Bukefalos 28 år!

Orimliga saker som stör dig, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig som sjutton på att jag inte kan lära mig av med att skriva "man" fast jag verkligen försöker ersätta det med det betydligt mer neutrala och inkluderande "en".
Jag gjorde det ett tag, men det blev så krångligt i vissa lägen. Jag fick inte till meningarna och då blev jag irriterad och tappade fokus. Så jag började med "man" igen :(
 
Att vår praktikant inleder varje samtal med att blinka med ena ögat ";)" och flina.

1. Har du något i ögat?
2. Hade du blinkar åt mig om jag var en man?

Eller ursäkta. Ska ju såklart bli smickrad och lite lätt generad.

Tihi.

Gubbjävel. Tur han är chefens ansvar så jag slipper ta ansvar för några eventuella skador på könsorgan eller öga.
 
Jag har fortfarande kvar min telefon, med sån där skiva, älskar ljudet när man slår siffrorna. vet dock inte om den fortfarnde fungerar att ringa på. Känslan av att slå ett nummer och koncentrera sig så det inte blev fel. :love:

Jag har en sådan. Den är från början av 70-talet och fungerar utmärkt!
 
Jag sitter precis och kikar efter en ny eltandborste för att min gamla störigt nog har pajat. Och det som stör mig mer än att den är paj är att jag hittar eltandborstar för 1500 spänn. 1500 spänn för en tandborste. En TANDBORSTE!
Alltså jag fattar att den säkert är sjukt bra, spottar ur sig guld och uppfyller tre önskningar och allting, men det känns lite äckligt. Ganska mycket äckligt faktiskt. Ganska väldigt mycket äckligt.
 
Jag är verkligen ingen expert på katters kroppsspråk.

Jag tolkar honom som självgod, lat, matintresserad, odräglig och lönnfet spinnmaskin. :D
Och godlynt. Han är inte ondskefull eller elak. Han är en livsnjutare. En av njutningarna är att klösa sönder mina möbler. Och tapeter.
Ännu har jag inte hittat det klösunderlag som går upp mot mina tapeter i trappan....

Eller soffan. Tur att jag inte har en Malmstensoffa.
Är det katten Gustav du har? :D
 
:angel:Alltså kan du inte be honom dra åt helvete (men ngt mer "subtilt"? @Monifa

Har just insett att i stort sett det mesta jag stör mig på är relaterat till barn. Tur att jag inte har några liksom :rofl:
Måste dock meddela att idag på bussen tappade en unge vanten och jag plockade upp den :cool: Är alltså inte helt fylld av hat. Dock stör jag mig orimligt mycket helt klart!

Jo just det. Stör mig på en tant på NK idag. Jag passerade med två enormt kassar i vardera hand. Hon skulle tydligen också passera och gav mig en spydig kommentar för att jag inte höll upp dörren åt henne. Hon var liksom inte så nära att dörren slog igen framför henne, jag såg henne inte ens när jag krånglade mig igenom dörren genom att öppna den med ena axeln. Hur tänkte hon att jag skulle stå och hålla upp dörrarna för hennes eventuella passage när jag hade händerna fulla? :banghead:
Eftersom jag störde mig orimligt på henne la jag på ett falskt leende och bad så hemskt mkt om ursäkt för att jag inte hade en medfödd missbildning med tre armar.
Kände mig efter detta som en orimligt sur tant hela dagen :devil:
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har en sådan. Den är från början av 70-talet och fungerar utmärkt!
Min fungerar säkert också, har ingen fast telefon till hemmet. Vet jag hörde prat om att de med skivor inte skulle fungera pga något med snurrskivan och hur de ringer upp. Tycker ljudet när man slår siffrorna är så härligt, speciellt när man ska åt 9:an. :love:
Vet att de också var kända för att klara åska.
 
Vet att de också var kända för att klara åska.

Det stämmer inte. De smällde ganska bra i telefonerna förr också om man glömde att dra ur och det kunde bli svarta streck där sladden hade legat. Självklart fungerade de inte efteråt. Däremot håller en telefon som inte är kopplad till strömkabel bättre än en som har inkopplad strömkabel.
 
Det stämmer inte. De smällde ganska bra i telefonerna förr också om man glömde att dra ur och det kunde bli svarta streck där sladden hade legat. Självklart fungerade de inte efteråt. Däremot håller en telefon som inte är kopplad till strömkabel bättre än en som har inkopplad strömkabel.
Vet flera sådana telefoner som klarade åska, en slutade bara ringsignalen funka efteråt, en annan var precis som innan. Nu vet jag förstås inte hur långt tillbaka i tiden du menar, för mig är det 80- och 90-tal. Kanske blivit andra telefonledningar osv sedan dess. Nåväl, nu använder väl de flesta mobiltelefon, svårare för åskan att slå sönder. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 838
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 862
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Folk som duschar med badkläder på badhuset 😡 Trots tydliga skyltar om att man ska duscha naken. Undrar om dom gör samma hemma. Varför är...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
3 815
Senast: Dentaku
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 023
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Tråden för spår
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp