R
Raderad medlem 149531
Någon som känner till rasen Prazský Krysarik?
Egentligen för liten för min smak, men egenskaperna gillade jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Fiorano har en vet jagNågon som känner till rasen Prazský Krysarik?
Någon som känner till rasen Prazský Krysarik?
Otroligt söta hundar med stor personlighet. Upplever dem som lätta att få lydiga också, då en bekant hade tre stycken, och hen lägger absolut NOLL tid på att träna dem, och ändå kunde de lyssna hyffsat iaf.Någon som känner till rasen Prazský Krysarik?
Jag har en PK som nu snart är två år. Han ligger på 2.4kg i matchvikt. Alldeles underbar hundNågon som känner till rasen Prazský Krysarik?
Det går framåt mycket långsamt eller inte alls inom rasklubben dock. De har skygglappar på.Det stämmer att många sticker huvudet i sanden när det kommer till bland annat mops. Det går idag framåt och det finns så kallade retromopsar som har en donatorras.
inte en chans i helvetet att skk uppfödarna skulle ta i en sådan med tång, det är en blandras o dom åker ut från skk med racerfart, dom vill hellre ha en hund som lider.Det stämmer att många sticker huvudet i sanden när det kommer till bland annat mops. Det går idag framåt och det finns så kallade retromopsar som har en donatorras.
Tyvärr visste jag inte bättre när jag köpte min mops för 12 år sedan. De var tydligen gulligt att de snarkade och de var helt normalt att de lät vid andning. Jag försökte hålla min mops ganska smal för märkte ju tjockare hon var ju svårare var de att andas. Åkte ut med huvudet före i utställnings ringen och fick kritik för smal. Fick tips av andra mops uppfödare att fläska upp henne inför utställning. Dum som jag var så lät jag henne gå upp i vikt och minsann så gick de mycket bättre på utställning. Dock vann hon aldrig för hon inte var tillräckligt fetinte en chans i helvetet att skk uppfödarna skulle ta i en sådan med tång, det är en blandras o dom åker ut från skk med racerfart, dom vill hellre ha en hund som lider.
Så sjukt att påstå att veterinärerna vill operera för att tjäna pengar. Nästan lite sektvarning på kunskapsresistensenTyvärr visste jag inte bättre när jag köpte min mops för 12 år sedan. De var tydligen gulligt att de snarkade och de var helt normalt att de lät vid andning. Jag försökte hålla min mops ganska smal för märkte ju tjockare hon var ju svårare var de att andas. Åkte ut med huvudet före i utställnings ringen och fick kritik för smal. Fick tips av andra mops uppfödare att fläska upp henne inför utställning. Dum som jag var så lät jag henne gå upp i vikt och minsann så gick de mycket bättre på utställning. Dock vann hon aldrig för hon inte var tillräckligt fetJag slutade ställa ut, höll henne smal och opererade gom och näsborrar fast alla mops uppfödare bad mig låta bli, de sa att veterinären bara ville tjäna pengar. Jag fick en helt annan hund som fortfarande inte andas bra men betydligt bättre än innan operationen. Därav kommer jag Aldrig köpa mops igen. Uppfödarna försvarar rasen och vill absolut inte avla på längre nos..
Så sjukt att påstå att veterinärerna vill operera för att tjäna pengar. Nästan lite sektvarning på kunskapsresistensen
Jag blir så upprörd över att sån skit kommer från erfarna uppfödare som en ny valpköpare borde kunna lita på och lära sig av.
Tror jag har nämnt det förut men har också en bekant som hade mops, han opererades också för andningens skull (över 10 år sen nu). Hon fick jättemycket skit för att hon ”skönhetsopererade” sin hundTyvärr visste jag inte bättre när jag köpte min mops för 12 år sedan. De var tydligen gulligt att de snarkade och de var helt normalt att de lät vid andning. Jag försökte hålla min mops ganska smal för märkte ju tjockare hon var ju svårare var de att andas. Åkte ut med huvudet före i utställnings ringen och fick kritik för smal. Fick tips av andra mops uppfödare att fläska upp henne inför utställning. Dum som jag var så lät jag henne gå upp i vikt och minsann så gick de mycket bättre på utställning. Dock vann hon aldrig för hon inte var tillräckligt fetJag slutade ställa ut, höll henne smal och opererade gom och näsborrar fast alla mops uppfödare bad mig låta bli, de sa att veterinären bara ville tjäna pengar. Jag fick en helt annan hund som fortfarande inte andas bra men betydligt bättre än innan operationen. Därav kommer jag Aldrig köpa mops igen. Uppfödarna försvarar rasen och vill absolut inte avla på längre nos..
Vet du var man hittar den listan?Det är extremt talande att så många mopsuppfödare/ägare pratar om "mopsvänliga" veterinärer, d v s veterinärer som inte börjar prata om eventuella problem med andningsvägarna och/eller övervikt när de kommer dit med sina små älsklingar. Att rasklubben har en lista på sådana veterinärer, där mopsägare och mopsar "har bemötts och behandlats väl", visar på vilken filterbubbla man vill leva i.
Det är extremt talande att så många mopsuppfödare/ägare pratar om "mopsvänliga" veterinärer, d v s veterinärer som inte börjar prata om eventuella problem med andningsvägarna och/eller övervikt när de kommer dit med sina små älsklingar. Att rasklubben har en lista på sådana veterinärer, där mopsägare och mopsar "har bemötts och behandlats väl", visar på vilken filterbubbla man vill leva i.