Bukefalos 28 år!

Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL när som funkar för mig, röstar nu och ändrar inte.

Sasse röstar på dramatik pga. uteslutmingsmetoden, på riktigt nu! Det finns ju ingen annan kvar. Om inte Mumorsan (även om jag inte speciellt kan teoria för att hon är tjuven) eller om cirkus har fel ang. Habina. Men varför skulle hon, som ond, ändra röst när det stod mellan två goda?
 
DL när som funkar för mig, röstar nu och ändrar inte.

Sasse röstar på dramatik pga. uteslutmingsmetoden, på riktigt nu! Det finns ju ingen annan kvar. Om inte Mumorsan (även om jag inte speciellt kan teoria för att hon är tjuven) eller om cirkus har fel ang. Habina. Men varför skulle hon, som ond, ändra röst när det stod mellan två goda?

Nu förstår jag inte riktigt. Vi vet ju inte att dramatik är god eller va?
 
Dramatik röstar på Mumorsan

Eftersom OOS uppenbarligen inte heller var tjuven och för att jag inte tänker rösta på mig själv och eftersom Mu inte verkar vara siad av MM heller så jag tror att hon kan vara tjuven då. Är inte Mu tjuven så återstår ju bara Sasse isf.
 
DL när som funkar för mig, röstar nu och ändrar inte.

Sasse röstar på dramatik pga. uteslutmingsmetoden, på riktigt nu! Det finns ju ingen annan kvar. Om inte Mumorsan (även om jag inte speciellt kan teoria för att hon är tjuven) eller om cirkus har fel ang. Habina. Men varför skulle hon, som ond, ändra röst när det stod mellan två goda?

Jo, Mu och du finns också kvar, men jag tror mer på att Mu är tjuven än att du är det i så fall.
 
Sorry, jag var tvungen att lämna buke några timmar för en tävling med ena hästen. Men DL 16 fungerar för mig också.
 
Jag vet inte hur jag resonerade när jag ändrade min röst, helt klart bör jag inte leka med feber. ;-)

Nu är jag helt övertygad om att dramatik är tjuven. Hon försökte flytta fokus från sig till matmissbrukaren genom att misstänka henne för att vara tjuv.

Habina röstar på dramatik
 
Och jag är tillbaka från treårstestet; måste skryta lite, hästen hoppade 9-10 tyvärr är den ingen skönhet och galoppen var skit idag så den kommer inte till final, men SATAN vad han hoppade...

Nu så ska jag åka tåg hem och kommer kanske inte ha något mera nät på datorn. Men jag får väl kolla från mobilen....

jag har ju redan röstat och känner mig trygg i den rösten och hoppas som fan att det inte blir fel.
 
Ledsen att jag föregår DL lite, men jag blir upplockad kl 16 och jag tror ju inte att ngn kommer att ändra sin röst heller ;)

Uppdatering

Det hade blivit hårda tider i Uppsala, innevånarna höll hårt i sina pengapungar och handlarna gick på knäna, ja t o m en ficktjuv såsom Fabian hade sämre tiden.

Dock hindrade detta inte Dramatik från att nynna högt på sin favoritmelodi med Alice Jams Karlsson där hon gick längs med gatan. Dramatik var på synnerligen gott humör, senaste veckan hade verkligen utfallit till hennes fördel och att även bli av med Måns & co var ju pricken över så att säga.
Längre fram på gatan såg hon Murre från Skogstibble och bestämde sig för att spela lantisen ett spratt: Hon smög sakta, sakta fram och sedan när hon var precis bakom honom satte hon fingret i sidan på honom och sa: -Upp med händerna!!!

- Hjääälp, utbrast Murre – det är tjuven!! Hjälp!!

Dramatik hade inte alls räknat med den reaktionen utan försökte lugna Murre, och samtidigt säga att det var bara ett spratt men till ingen nytta, Murre fortsatte skrika. Plötsligt kände hon starka två händer på sina axlar och hon insåg att spelet var förlorat…


Dramatik var Klåfingrige Fabian

Grattis Goda!!!
 
Statistik


1 cirkus Spion: Gullan från Arkadien
2 MatmissbrukarenSiare: Pelle Svanslös
3 Myrten Ulv: Bill
4 Hedinn Bagare: Trisse
5 Habina Trollkarl: Gammel-Maja i Domkyrkotornet
6 Vira Tvillingar: Hilda
7 bumpo Ulv: Måns
8 Mumorsan Ängel: Maja Gräddnos
9 CaisaLundblad Ulv: Bull
10 Sasse Tvillingar: Hulda
11 outofservice Borgmästare:
12 Dramatik Ensamvarg: Klåfingrige Fabian

Dag1
Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina
Dramatik röstar på Habina
CaisaLundblad röstar på Vira
Habina röstar på Vira
Myrten röstar på dramatik
bumpo röstar på vira
Matmissbrukaren röstar på Cirkus
Mumorsan röstar på cirkus
Outofservice röstar på Dramatik
Vira lynchas

Ängeln skyddar Mumorsan
Siaren siar Cirkus
Tjuven tjuvar Sasse
Trollkarlen förtrollar bumpo
Ulvarna äter Hedinn

Dag2
Caisa/Niyama röstar på Bumpo
Sasse röstar på Caisa/Niyama
Dramatik röstar på OutOfService
Myrten röstar på Caisa/Niyama
Cirkus röstar på Caisa/Niyama
bumpo röstar på cirkus
Matmissbrukaren röstar på Myrten
Habina röstar på Matmissbrukaren
OutOfService och Mumorsan missar röstning
Caisa/Niyama lynchas

Ängeln skyddar Mumorsan
Siaren siar Habina
Tjuven tjuvar bumpo
Trollkarlen förtrollar matmissbrukaren

Dag 3
Dramatik röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på bumpo
Habina röstar på bumpo
cirkus röstar på bumpo
OutOfService röstar på Matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Cirkus
Sasse, bumpo röstar ej

Tjuven tjuvar Matmissbrukarn
Trollkarlen förtrollar Sasse
Ängel skyddar Cirkus

Dag4
cirkus röstar på dramatik
Matmissbrukaren röstar på Dramatik
Dramatik röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
Habina röstar på matmissbrukaren
Outofservice röstar på Matmissbrukaren
Sasse röstar på Matmissbrukaren

Tjuven tjuvar Habina

Dag4
cirkus röstar på dramatik
Mumorsan röstar på dramatik
Dramatik röstar på OutOfService
Habina röstar på dramatik
Sasse röstar på OutofService
Habina ändrar sin röst till outofservice

Trollkarllen förtrollar Sasse

Dag5
Cirkus röstar på dramatik
Mumorsan röstar på dramatik
Sasse röstar på dramatik
Dramatik röstar på Mumorsan
Habina röstar på Dramatik
 
Ledsen att jag föregår DL lite, men jag blir upplockad kl 16 och jag tror ju inte att ngn kommer att ändra sin röst heller ;)

Uppdatering

Det hade blivit hårda tider i Uppsala, innevånarna höll hårt i sina pengapungar och handlarna gick på knäna, ja t o m en ficktjuv såsom Fabian hade sämre tiden.

Dock hindrade detta inte Dramatik från att nynna högt på sin favoritmelodi med Alice Jams Karlsson där hon gick längs med gatan. Dramatik var på synnerligen gott humör, senaste veckan hade verkligen utfallit till hennes fördel och att även bli av med Måns & co var ju pricken över så att säga.
Längre fram på gatan såg hon Murre från Skogstibble och bestämde sig för att spela lantisen ett spratt: Hon smög sakta, sakta fram och sedan när hon var precis bakom honom satte hon fingret i sidan på honom och sa: -Upp med händerna!!!

- Hjääälp, utbrast Murre – det är tjuven!! Hjälp!!

Dramatik hade inte alls räknat med den reaktionen utan försökte lugna Murre, och samtidigt säga att det var bara ett spratt men till ingen nytta, Murre fortsatte skrika. Plötsligt kände hon starka två händer på sina axlar och hon insåg att spelet var förlorat…


Dramatik var Klåfingrige Fabian

Grattis Goda!!!


Det enda som känns bra med den här leken(förutom att goda vann till slut) är att min magkänsla om Drama stämde från början..önskar jag hade hållt fast vid den hela leken och inte låtit mig luras bara :p


Heja heja iallafall :bump::bump:
 
Hurra!

Ber om ursäkt för mina förtrollningar, tror de stjälpte mer än de hjälpte. :o

Men när jag blev tjuvad på förtrollningen och sedan förtrollad att rösta på outofservice var det rätt lätt att räkna ut vem som var tjuv. :p
 
Hurra!

Ber om ursäkt för mina förtrollningar, tror de stjälpte mer än de hjälpte. :o

Men när jag blev tjuvad på förtrollningen och sedan förtrollad att rösta på outofservice var det rätt lätt att räkna ut vem som var tjuv. :p

Haha, ja och det var redan kört för mig då. Men det var rätt kul att förtrolla trollkarlen :P
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 917
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 186
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 529
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 822
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp