Oseriös avel hösten 2018

Jag kanske skulle ha marknadsfört dem som unika, rakryggade miniatyrschäfrar och sen bara skyllt på att ägarna gett fel foder när de blir röda som vuxna. Hade nog lätt kunnat dubbla, om inte trippla priset :sneaky:

56452029_2102706506516609_5825993991652376576_n.jpg


Syns ju klart och tydligt att det är en schäfer, kolla bara bakbenets läge när den ställer upp sig :idea:
 
Jag tycker jag ser det där rätt ofta, i annonser överlag. Men om nu [problem] är så lätt att träna bort, varför har de inte redan gjort det?
Själv tycker jag de generellt sett har för få utropstecken.

De har väl sett Ceasar Milano, ryter man, rycker lite, så slutar hunden. När hunden inte har slutat inom loppet av en dag så utvecklar man en akut allergi.
Väldigt vanligt bland just dem som har underkänt i matte och biologi.
Problem på samhällsnivå à skolarna är inte vad det varit.

(Trött efter ha funktionärat alldeles för många timmar.)
 
Jag kanske skulle ha marknadsfört dem som unika, rakryggade miniatyrschäfrar och sen bara skyllt på att ägarna gett fel foder när de blir röda som vuxna. Hade nog lätt kunnat dubbla, om inte trippla priset :sneaky:

56452029_2102706506516609_5825993991652376576_n.jpg


Syns ju klart och tydligt att det är en schäfer, kolla bara bakbenets läge när den ställer upp sig :idea:
Så exotiskt med en minityrschäfer. Är dom allergivänliga? :angel:

:rofl::rofl::rofl:

På tal om höga priser så såg jag bullys för 10 och 15 000 och sen såg jag en dyrare modell, pocket eller exotic eller va dom nu heter. Dom billiga var nog av den "normala" modellen. Dom verkar ha sjunkit i pris. Dom mer exklusiva verkar hålla sina priser.
 
Herregud. Hon ville ha en blandras men fick en annan blandras :eek: Dessutom så är ju cockerpoon 50% av en ras som fäller och 50% av en som inte fäller så hur kan man då garanterat veta att valparna inte fäller? Om man vill ha en som inte fäller är det ju mycket säkrare att köpa en pudel och inte en blandning där päls och egenskaper kan slå ut hur som helst.
 
Herregud. Hon ville ha en blandras men fick en annan blandras :eek: Dessutom så är ju cockerpoon 50% av en ras som fäller och 50% av en som inte fäller så hur kan man då garanterat veta att valparna inte fäller? Om man vill ha en som inte fäller är det ju mycket säkrare att köpa en pudel och inte en blandning där päls och egenskaper kan slå ut hur som helst.
Ja verkligen!

Men det verkar för mycket begärt att folk ska läsa på lite själva om allergi i stället för att bara svälja vad uppfödarna säger.
 
Ja verkligen!

Men det verkar för mycket begärt att folk ska läsa på lite själva om allergi i stället för att bara svälja vad uppfödarna säger.

Och där är problemet, folk läser inte på. Dom har hört att pudelkorsningar är allergivänliga och inte fäller och bara direkt öppnar Blocket och köper första bästa. Dessutom är pudelkorsningar trendiga. Tillsammans med det argumentet den enda anledningen jag kan se att man betalar mer pengar för en blandras än en renrasig pudel.

Men skulle det handla om bil- eller mobiltelefonköp så skulle det noga granskas, kollas upp recensioner och allt möjligt innan köp. Med husdjur är det öppna upp en annons och köp samma dag känns det som.
 
Och där är problemet, folk läser inte på. Dom har hört att pudelkorsningar är allergivänliga och inte fäller och bara direkt öppnar Blocket och köper första bästa. Dessutom är pudelkorsningar trendiga. Tillsammans med det argumentet den enda anledningen jag kan se att man betalar mer pengar för en blandras än en renrasig pudel.

Men skulle det handla om bil- eller mobiltelefonköp så skulle det noga granskas, kollas upp recensioner och allt möjligt innan köp. Med husdjur är det öppna upp en annons och köp samma dag känns det som.
Ja det är så sjukt. Man köper ett levande djur utan att ha läst på överhuvudtaget innan.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 281
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 666
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 659
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp