Nya hästen.

Sv: Nya hästen.

Humelibumlan skrev:
Varför inte?:confused:
Jag trodde ni skulle hugga direkt, det var ju därför jag la ut den bilden :smirk:


Jag är feg...:D
Men tror du inte att det blir ett problem i högre farter, hon har ju rätt långa kotor också.
Förresten svarade jag på ett inlägg på gnägg angående Power O'Gold. Leta dig dit...:)
 
Sv: Nya hästen.

Humelibumlan skrev:
:rofl: Äntligen! :D
Inbillar dig? Det är ju rätt lätt att se på den första bilden, men den är tagen i helt felt ögonblick, så normalt trampar hon inte igenom så det ska vara ett problem.

Jo det är ju det som är pillimariskt med bilderna... ibland ger dom inte rättvisa riktigt...

Men det är ju bra när man är medveten och kan förebygga ist för att bli påkommen med en skada:crazy:

Som sagt, för övrigt var den väldigt snygg o propertionerlig i kroppen.. så nu är det bara o hålla tummarna att den fär vara hel o frisk :D
 
Sv: Nya hästen.

CK skrev:
Jag är feg...:D
Men tror du inte att det blir ett problem i högre farter, hon har ju rätt långa kotor också.
Förresten svarade jag på ett inlägg på gnägg angående Power O'Gold. Leta dig dit...:)
Bha, du är inte alls feg ;)
Nä, bilden är tagen i helt fel tidpunkt, hon krånglar (som mankan se på huvudet) tvärar och går sekunden efter över i galopp... Normat tramapar hon inte igenom, utan har fin och lätt gång :D

Va? Vart då?? Power O´Gold?? :o
 
Sv: Nya hästen.

Montéryttare skrev:
Jo det är ju det som är pillimariskt med bilderna... ibland ger dom inte rättvisa riktigt...

Men det är ju bra när man är medveten och kan förebygga ist för att bli påkommen med en skada:crazy:

Som sagt, för övrigt var den väldigt snygg o propertionerlig i kroppen.. så nu är det bara o hålla tummarna att den fär vara hel o frisk :D
Tackar :D :D
 
Sv: Nya hästen.

CK skrev:
Jag är feg...:D
Men tror du inte att det blir ett problem i högre farter, hon har ju rätt långa kotor också.

Alltså nu måste jag ju bara få undra lite här.... Brukar inte
1-2 åringar se ut att ha både långa och veka kotor innan de växer till sig och bli stabilare??:crazy: Tycker mina unghästar har sett ut så där innan de har fått den vuxna fysiken.... Nu tycker jag ju iofs att de ska ha rätt långa kotor så att åtminstone jag ser att de "fjongar" iväg med spänst i steget...:angel:
 
Sv: Nya hästen.

Tesse skrev:
slagjord!!!! Inte så kul va???
Hästen är 1 år... eller nyss fyllda 2 om du hellre vill det.

Förövrigt tycker jag som ovan, en bra livförsäkring och en extra försäkring på kusen..
 
Sv: Nya hästen.

*knapplån*

Nä inte såg det väl så farligt ut.(fram iaf..):angel: Det är säkert bara bilden som är tagen i fel ögonblick.
 
Sv: Nya hästen.

Slagjord används OFTAST på hästar som har en ovana att sparka bakut, inte som "säkerhetsgrej" IFALL den skulle slå.....men det kanske finns dom som sätter dit en på snälla hästar också, bara föratt dom är unga.....
 
Sv: Nya hästen.

Tesse skrev:
Slagjord används OFTAST på hästar som har en ovana att sparka bakut, inte som "säkerhetsgrej" IFALL den skulle slå.....men det kanske finns dom som sätter dit en på snälla hästar också, bara föratt dom är unga.....

Du verkar ju ha koll... :angel:

Slaggjord är en säkerhetsgrej och genom att inte riskera att hästen kan slå och få benet över skakeln så får man en säker häst. :idea:

Alla hästar kan slå, till och med min "världens snällaste" gjorde det efter boxvila i ett antal veckor. Som tur var hade kloka människor på Buke rekommenderat mig att sätta på slaggjord trots att jag aldrig använt det innan på just henne.
 
Sv: Nya hästen.

Som sagt slagjord ÄR en billig livförsäkring och vi anväder det på ALLA våra hästar.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 709
Gnägg Mea Culpa! Jag är tydligen full med fördomar som jag själv knappt tänkt på. Igår red jag i ridhuset och in kommer en tjej som jag inte...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 382
Senast: Emor
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 387
Senast: supercassie
·
Avel Jag vet varken ut el. in. Hade bestämt mig för Don Romantic till mitt Sack sto, men nu har jag börjat vela... Kanske är bäst att passa...
Svar
13
· Visningar
2 077
Senast: poff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp