Bukefalos 28 år!

Orimliga saker som stör dig, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller människor som vaknar av sms-ljud och inte fattar att stänga av ljudet när de går och lägger sig :cautious: JAMEN SKYLL DIG SJÄLV DÅ liksom!:p
Guu, sådana stör jag mig på också. Å så har de mage att säga att de måste ha ljudet på ifall det händer något med familjen, ok men jag kan inte veta när personen i fråga sover eller inte sover.
Någon gång vet jag att jag skickade ett meddelande på fb istället, då min mobil inte plingar till när jag får något på fb, men även då kan personen i fråga bli irriterad. Jag har lugnt svarat, ja du vill inte stänga av ljudet på din telefon, men stäng av notiserna då, det lär knappast vara så att familjen hör av sig via fb när det händer något allvarligt. :meh: Sen min mobil har ett sånt där läge "stör ej" när bara de som är med på listan kan ringa, funkar riktigt bra.
 
Sommar- och vintertid? Totalt meningslös aktivitet, men det som stör mig mest är att jag aldrig vet om mobilen ställt om sig automatiskt.. Vilket i sin tur leder till total förvirring :meh:
Det är sommartid nu, för min del skulle det kunna vara sommartid hela tiden istället. Så meckigt att behöva ställa om tiden hit och dit, djuren är fortfarande kvar i det "gamla" och det tar ett tag innan man själv vant sig också.. nåväl.
 
Finns hon fortfarande? Jag trodde man numera kollade på nääätet. :eek: :rofl:
Japp hon finns. jag var tvungen att provringa. :D

..,.jag som levt på tiden när det inte fanns internet eller mobiler och man var tvungen att lyfta en riktig lur från en riktig telefon med knappsats eller skiva för att ringa efter korrekt tid. Dvs om man inte var i närheten av en järnvägsstation eller urmakare som hade klockor på väggen....

/mvh dinosaurien
 
Japp hon finns. jag var tvungen att provringa. :D

..,.jag som levt på tiden när det inte fanns internet eller mobiler och man var tvungen att lyfta en riktig lur från en riktig telefon med knappsats eller skiva för att ringa efter korrekt tid. Dvs om man inte var i närheten av en järnvägsstation eller urmakare som hade klockor på väggen....

/mvh dinosaurien
Jag har fortfarande kvar min telefon, med sån där skiva, älskar ljudet när man slår siffrorna. vet dock inte om den fortfarnde fungerar att ringa på. Känslan av att slå ett nummer och koncentrera sig så det inte blev fel. :love:
 
Jag var på den sidan igår, då jag hittade den här bilden:
12670526_1272955489401961_9139117051793601507_n.jpg
 
Stör mig just nu på att jag inte ens kan läsa om motorsport för att där är alltid någon nisse som ska gnälla om hur hemsk feminism är. Flarn, hela högen av dem.
Och snubbar som skriver *ler* i halvtaskiga flörtförsök. :arghh: Orkar. inte.
 
Men du frågade ju om Fröken Ur fortfarande lever? Vilket du borde vetat eftersom du varit inne på sajten. ;)
Jag syftade mer på numret man ringde till när jag var liten, tänkte ju i och med det moderna samhället att de slutat med numret man ringer till och övergått till nätet. Är oftast lättare att kolla på nätet än att ringa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 545
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 377
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Folk som duschar med badkläder på badhuset 😡 Trots tydliga skyltar om att man ska duscha naken. Undrar om dom gör samma hemma. Varför är...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
3 754
Senast: Dentaku
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 930
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp