. Om de går bakom stallet eller i hagen mot skogen vet jag inte.

Det enda jag vet med säkerhet är att en av de hingstar jag såg idag är den som vid två tillfällen betäckt våra ston!!! Bl.a ettåringen.

Får väl helt enkelt ringa till djurskyddsinspektören och fråga om det hänt något nytt under regnmolnen.


Gira :banana:
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Tycker så synd om dig, men ge inte upp nu, inte efter så lång tid som du kämpat. ( visst hade jag själv nog tänkt tanken om att omplacera en viss häst till ett nytt hem i himeln:angel:... eller andra idéer) Men han ska vara glad att det inte är här som han "roar sig" för då hade jag tagit grimskaftet och efter en liten pratstund med storbrunte så hade vi promenerat dit tillsammans och möblerat om lite. p.s. storbrunte är en herrfordtjur på 1,5 tom med bistert ansikte, dock snäll som en ängel.:p
Skickar stora kramar och kämpa på....
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Jag tror inte att det är någon som önskar att de här stackars hästarna, eller någon häst öht, ska bli vandringspokaler, men att önska dem på en enkel transport till Italien är så osmakligt att jag inte ens finner ord! Avlivning verkar vara det enda vettiga alternativet i mina ögon, men aldrig nånsin att man skickar en häst till Italien!

Gira: Jag hoppas verkligen att era bekymmer är slut nu med lösa hingstar. :(
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Fattade du inte ett ord av vad jag skrev? Läs mitt inlägg en gång till så kanske du fattar.
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Vilket drama:eek:

Jag skulle ha satt upp taggtrådsstängsel- med ström i- utanför den redan befintliga hagen- som hingstägaren skulle debiteras för.:mad:

Tycker synd om dig o dina stackars ston:crazy:
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

*kl*


Jag tackar och bockar och niger. Ert stöd värmer gott i hjärtat.

Tja, just emellan gångerna så finns det inte så mycket som kan hetsa upp mig just nu. Jag har redan mullrat så mycket så jag släpper det någorlunda. Därmed inte sagt att det får passera obemärkt eller utan konsekvenser. Men för att vardagen ska fungera så måste vi helt enkelt låta var sak ha sin tid...
Men lite samtal framöver ligger på tapeten..:devil::grin:

Det som stör mig allra, allra mest är att vi tvingats ta lån för att fixa alla våra oväntade utgifter, uteblivna inkomster pga att vi fått vara hemma obetalt och laga staket, tråckla ihop ston samt åka till veterinär på ul m.m. För att inte tala om all tid det tagit att valla dessa lösa hingstar!

Gira, med hopp om lugn helg. :banana:


till Axel:

Tja nu är ju inte taggtråd ihop med el någon bra kombination, letar i minnet: är väl enl. lag förbjudet? Hmm måste kolla.
Men nej detta är inget alternativ för oss. Hur som helst så kan dels våra skrällen komma lösa liksom att vi har väldigt mycket vilt som rör sig i området och blotta tanken på att någon stackare skadar sig och inte kan få hjälp....

:crazy: Sen vore ju alla timmar vi lagt ner på att gå igenom alla marker och plocka bort all taggatrå och fåranät helt förgäves om vi släppte in nytt.

*s* Men två meter högt gunnebostängsel med el i har föresvävat mig. Liksom grannen som undrade om vi ville ha hjälp med att gräva ned färister. Men nä....
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Jag bara spånade:devil:

Jag skulle nog ha flyttat hästarna eller låst in dem:grin:
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

VARFÖR detta puttande? Jag är övertygad om att Girasol uppdaterar tråden om det händer något av intresse i frågan.
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

VARFÖR detta puttande? Jag är övertygad om att Girasol uppdaterar tråden om det händer något av intresse i frågan.
Dessutom så har kanske inte tråden så mycket med avel att göra? Även om jag beklagar Girasols hemska situation.
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Nja, det har den väl. Hennes aveldjur blir tjuvbetäckta och måste aborteras, avelssäsongen blir rubbad osv.
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Med avel har den ju att göra på sätt och vis men jag förstår inte heller detta puttande var och varannan dag.

Händer det nåt nytt så uppdaterar Girasol är jag ganska säker på.
Hör man inget brukar allt var bra som det så fint heter.
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Helt mållös.... En väldigt stor eloge till dig som jag tycker beter dig fruktansvärt bra! Du verkar ha en väldigt bra avstämning mellan avhyvlingar/raseriutbrott på gubben och att hålla dig lugn och inte pressa på för mycket (om man nu kan det egentligen) Men som sagt :bow::bow: till dig!!
 

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 966
Senast: ginnies
·
Hästvård Jag köpte ett d-ponnysto till min dotter i vintras, jättetrevligt sto på 8 år som fått ett föl -14. Hon går ihop med mina två valacker...
Svar
16
· Visningar
3 629
Senast: tanten
·
Ekonomi & Juridik Har ett par hästar på utbildning hemma. Både ston och hingst. Hingsten går tillsammans med ett sto som han ska betäcka samt mitt sto med...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 165
Senast: Whirlie
·
Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
6 883
Senast: andover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp