Politik i USA

Det här tror jag vore en väldigt osannolik utveckling.
Tja, om vi har lärt oss något så är det väl att folk kan skrika om osannolikheter till höger och vänster utan att det gör så mycket för vad som faktiskt händer, men bemärk att jag skrev att jag hoppas att det inte händer, inte att jag tror att det kommer hända. Men OM det händer, då är det ganska kört skulle jag tro, att undvika våldsamma sammandrabbningar.
 
Tja, om vi har lärt oss något så är det väl att folk kan skrika om osannolikheter till höger och vänster utan att det gör så mycket för vad som faktiskt händer, men bemärk att jag skrev att jag hoppas att det inte händer, inte att jag tror att det kommer hända. Men OM det händer, då är det ganska kört skulle jag tro, att undvika våldsamma sammandrabbningar.
Tror det är större risk att det skulle smälla på riktigt om Trump skulle bli dödad. Men våldsamt skulle det väl bli annars också.

Undrar förresten hur många som kommer få Covid-19 av den här cirkusen.
 
Tror det är större risk att det skulle smälla på riktigt om Trump skulle bli dödad. Men våldsamt skulle det väl bli annars också.

Undrar förresten hur många som kommer få Covid-19 av den här cirkusen.
Håller absolut med om att det skulle smälla rejält om Trump dog/blev dödad, men av någon anledning har jag svårt för att tänka att så många faktiskt vill döda honom. Inte ens hans motståndare. Enstaka knäppskallar, ja, men i Trumps läger verkar ju våld vara normen.
 
Jag antar att om polisen hade satt hårt mot hårt redan vid "kravallerna" så hade det funnits en risk för att demonstranterna tagit till egna vapen och att de skulle bli martyrer. Jag tycker alltså inte att det är okej någonstans att demonstranter tagit sig de här friheterna, men jag tror att fler liv kunnat gå till spillo och att det kunnat bli en ännu värre stämning.

De hade inte skjutvapen eftersom de förbjudits i DC just nu (ledaren för Proud Boys togs av polis när han var på väg till Washington pga att han var beväpnad). Och det är inte demonstrationer det är ett kuppförsök. Alla väntar nu på vad som händer vad som händer när utegångsförbudet börjar gälla klockan sex och mörkret faller och om våldet då eskaleras ytterligare.
 
Håller absolut med om att det skulle smälla rejält om Trump dog/blev dödad, men av någon anledning har jag svårt för att tänka att så många faktiskt vill döda honom. Inte ens hans motståndare. Enstaka knäppskallar, ja, men i Trumps läger verkar ju våld vara normen.
Håller med, de flesta skulle väl om inte annat låta bli just för att de inser att det skulle bli inbördeskrig.
 
Känns lite som att det är dags att "remove Trump from office", typ nu....!

Fast frågan är ju hur violent upprör det skulle åstadkomma... (förlåt, min svenska blir tydligen dålig när jag är trött)
 
Känns lite som att det är dags att "remove Trump from office", typ nu....!

Fast frågan är ju hur violent upprör det skulle åstadkomma... (förlåt, min svenska blir tydligen dålig när jag är trött)
Lite som med om han skulle bli dödad tror jag att det är bättre att låta honom vara kvar tills dagen är kommen, men att bakom kulisserna helt enkelt inte lyssna på honom. Tas han bort blir det för stor bekräftelse för alla konspirationsteoretiker.
 
De hade inte skjutvapen eftersom de förbjudits i DC just nu (ledaren för Proud Boys togs av polis när han var på väg till Washington pga att han var beväpnad). Och det är inte demonstrationer det är ett kuppförsök. Alla väntar nu på vad som händer vad som händer när utegångsförbudet börjar gälla klockan sex och mörkret faller och om våldet då eskaleras ytterligare.
Återfinns det inte några rapporter om påträffande vapen ändå? Och jag vet att folk väntar på vad som ska hända efter mörkret faller, följer såklart slaviskt utvecklingen.
 
Enligt BBC har tretton personer gripits och fem vapen beslagtagits.
Tack! Tänkte väl att jag inte inbillat mig, men man blir ju lite rörig av att försöka hålla koll på så mycket som möjligt (började kolla ett tag innan Trump behagade dyka upp och tala för sina supporters och "peppa dem").
 
Känns lite som att det är dags att "remove Trump from office", typ nu....!

Fast frågan är ju hur violent upprör det skulle åstadkomma... (förlåt, min svenska blir tydligen dålig när jag är trött)

25th, för andra gången, men det finns antagligen inte tid för det innan den 20. Han kan inte ställas inför rätta för brott begångna när han var president.
 
Återfinns det inte några rapporter om påträffande vapen ändå? Och jag vet att folk väntar på vad som ska hända efter mörkret faller, följer såklart slaviskt utvecklingen.

Jodå det finns vapen där och faran är att de kommer fram nu när det är mörkt. Men rebellerna var inte öppet beväpnade under dagen - det fanns tom barn där som tagits med av sina föräldrar.
 
Jodå det finns vapen där och faran är att de kommer fram nu när det är mörkt. Men rebellerna var inte öppet beväpnade under dagen - det fanns tom barn där som tagits med av sina föräldrar.
Jo, men då kanske de skulle åkt fram tidigare om polisen gått på hårt menar jag. Och jag vet att det varit barn med, det känns helt skevt att se.
 
Tja, om vi har lärt oss något så är det väl att folk kan skrika om osannolikheter till höger och vänster utan att det gör så mycket för vad som faktiskt händer, men bemärk att jag skrev att jag hoppas att det inte händer, inte att jag tror att det kommer hända. Men OM det händer, då är det ganska kört skulle jag tro, att undvika våldsamma sammandrabbningar.
Jag tror det är så enkelt att den är uppenbart att den faran är stor nu, så Biden kommer inte visa sig alls fram till dess.
The inauguration kommer sedan bli mycket liten och begränsad, 'due to the pandemic'.

Jag tror att det är en betydligt större chans att nu Trump blir flyttad på, för att han konstaterats insane, och Pence får styra de sista dagarna.
 
Jag tror det är så enkelt att den är uppenbart att den faran är stor nu, så Biden kommer inte visa sig alls fram till dess.
The inauguration kommer sedan bli mycket liten och begränsad, 'due to the pandemic'.

Jag tror att det är en betydligt större chans att nu Trump blir flyttad på, för att han konstaterats insane, och Pence får styra de sista dagarna.
Ja, jag håller med, även om jag inte tänker att det är så troligt att Trump blir flyttad på. Men som sagt, det är inte riktigt lätt att förutse i sådana här situationer. För många spelregler är ignorerade redan.
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
814
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 907
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 553
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 373
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp