Bukefalos 28 år!

Orimliga saker som stör dig, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu stör jag mig på att bloggen hakar upp sig precis när alla bilder har laddat klart till 99%.

Hur mycket kan en människa störa sig på en och samma dag? Nu stör jag mig på mig själv :rofl: Kaos
 
Know the feeling, jag anammade att diska varje gång jag lagar mat iaf men... Alltså, det är så mycket skönare att slänga in skiten i en maskin och göra nåt annat :angel::D
Oh ja, förvisso får jag nog lov att säga att det är rätt rogivande på ett sätt att diska då jag har ett fönster precis ovanför diskhon, genom det ser man hästhagen och hästarna. :)

Jag var under många år motståndare tll diskmaskin men så skaffade vi en och jag fattar ärligt inte hur man kan leva utan.
Så fort jag fick möjlighet så installerade jag en här i huset. Älskar den. Diskar ingenting för hand. Är det ömtåligt sänker jag temperaturen och tar bara lite diskmedel.

På den tiden jag red flera hästar om dagen körde jag hjälmen i maskinen lite då och då. Tom maskin i övrigt, och max ett kryddmått diskmedel.

Hjälmen blev som ny!
Vet det tog några år när jag var ihop med mitt X innan vi köpte diskmaksin och då var dom där diskbergen alltid en sak att bråka om, blev så skönt när vi skaffade diskmaskinen. Tycker det är enklare att plocka i och ur den än att behöva diska för hand. :p
Längtar redan till dagen när jag får hem en.
 
Senast ändrad:
Jag stör mig på att coop forum i min stad hade dåligt påskgodis. Typ inge choklad alls... Jag har beklagat mig till ett flertal människor men ingen verkar förstå hur dåligt detta är. Vilket också stör mig...

stör mej på att löspåskgodis är så orimligt äckligt. aldrig något gott. skummet smakar typ likadant, äggen bara smaklösa och sockriga i konsistensen och chokladen är bara äcklig :yuck:
 
Jag stör mig på min obefintliga lust att måla i mina målarböcker. Jag vill måla, men ingen inspiration. Vilket gör att jag målar och blir missnöjd :banghead:
 
Jag är så inihelvete grinig på att jag inte bara blivit förkyld nu när jag fick ledigt (inte oväntat efter en intensiv jobbperiod) utan också på att det satt sig i bihålorna på en gång. :rage:
 
Folk som inte sätter telegonen på ljudlös när de håller på med den på offentlig plats. Typ klick klick (på tangenterna) plus diverse ljud från skickade sms, messenger, mottagna sms.
DET FINNS EN FUNKTION SOM TAR BORT SÅNT!!!

Stör mig också orimligt mycket på att Panini öppnar kl 10 idag. Är sugen på deras yoghurt med äppelkompott

GUD VAD STÖRIGT!

:rofl:
 
Nä. Jag har typ ett dussin argument mot kattlucka :D


Och nej. Han kan pinka i protest mot att det är FEL dörr som är öppen.... Han är inte heller den skarpaste kniven i lådan.

Jag är verkligen ingen expert på katters kroppsspråk.

Jag tolkar honom som självgod, lat, matintresserad, odräglig och lönnfet spinnmaskin. :D
Och godlynt. Han är inte ondskefull eller elak. Han är en livsnjutare. En av njutningarna är att klösa sönder mina möbler. Och tapeter.
Ännu har jag inte hittat det klösunderlag som går upp mot mina tapeter i trappan....

Eller soffan. Tur att jag inte har en Malmstensoffa.

Å ena sidan är du "ingen expert", å andra sidan drar du en massa slutsatser om honom ...

Ja, det brukar kallas protestkissa men det är ett olyckligt begrepp för det låter som att katten jävlas. När den i själva verket oftast är otrygg.

Och när den kissar eller klöser på möbler och tapeter då måste man GÖRA något. Man kan inte titta på och hoppas på att katten kommer på bättre tankar för det gör den inte. Den går tillbaka till de ställen där den känner igen sin egen kissdoft eller doften från trampdynorna där den klöst. I mitt fall, med soffan, räckte det alltså med den nya klöspelaren som jag ställde intill armstödet de klöste på. Hade du på ett tidigt stadium erbjudit ett annan klösställe precis vid väggen där den klöser så hade det kunnat funka.
 
Folk som inte sätter telegonen på ljudlös när de håller på med den på offentlig plats. Typ klick klick (på tangenterna) plus diverse ljud från skickade sms, messenger, mottagna sms.
DET FINNS EN FUNKTION SOM TAR BORT SÅNT!!!

Stör mig också orimligt mycket på att Panini öppnar kl 10 idag. Är sugen på deras yoghurt med äppelkompott

GUD VAD STÖRIGT!

:rofl:
Skriver hon klockan 10.00... Ställt om till sommartid?
 
Å ena sidan är du "ingen expert", å andra sidan drar du en massa slutsatser om honom ...

Ja, det brukar kallas protestkissa men det är ett olyckligt begrepp för det låter som att katten jävlas. När den i själva verket oftast är otrygg.

Och när den kissar eller klöser på möbler och tapeter då måste man GÖRA något. Man kan inte titta på och hoppas på att katten kommer på bättre tankar för det gör den inte. Den går tillbaka till de ställen där den känner igen sin egen kissdoft eller doften från trampdynorna där den klöst. I mitt fall, med soffan, räckte det alltså med den nya klöspelaren som jag ställde intill armstödet de klöste på. Hade du på ett tidigt stadium erbjudit ett annan klösställe precis vid väggen där den klöser så hade det kunnat funka.
Hoppsan. Uppenbarligen trampade jag på något med mit långt ifrån seriösa inlägg eftersom jag får föreläsningar i ämnet. :)

Nej jag är ingen expert på katter. Och nej, jag har inte uttalat mig tvärsäkert om Galenpannan. Jag bara tolkar honom. Ja, självklart innehåller hans liv rejäla moment av otrygghet. Han går ute i skogen (invid tomten) och möter dofter och spår av andra katten, räv, rovfågel, grävling etc,. Han går runt i byn. Det bevisas bland annat av att han ibland kommer hem efter en veckas bortavaro och doftar parfym....:D Han får gå in när han vill, gå ut när han vill, får mat och vatten, värme och sovplatser. Han är chippad, vaccinerad, ägarregistrerad.

Jag försöker ge mina djur ett gott liv. Uppenbarligen misslyckas jag emellanåt. Men good enough gäller för barnuppfostran och jag försöker ha samma inställning när det gäller djurägande.

Låt oss nu fortsätta tramsa i den här tråden.
 
Hoppsan. Uppenbarligen trampade jag på något med mit långt ifrån seriösa inlägg eftersom jag får föreläsningar i ämnet. :)

Nej jag är ingen expert på katter. Och nej, jag har inte uttalat mig tvärsäkert om Galenpannan. Jag bara tolkar honom. Ja, självklart innehåller hans liv rejäla moment av otrygghet. Han går ute i skogen (invid tomten) och möter dofter och spår av andra katten, räv, rovfågel, grävling etc,. Han går runt i byn. Det bevisas bland annat av att han ibland kommer hem efter en veckas bortavaro och doftar parfym....:D Han får gå in när han vill, gå ut när han vill, får mat och vatten, värme och sovplatser. Han är chippad, vaccinerad, ägarregistrerad.

Jag försöker ge mina djur ett gott liv. Uppenbarligen misslyckas jag emellanåt. Men good enough gäller för barnuppfostran och jag försöker ha samma inställning när det gäller djurägande.

Låt oss nu fortsätta tramsa i den här tråden.
I ditt första inlägg skrev du "seriöst". Annars hade jag inte skrivit något. Och det är synd att du avfärdar det som föreläsningar när du först skrivit att du seriöst funderar på avlivning - av en katt som du inte förstår. Det är väldigt lätt att vilja försöka skapa lite förståelse för katten då. Men visst, tramsa på istället du.
 
Folk som inte sätter telegonen på ljudlös när de håller på med den på offentlig plats. Typ klick klick (på tangenterna) plus diverse ljud från skickade sms, messenger, mottagna sms.
DET FINNS EN FUNKTION SOM TAR BORT SÅNT!!!

Stör mig också orimligt mycket på att Panini öppnar kl 10 idag. Är sugen på deras yoghurt med äppelkompott

GUD VAD STÖRIGT!

:rofl:
Eller människor som vaknar av sms-ljud och inte fattar att stänga av ljudet när de går och lägger sig :cautious: JAMEN SKYLL DIG SJÄLV DÅ liksom!:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 836
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 335
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Folk som duschar med badkläder på badhuset 😡 Trots tydliga skyltar om att man ska duscha naken. Undrar om dom gör samma hemma. Varför är...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
3 683
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 683
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp