Ponnyakuten (Ulvspel)

Angående lyan och Copycat en:

Jag har funderat på huruvida lyan valt att nominera "tidigt" för att Copycat en ska kunna följa sin ulv??

Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia
19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 quarter4ever nominerar Blacksmithfarm

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 LenaH röstar på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 quarter4ever röstar på LenaH

Funderar vidare...

3:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 LenaH röstar på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 quarter4ever röstar på LenaH

Det är i slutet som habina får två röster - innan dom så satt hon i allafall lugnt. Lobelia vet ju var god. Generellt sett så brukar en ond Q inte dra sig för att rösta ut en kollega, men det hade varit ordenligt uppseendeväckande om hon gjort det när Habina just fått två röster på sig. Det gör inte att jag på något vis tror att Q är god. Om man leker med tanken att hon ändå är ond och inte vill sticka ut så är bästa sättet att inte lägga en sista röst på någon som får majoritet, då är alternativet att lägga en röst som åtminstone gör sannolikheten att lotten faller på en kollega något lägre. Så i detta scenario så tänker jag att Q kan vara ulv.

Jag ber om ursäkt på förhand för att jag inte bidrar så mycket idag, som jag skrev i anmälningstråden så har jag fullt upp idag och ännu värre imorgon, men jag har lyckats klämma in lite datortid nu och ska försöka få ner några tankar och en röst. Dock blir det ostrukturerat och taget ur minnet eftersom jag har lite tidsnöd. Om jag lever så länge så blir det bättre på söndag. :)

Om jag utgår från mina tankar igår så la jag, i brist på bättre, min röst på Snurrfian, men jag har inte sett något mer jag reagerat på med henne. Sedan började jag under kvällen fundera lite över Q & Ferrari. Q har svarat med (ungefär) att hon inte vill bli ulv-anklagad bara för att Ferrari är skum, samtidigt som hon tycker Ferrari var/är så oskum att hon inte vill rösta där. Vore inte en röst på Ferrari ett sätt att visa att de inte är kompisar? Och hon ville inte lägga en uddaröst för att rädda sig själv från hypotetiska röständringar i sista sekunden, så räddad hon nu blev av att det var fyra pers med två röster istället för tre?

Nåväl, för att inte snöa in alldeles på Q försökte jag byta spår i tankarna, och började fundera på käket av Habina. Här kom jag på den briljanta idén (:angel::o) att eftersom lyan lär ha fått reda på vid dagDL att Habina var bestulen och därmed avslöjad så kunde det vara lämpligt som ulv att börja misstänka henne då. Så jag gick tillbaka och läste och vem börjar misstänka Habina mellan dagDL och nattDL om inte Q.

Jag har läst vad övriga skriver också men inget står ut för mig på samma sätt, och jag har tyvärr inte tid att granska allt jättenoga idag, så det får bli så här.

Derring-Do röstar på quarter4ever

Nu måste jag sticka, men kikar in igen innan jag går och lägger mig i kväll/natt och försöker bidra lite mer då.

Jag funderar lite i samma banor som bsf om copycaten - samtidigt så kan väl den ha väntat med sin nominering tills den såg sin ulv göra nominering om den nu ville visa sig så. Men OM den nu nominerat lika som "sin" ulv så har vi följaden möjliga copycats:
EmmaN, Snurrfian och Klara
och "sin" ulv skulle då vara
Habina, Derring-Do och bsf

Spontant så känns det osannolikast att det är Klara (copycat) och bsf (ulv) - de nominerade först resp nästan sist. Det friskriver inte någon av dom men just den kombinationen känns osannolik.

Sen finns ju tanken då också att copycaten hade nominerat sin ulv och den enda vi hittills vet nominerat en ulv är Caisa.

Jag lägger en säkerhetsröst nu. Vi ska äta middag och jag är lite ansvarig så jag har några grejer jag behöver dona med

Det jag reagerat på mest är EmmaN och hennes nominering direkt efter Habina.
Det kan vara en copycat som visar sig för sin ulv.

cirkus röstar på EmmaN

Jag funderar lite i samma banor som bsf om copycaten - samtidigt så kan väl den ha väntat med sin nominering tills den såg sin ulv göra nominering om den nu ville visa sig så. Men OM den nu nominerat lika som "sin" ulv så har vi följaden möjliga copycats:

Spontant så känns det osannolikast att det är Klara (copycat) och bsf (ulv) - de nominerade först resp nästan sist. Det friskriver inte någon av dom men just den kombinationen känns osannolik.

Sen finns ju tanken då också att copycaten hade nominerat sin ulv och den enda vi hittills vet nominerat en ulv är Caisa.
Helt klart intressant tanke. Speciellt då, som du säger, att EmmaN nominerade samma som Habina, strax efter Habinas nominering. Inte alls omöjligt att det var i syfte att visa sig för ulven.

Habina skriver ju följande efter lynchen igår:

Jag kommer inte längre i mina tankar än att jag tänker hålla ögonen på Q och Ferrari pga deras röster på LenaH. Sedan tänker jag hålla ögonen på er andra också, för alla är misstänkta av mig just nu. :cautious:

Så frågan är ju om man kan utesluta Q och Ferrari i lyan? Å andra sidan, om Habina innan fått veta innan att hon blivit bestulen och räknade med att käkas så kan ju det mycket väl varit just de tankarna hon ville plantera...

Måste rösta för säkerhets skull.

blacksmithfarm röstar på emman
Då hon kan vara Copycat som följde habina.
Fler passar in men emma har redan en röst. Därför lägger jag min där också.

Habina skriver ju följande efter lynchen igår:

Så frågan är ju om man kan utesluta Q och Ferrari i lyan? Å andra sidan, om Habina innan fått veta innan att hon blivit bestulen och räknade med att käkas så kan ju det mycket väl varit just de tankarna hon ville plantera...

Jag tror det är tidigt att utesluta dem redan nu, iaf för min del.
Habina kan ju absolut ha skrivit så för att ge båda/en lite alibi. Eller så är de goda och hon skrev så för att vi ska tro att de är onda. Så jag håller med dig där angående det du skriver.

Jag ber om ursäkt på förhand för att jag inte bidrar så mycket idag, som jag skrev i anmälningstråden så har jag fullt upp idag och ännu värre imorgon, men jag har lyckats klämma in lite datortid nu och ska försöka få ner några tankar och en röst. Dock blir det ostrukturerat och taget ur minnet eftersom jag har lite tidsnöd. Om jag lever så länge så blir det bättre på söndag. :)

Om jag utgår från mina tankar igår så la jag, i brist på bättre, min röst på Snurrfian, men jag har inte sett något mer jag reagerat på med henne. Sedan började jag under kvällen fundera lite över Q & Ferrari. Q har svarat med (ungefär) att hon inte vill bli ulv-anklagad bara för att Ferrari är skum, samtidigt som hon tycker Ferrari var/är så oskum att hon inte vill rösta där. Vore inte en röst på Ferrari ett sätt att visa att de inte är kompisar? Och hon ville inte lägga en uddaröst för att rädda sig själv från hypotetiska röständringar i sista sekunden, så räddad hon nu blev av att det var fyra pers med två röster istället för tre?

Nåväl, för att inte snöa in alldeles på Q försökte jag byta spår i tankarna, och började fundera på käket av Habina. Här kom jag på den briljanta idén (:angel::o) att eftersom lyan lär ha fått reda på vid dagDL att Habina var bestulen och därmed avslöjad så kunde det vara lämpligt som ulv att börja misstänka henne då. Så jag gick tillbaka och läste och vem börjar misstänka Habina mellan dagDL och nattDL om inte Q.

Jag har läst vad övriga skriver också men inget står ut för mig på samma sätt, och jag har tyvärr inte tid att granska allt jättenoga idag, så det får bli så här.

Derring-Do röstar på quarter4ever

Nu måste jag sticka, men kikar in igen innan jag går och lägger mig i kväll/natt och försöker bidra lite mer då.

Tycker att det Derring-Do tar upp här tillsammans med citatet som @Hedinn belyser i inlägg #329 är intressant. Habina lyfter alltså Q som en att hålla extra koll på och Q börjar misstänka Habina. Regisserat av lyan eller bara ett sammanträffande? Hm.

Tänker också i samma banor som dig och bsf här, men vad är det som gör att Klara och Bsf känns osannolikast? Är det endast pga att de nominerade så långt i från varandra i tid eller är det mer du har vägt in där också?

19:19 Derring-Do röstar på quarter4ever
19:28 cirkus röstar på EmmaN
19:58 blacksmithfarm röstar på emman

Emma: 2

Q:1

Dag DL är 21.30 va?

Känns tveksamt om jag kommer få tillgång till datorn innan dess. Suckar.

#antiulvspelpåmobilen
Stämmer!

Jag är sjukt imponerad över de som orkar leka med bara mobilen. Jag kan bara göra enkla saker, typ svara på något och rösta. Men teoriinlägg måste jag ha datorn till.

Jag tror det är tidigt att utesluta dem redan nu, iaf för min del.
Habina kan ju absolut ha skrivit så för att ge båda/en lite alibi. Eller så är de goda och hon skrev så för att vi ska tro att de är onda. Så jag håller med dig där angående det du skriver.
Jo, med utesluta menade jag väl mer tillfälligt, inte högst misstänkta just nu. Absolut inte att utesluta helt, så enkelt går det inte i en ulvlek. ;) Mest för att förtydliga.

Men nu när vi vet säkert att besked kommer efter Dag DL och det var 40 minuter efter uppdateringen som Habina skrev det inlägget, så känns det inte alls omöjligt att hon hunnit få reda på att hon blev bestulen innan det. Dock är ju fortfarande frågan om man vill skriva så om kollegor, det är ju rätt givet att ett sånt uttalande hamnar i rampljuset och de deltagarna blir extra granskade. Känns lite vågat, men återigen, det är väl inte alltför ovanligt med högt spel emellanåt...

Med ovanstående i tankarna, jag avskriver varken Q eller Ferrari som möjliga onda, men för mig känns det riskabelt, så ligger EmmaN närmre till hands nu.

Om copycaten följde den kända ulven i nomineringen så kan det mycket väl vara EmmaN som är copycaten då hon följde Habinas nominering strax efter henne.

Hedinn röstar på EmmaN

Röstlista:
19:19 Derring-Do röstar på quarter4ever
19:28 cirkus röstar på EmmaN
19:58 blacksmithfarm röstar på emman
20:16 Hedinn röstar på EmmaN

Emma: 3

Q:1

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 870
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 478
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka